Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivů kooperace a kompetice na jedince i skupinu. Předmětem práce je nejen sestavení zásobníku her, zaměřených na kooperaci a kompetici, ale i komplexní příprava na aktivity na příměstském táboře, jejich realizace a vyhodnocení. Teoretická část charakterizuje základní vybrané pojmy spojené s letním příměstským táborem, vymezuje vývojové období mladšího školního věku, specifikuje práci se skupinou ve volném čase v práci volnočasového pedagoga a představuje oba hlavní pojmy této práce kooperaci a kompetici a jejich využití ve volnočasových programech. Praktická část představuje vybraný příměstský tábor a komplexní týdenní program, sestavený autorkou práce, popisuje zvolené aktivity a jejich modifikace do kooperativní a kompetitivní podoby a zahrnuje hodnocení těchto aktivit z pohledu dětí i instruktora.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the research of the effects of cooperation and competition on individuals and social group. The subject of the thesis is not only the construction of a stack of games focused on cooperation and competition, but also a comprehensive preparation for activities in the suburban camp, their realization and evaluation. The theoretical part characterizes basic selected concepts associated with the summer suburban camp, defines the development period of the primary-school age, specifies work with leisure time group in the work of the leisure time teacher and presents both the main concepts of this work - cooperation and competition - and their use in leisure time programs. The practical part presents the chosen day camp a complex weekly program written by the author of the work, shows selected activities and their modification into coopeative and competitive form and includes evaluation of these activities from the perspective of children and instructor.
Klíčová slova
kooperace, kompetice, příměstský tábor, výchova ve volném čase
Klíčová slova v angličtině
cooperation, competition, day camp, education in leisure time
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním vlivů kooperace a kompetice na jedince i skupinu. Předmětem práce je nejen sestavení zásobníku her, zaměřených na kooperaci a kompetici, ale i komplexní příprava na aktivity na příměstském táboře, jejich realizace a vyhodnocení. Teoretická část charakterizuje základní vybrané pojmy spojené s letním příměstským táborem, vymezuje vývojové období mladšího školního věku, specifikuje práci se skupinou ve volném čase v práci volnočasového pedagoga a představuje oba hlavní pojmy této práce kooperaci a kompetici a jejich využití ve volnočasových programech. Praktická část představuje vybraný příměstský tábor a komplexní týdenní program, sestavený autorkou práce, popisuje zvolené aktivity a jejich modifikace do kooperativní a kompetitivní podoby a zahrnuje hodnocení těchto aktivit z pohledu dětí i instruktora.
Anotace v angličtině
The Bachelor thesis deals with the research of the effects of cooperation and competition on individuals and social group. The subject of the thesis is not only the construction of a stack of games focused on cooperation and competition, but also a comprehensive preparation for activities in the suburban camp, their realization and evaluation. The theoretical part characterizes basic selected concepts associated with the summer suburban camp, defines the development period of the primary-school age, specifies work with leisure time group in the work of the leisure time teacher and presents both the main concepts of this work - cooperation and competition - and their use in leisure time programs. The practical part presents the chosen day camp a complex weekly program written by the author of the work, shows selected activities and their modification into coopeative and competitive form and includes evaluation of these activities from the perspective of children and instructor.
Klíčová slova
kooperace, kompetice, příměstský tábor, výchova ve volném čase
Klíčová slova v angličtině
cooperation, competition, day camp, education in leisure time
Zásady pro vypracování
Cíle:
- rešerše literatury zaměřené na popis her a výchovných aktivit dětí mladšího školního věku s akcentem na kooperaci
- vytvoření zásobníku her zaměřených na kooperaci týmu na pobytové akce
- realizace a vyhodnocení vybraných aktivit
Metody:
- rešerše
- pozorování
Požadavky:
- prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
- provést rešerši literatury zaměřené na hry a výchovné aktivity
- vytvořit zásobník her zaměřených na kooperaci týmu na pobytové akce
- realizovat a zhodnotit na pobytové akci (letním táboře) dané hry a aktivity
Zásady pro vypracování
Cíle:
- rešerše literatury zaměřené na popis her a výchovných aktivit dětí mladšího školního věku s akcentem na kooperaci
- vytvoření zásobníku her zaměřených na kooperaci týmu na pobytové akce
- realizace a vyhodnocení vybraných aktivit
Metody:
- rešerše
- pozorování
Požadavky:
- prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
- provést rešerši literatury zaměřené na hry a výchovné aktivity
- vytvořit zásobník her zaměřených na kooperaci týmu na pobytové akce
- realizovat a zhodnotit na pobytové akci (letním táboře) dané hry a aktivity
Seznam doporučené literatury
1) ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3
2) KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. Dokážu to? ISBN 80-239-4668-4
3) KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství: pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5
4) LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 80-247-1284-9
5) NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. 4. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. Výchova a vzdělávání pro 21. století. ISBN 978-80-901873-9-9
6) PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6
7) ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0
Seznam doporučené literatury
1) ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993. ISBN 80-7066-534-3
2) KASÍKOVÁ, Hana. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. Dokážu to? ISBN 80-239-4668-4
3) KIRCHNER, Jiří. Psychologie prožitku a dobrodružství: pro pedagogiku a psychoterapii. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5
4) LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006. Psyché. ISBN 80-247-1284-9
5) NOVÁČKOVÁ, Jana. Mýty ve vzdělávání: o škodlivosti některých zaběhaných představ o učení, škole a výchově a cestách, jak je překonat. 4. vyd. Kroměříž: Spirála, 2008. Výchova a vzdělávání pro 21. století. ISBN 978-80-901873-9-9
6) PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6
7) ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.