Tato bakalářská práce se zabývá didaktickými hrami v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ. Práce nejprve předkládá psychologii hry dítěte, poté je zde pedagogický odkaz na Jana Amose Komenského, dále Příklady dobré praxe a DUMy, které jsou dobrými zdroji materiálů pro výuku. Praktická část obsahuje metodické listy a jejich řešení pro učitele a pracovní listy pro žáky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with didactic games in Czech language and literature at
the 2nd grade of elementary school. The work first presents the psychology of the
child's play, then there is a pedagogical reference to Jan Amos Comenius, examples of good practice and DUMs, which are good teaching material sources. The practical part contains methodological sheets and their solutions for teachers
and worksheets for pupils.
Klíčová slova
didaktická hra, kreativita, motivace, výuka
Klíčová slova v angličtině
didactic game, creativity, motivation, teaching
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá didaktickými hrami v hodinách českého jazyka a literatury na 2. stupni ZŠ. Práce nejprve předkládá psychologii hry dítěte, poté je zde pedagogický odkaz na Jana Amose Komenského, dále Příklady dobré praxe a DUMy, které jsou dobrými zdroji materiálů pro výuku. Praktická část obsahuje metodické listy a jejich řešení pro učitele a pracovní listy pro žáky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with didactic games in Czech language and literature at
the 2nd grade of elementary school. The work first presents the psychology of the
child's play, then there is a pedagogical reference to Jan Amos Comenius, examples of good practice and DUMs, which are good teaching material sources. The practical part contains methodological sheets and their solutions for teachers
and worksheets for pupils.
Klíčová slova
didaktická hra, kreativita, motivace, výuka
Klíčová slova v angličtině
didactic game, creativity, motivation, teaching
Zásady pro vypracování
Cílem by mělo být zmapování didaktických her, které jsou využitelné k rozvoji dovedností žáků v oblasti českého jazyka a literatury a k upevňování různých dovedností, které mohou žáci využít v pravopisu a literární výchově.
Zásady pro vypracování
Cílem by mělo být zmapování didaktických her, které jsou využitelné k rozvoji dovedností žáků v oblasti českého jazyka a literatury a k upevňování různých dovedností, které mohou žáci využít v pravopisu a literární výchově.
Seznam doporučené literatury
Primární:
BERÁNKOVÁ, E., LEDERBUCHOVÁ, L. Trocha literární teorie. Praha : Fortuna, 1999.
LEDERBUCHOVÁ, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda LV. Plzeň: ZčU, 1995.
Sekundární:
BÍNA, D., NIKLESOVÁ, E. Hledání nových cest v didaktice slohu a LV. České Budějovice: PdF, 2007.
ČECHOVÁ, M., OLIVA, K., NEJEDLÝ, P. Hrátky s češtinou. Praha : ISV, 2001.
JANÍK, T. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahem. Brno: Paido, 2009.
KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Didaktika ČJ a slohu pro vyučovací praxi. Jinočany : H&H, 1993.
LEDERBUCHOVÁ, L. Slovník literárních pojmů aneb Co se skrývá za slovy. Plzeň : Fraus, 2006.
PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha : Fortuna, 2008.
SULOVSKÁ, J. Škola a poezie na konci 20. století. Liberec : TUL, 2000.
Seznam doporučené literatury
Primární:
BERÁNKOVÁ, E., LEDERBUCHOVÁ, L. Trocha literární teorie. Praha : Fortuna, 1999.
LEDERBUCHOVÁ, L. Didaktická interpretace uměleckého textu jako metoda LV. Plzeň: ZčU, 1995.
Sekundární:
BÍNA, D., NIKLESOVÁ, E. Hledání nových cest v didaktice slohu a LV. České Budějovice: PdF, 2007.
ČECHOVÁ, M., OLIVA, K., NEJEDLÝ, P. Hrátky s češtinou. Praha : ISV, 2001.
JANÍK, T. Možnosti rozvíjení didaktických znalostí obsahem. Brno: Paido, 2009.
KOSTEČKA, J. Do světa češtiny jinak. Didaktika ČJ a slohu pro vyučovací praxi. Jinočany : H&H, 1993.
LEDERBUCHOVÁ, L. Slovník literárních pojmů aneb Co se skrývá za slovy. Plzeň : Fraus, 2006.
PIŠLOVÁ, S. Jazykové hry. Praha : Fortuna, 2008.
SULOVSKÁ, J. Škola a poezie na konci 20. století. Liberec : TUL, 2000.