Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit, realizovat a zhodnotit adaptační kurz pro první ročník střední školy, tedy pro žáky prvního ročníku čtyřletého gymnázia ve věku 15 až 16 let. V první části této práce jsou vymezeny pojmy prožitková metodika, komfortní zóny, princip dobrovolnosti, flow, dobrodružná vlna, skupinová dynamika, reflexe, věkové zvláštnosti, a evaluace dle Donalda Kirkpatricka. Praktická část této práce představuje přípravu a realizaci adaptačního kurzu v rekreačním středisku Křižanov s 31 žáky a třídním učitelem prvního ročníku Karlínského gymnázia. Následně je tento kurz zhodnocován za pomoci čtyřúrovňového modelu dle Donalda Kirkpatricka. V diskuzi jsou uvedeny a interpretovány poznatky jak z průběhu realizace kurzu, tak také z procedur hodnocení programu. Výsledky hodnocení programu mohou sloužit jako inspirace pro další vedení zážitkových kurzů.
Anotace v angličtině
The bachleor thesis deals with the preparation, realization and evaluation of an adaptation experiential learning course for the first grade uppersecondary students aged 15 to 16. The theoretical part of this work focuses on important terminology such as experiential learning methodology, comfort zones, challenge by choice, flow, adventure wave, group dynamics, reflection, age specifics, and evaluation process model by Donald Kirkpatrick. Practical part shows preparation and realization of the adaptation course in the holiday resort Křižanov with 31 students and their class teacher. The evaluation of the course was made according to the Donald Kirkpatrick´s fourlevel model. The discussion focuses on findings from the realization and evaluation of the course which are interpreted with regard to the context of the course, especially the conditions under which the course took place. Evaluation results of the program can serve as an inspiration for future leadership of experiential courses.
Klíčová slova
adaptační kurz, prožitková metodika, program, adolescent, Kirkpatrickův evaluační model
Klíčová slova v angličtině
adaptation course, experiential learning, adolescents, Kirkpatrick´s evaluation model
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit, realizovat a zhodnotit adaptační kurz pro první ročník střední školy, tedy pro žáky prvního ročníku čtyřletého gymnázia ve věku 15 až 16 let. V první části této práce jsou vymezeny pojmy prožitková metodika, komfortní zóny, princip dobrovolnosti, flow, dobrodružná vlna, skupinová dynamika, reflexe, věkové zvláštnosti, a evaluace dle Donalda Kirkpatricka. Praktická část této práce představuje přípravu a realizaci adaptačního kurzu v rekreačním středisku Křižanov s 31 žáky a třídním učitelem prvního ročníku Karlínského gymnázia. Následně je tento kurz zhodnocován za pomoci čtyřúrovňového modelu dle Donalda Kirkpatricka. V diskuzi jsou uvedeny a interpretovány poznatky jak z průběhu realizace kurzu, tak také z procedur hodnocení programu. Výsledky hodnocení programu mohou sloužit jako inspirace pro další vedení zážitkových kurzů.
Anotace v angličtině
The bachleor thesis deals with the preparation, realization and evaluation of an adaptation experiential learning course for the first grade uppersecondary students aged 15 to 16. The theoretical part of this work focuses on important terminology such as experiential learning methodology, comfort zones, challenge by choice, flow, adventure wave, group dynamics, reflection, age specifics, and evaluation process model by Donald Kirkpatrick. Practical part shows preparation and realization of the adaptation course in the holiday resort Křižanov with 31 students and their class teacher. The evaluation of the course was made according to the Donald Kirkpatrick´s fourlevel model. The discussion focuses on findings from the realization and evaluation of the course which are interpreted with regard to the context of the course, especially the conditions under which the course took place. Evaluation results of the program can serve as an inspiration for future leadership of experiential courses.
Klíčová slova
adaptační kurz, prožitková metodika, program, adolescent, Kirkpatrickův evaluační model
Klíčová slova v angličtině
adaptation course, experiential learning, adolescents, Kirkpatrick´s evaluation model
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit adaptační program pro 1. ročník SŠ
Požadavky:
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Studium odborné literatury
Práce se skupinou adolescentů
Metody:
Analýza, evaluace
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit adaptační program pro 1. ročník SŠ
Požadavky:
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Studium odborné literatury
Práce se skupinou adolescentů
Metody:
Analýza, evaluace
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN: 80-86384-00.
WARD, Pete, Sam ADAMS a Jude LEVERMORE. Jak se připravovat na práci s mládeží: [subkultury mládeže : práce se skupinami : sociální dovednosti : téma identity v dospívání : mládež a média]. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-044-8.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-0982-9.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN: 80-86384-00.
WARD, Pete, Sam ADAMS a Jude LEVERMORE. Jak se připravovat na práci s mládeží: [subkultury mládeže : práce se skupinami : sociální dovednosti : téma identity v dospívání : mládež a média]. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-044-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.