Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění vnímaní a hodnocení kvality textilních výrobků na ruském trhu a následné porovnání výsledků s českým spotřebitelem.
Teoretická část se zabývá specifikováním základních definic pojmu "kvalita" a její vnímaní z pohledu spotřebitele. Praktická část se věnuje průzkumu pro zjištění nejdůležitějších z 17 faktorů, které se asociují s kvalitou textilního výrobku pro ruského spotřebitele. Dále se výsledky porovnávají s českým a polským spotřebitelem. Závěrečná část je věnována návrhu přepracovaného dotazníku pro další obdobný průzkum.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis examines the perception of the quality of textile products on the Russian market and comparison of results with Czech consumers.
The theoretical part deals with the basic definitions of the term "quality" and its perceptions from the point of view of the consumer. The practical part is devoted to the survey of the most important of the 17 factors that are associated with the quality of the textile product for the Russian consumer. Then the results are compared with the Czech and Polish consumers. The last part is devoted to the design revised questionnaire for another similar survey.
Klíčová slova
Kvalita, jakost, průzkum, dotazování, textilie, ruský spotřebitel, český spotřebitel
Hlavním cílem této bakalářské práce je zjištění vnímaní a hodnocení kvality textilních výrobků na ruském trhu a následné porovnání výsledků s českým spotřebitelem.
Teoretická část se zabývá specifikováním základních definic pojmu "kvalita" a její vnímaní z pohledu spotřebitele. Praktická část se věnuje průzkumu pro zjištění nejdůležitějších z 17 faktorů, které se asociují s kvalitou textilního výrobku pro ruského spotřebitele. Dále se výsledky porovnávají s českým a polským spotřebitelem. Závěrečná část je věnována návrhu přepracovaného dotazníku pro další obdobný průzkum.
Anotace v angličtině
This Bachelor thesis examines the perception of the quality of textile products on the Russian market and comparison of results with Czech consumers.
The theoretical part deals with the basic definitions of the term "quality" and its perceptions from the point of view of the consumer. The practical part is devoted to the survey of the most important of the 17 factors that are associated with the quality of the textile product for the Russian consumer. Then the results are compared with the Czech and Polish consumers. The last part is devoted to the design revised questionnaire for another similar survey.
Klíčová slova
Kvalita, jakost, průzkum, dotazování, textilie, ruský spotřebitel, český spotřebitel
1. V rešeršní části práce se především zaměřte na užitné vlastnosti textilních výrobků. Problematiku zpracujte z pohledu vnímání jejich kvality spotřebitelem ve vybraném regionu. Definujte také základní pojmy spojené s kvalitou obecně. A dále se zaměřte také na způsoby získávání dat pomocí dotazování a metody jejich zpracování.
2. V praktické části práce navrhněte a realizujte dotazníkové šetření, jehož cílem bude zmapovat, jak vnímá a hodnotí kvalitu textilních výrobků ruský spotřebitel. Získaná data zpracujte s využitím vhodných statistických metod.
3. Na základě zjištěných informací a diskuse získaných výsledků formulujte závěry. Definujte klíčové vlastnosti textilního výrobku ovlivňující vnímání kvality spotřebitele na ruském trhu. Výśledky svého průzkumu porovnejte s obdobným průzkumem v České republice.
Zásady pro vypracování
1. V rešeršní části práce se především zaměřte na užitné vlastnosti textilních výrobků. Problematiku zpracujte z pohledu vnímání jejich kvality spotřebitelem ve vybraném regionu. Definujte také základní pojmy spojené s kvalitou obecně. A dále se zaměřte také na způsoby získávání dat pomocí dotazování a metody jejich zpracování.
2. V praktické části práce navrhněte a realizujte dotazníkové šetření, jehož cílem bude zmapovat, jak vnímá a hodnotí kvalitu textilních výrobků ruský spotřebitel. Získaná data zpracujte s využitím vhodných statistických metod.
3. Na základě zjištěných informací a diskuse získaných výsledků formulujte závěry. Definujte klíčové vlastnosti textilního výrobku ovlivňující vnímání kvality spotřebitele na ruském trhu. Výśledky svého průzkumu porovnejte s obdobným průzkumem v České republice.
Seznam doporučené literatury
1. Salerno-Kochan, R.: Consumer Approach to the Quality and Safety of Textile Products. Part 1.: Quality of Textile Products from the Point of View of Consumers, FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2008, Vol. 16, No. 4(69), p. 8-12.
2. Mumel, D., Završnik, B., Prodnik, J. Shoping Patterns of Older Consumers in Slovenian Clothes Market. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2006, Vol. 14, No. 2(56), p. 8-12.
3. Nenadál, J.: Měření v systémech managementu jakosti. Management Press, Praha 2004. ISBN 80-7261-110-0.
Seznam doporučené literatury
1. Salerno-Kochan, R.: Consumer Approach to the Quality and Safety of Textile Products. Part 1.: Quality of Textile Products from the Point of View of Consumers, FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2008, Vol. 16, No. 4(69), p. 8-12.
2. Mumel, D., Završnik, B., Prodnik, J. Shoping Patterns of Older Consumers in Slovenian Clothes Market. FIBRES & TEXTILES in Eastern Europe 2006, Vol. 14, No. 2(56), p. 8-12.
3. Nenadál, J.: Měření v systémech managementu jakosti. Management Press, Praha 2004. ISBN 80-7261-110-0.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.