Tato bakalářská práce analyzuje výuku plavání dětí na 1. stupni základních škol
a zároveň pojednává o plavání jako vhodné volnočasové a rehabilitační aktivitě. Dochází k charakterizování konkrétních významů plavání, které lidem do života přináší. Dále popisuje, jakým způsobem se v České republice přistupuje k výuce plavání, jaké existují programy a kdo je za plaveckou výuku zodpovědný. Pozornost je částečně věnována metodice samotné výuky, včetně popisu základních plaveckých dovedností a plaveckých pomůcek. Součástí je také charakteristika mladšího školního věku. V závěrečné části předkládá anketní šetření, týkající se výuky plavání dětí na 1. stupni základních škol
a využití plaveckého bazénu v Liberci. Anketního šetření se celkem zúčastnilo 12 základních škol a potvrdilo jeho důležitost při zařazení do povinné školní docházky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the teaching of swimming of children at the first level of elementary schools and at the same time deals with swimming as a suitable leisure and rehabilitation activity. Characterization of the specific meanings of swimming that people bring to life is made. It also describes how the Czech Republic approaches swimming lessons, what programs exist and who is responsible for swimming lessons. Attention is paid in part to the methodology of teaching itself, including a description of basic swimming skills and swimming aids. It is also a characteristic of a younger school age. In the final part of the questionnaire, a questionnaire is made on the teaching of children's swimming at primary school and the use of swimming pool in Liberec. A total of 12 elementary schools took part in the survey and confirmed its importance in enrolling in compulsory schooling.
Klíčová slova
Plavání, volný čas, rehabilitace, mladší školní věk, výuka plavání.
Klíčová slova v angličtině
Swimming, free time, rehabilitation, younger school age, swimming lessons.
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce analyzuje výuku plavání dětí na 1. stupni základních škol
a zároveň pojednává o plavání jako vhodné volnočasové a rehabilitační aktivitě. Dochází k charakterizování konkrétních významů plavání, které lidem do života přináší. Dále popisuje, jakým způsobem se v České republice přistupuje k výuce plavání, jaké existují programy a kdo je za plaveckou výuku zodpovědný. Pozornost je částečně věnována metodice samotné výuky, včetně popisu základních plaveckých dovedností a plaveckých pomůcek. Součástí je také charakteristika mladšího školního věku. V závěrečné části předkládá anketní šetření, týkající se výuky plavání dětí na 1. stupni základních škol
a využití plaveckého bazénu v Liberci. Anketního šetření se celkem zúčastnilo 12 základních škol a potvrdilo jeho důležitost při zařazení do povinné školní docházky.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis analyzes the teaching of swimming of children at the first level of elementary schools and at the same time deals with swimming as a suitable leisure and rehabilitation activity. Characterization of the specific meanings of swimming that people bring to life is made. It also describes how the Czech Republic approaches swimming lessons, what programs exist and who is responsible for swimming lessons. Attention is paid in part to the methodology of teaching itself, including a description of basic swimming skills and swimming aids. It is also a characteristic of a younger school age. In the final part of the questionnaire, a questionnaire is made on the teaching of children's swimming at primary school and the use of swimming pool in Liberec. A total of 12 elementary schools took part in the survey and confirmed its importance in enrolling in compulsory schooling.
Klíčová slova
Plavání, volný čas, rehabilitace, mladší školní věk, výuka plavání.
Klíčová slova v angličtině
Swimming, free time, rehabilitation, younger school age, swimming lessons.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem BP je analýza výuky plavání pro děti mladšího školního věku a dále analýza plavání jako vhodné rehabilitační a volnočasové aktivity.
Zásady pro vypracování
Hlavním cílem BP je analýza výuky plavání pro děti mladšího školního věku a dále analýza plavání jako vhodné rehabilitační a volnočasové aktivity.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
GIEHRL, Josef, Michael HAHN a Vladimíra DVOŘÁKOVÁ. Plavání. České Budějovice: KOPP, 2000. ISBN 80-7232-126-9.
Seznam doporučené literatury
ČECHOVSKÁ, Irena a Tomáš MILER. Plavání. 2., upr. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2154-5.
GIEHRL, Josef, Michael HAHN a Vladimíra DVOŘÁKOVÁ. Plavání. České Budějovice: KOPP, 2000. ISBN 80-7232-126-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.