Tato bakalářská práce je zaměřena na děti s poruchou autistického spektra a na volnočasové aktivity připravované pro tyto děti Rodinným Integračním Centrem RIC v Pardubicích.
Teoretická část práce se zabývá rozborem pojmu volný čas. Dále definuje autismus, jeho historii, klasifikaci, diagnózu a metody práce s dětmi s poruchami autistického spektra. Také se zaměřuje na Rodinné Integrační Centrum RIC a jeho volnočasovou nabídku.
Praktická část práce se zabývá přípravou volnočasového programu pro dvojčata s poruchou autistického spektra. Dále následuje reflexe programu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on children with autism spectrum disorder and on freetime activities which are prepared for these children by Family Integration Centre RIC in Pardubice.
The theoretical part deals with analysis of term leisure time. Further on the definition of autism, its history, classification, diagnosis and methods of work with children with autism spectrum disorder. This part also describes Family Integration Centre RIC and its leisure offer.
The practical part deals with preparing freetime program for twins with autism. Further follows the reflection of the program.
Klíčová slova
volný čas, porucha autistického spektra, Rodinné integrační centrum RIC
Klíčová slova v angličtině
leisure time, autism spectrum disorder, Family Integration Centre RIC
Rozsah průvodní práce
64 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce je zaměřena na děti s poruchou autistického spektra a na volnočasové aktivity připravované pro tyto děti Rodinným Integračním Centrem RIC v Pardubicích.
Teoretická část práce se zabývá rozborem pojmu volný čas. Dále definuje autismus, jeho historii, klasifikaci, diagnózu a metody práce s dětmi s poruchami autistického spektra. Také se zaměřuje na Rodinné Integrační Centrum RIC a jeho volnočasovou nabídku.
Praktická část práce se zabývá přípravou volnočasového programu pro dvojčata s poruchou autistického spektra. Dále následuje reflexe programu.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is focused on children with autism spectrum disorder and on freetime activities which are prepared for these children by Family Integration Centre RIC in Pardubice.
The theoretical part deals with analysis of term leisure time. Further on the definition of autism, its history, classification, diagnosis and methods of work with children with autism spectrum disorder. This part also describes Family Integration Centre RIC and its leisure offer.
The practical part deals with preparing freetime program for twins with autism. Further follows the reflection of the program.
Klíčová slova
volný čas, porucha autistického spektra, Rodinné integrační centrum RIC
Klíčová slova v angličtině
leisure time, autism spectrum disorder, Family Integration Centre RIC
Zásady pro vypracování
Cíl:
- analýza činnosti centra RIC (Rodinné integrační centrum) a jeho nabídky
volnočasových aktivit
- sestavení, realizace a vyhodnocení volnočasového programu pro dítě s
poruchou autistického spektra
Metody:
- analýza aktivit centra RIC
- pozorování
Požadavky:
- prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
- popsat a analyzovat aktivity centra RIC
- vytvořit volnočasový program pro dítě s poruchou autistického
spektra, realizovat ho a vyhodnotit daný program
Zásady pro vypracování
Cíl:
- analýza činnosti centra RIC (Rodinné integrační centrum) a jeho nabídky
volnočasových aktivit
- sestavení, realizace a vyhodnocení volnočasového programu pro dítě s
poruchou autistického spektra
Metody:
- analýza aktivit centra RIC
- pozorování
Požadavky:
- prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
- popsat a analyzovat aktivity centra RIC
- vytvořit volnočasový program pro dítě s poruchou autistického
spektra, realizovat ho a vyhodnotit daný program
Seznam doporučené literatury
BEYER, Jannik a Lone GAMMELTOFT. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika. ISBN 80-7367-157-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 4. rozš. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava 2008. ISNB 80-85835-20-7.
GRIFFIN, Simone a Dianne SANDLER. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0177-9
MOOR, Julia. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-787-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. 3. vyd. aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra : dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. 453 s. ISBN 80-7367-091-7 ? il., tabulky, grafy
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
BEYER, Jannik a Lone GAMMELTOFT. Autismus a hra: příprava herních aktivit pro děti s autismem. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. Speciální pedagogika. ISBN 80-7367-157-3.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. 4. rozš. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava 2008. ISNB 80-85835-20-7.
GRIFFIN, Simone a Dianne SANDLER. 300 her pro děti s autismem: rozvíjení komunikačních a sociálních dovedností. Vyd. 1. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0177-9
MOOR, Julia. Hry a zábavné činnosti pro děti s autismem: praktické nápady pro každý den. Vyd. 1. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-787-9.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. 3. vyd. aktualiz. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-711-6.
THOROVÁ, Kateřina. Poruchy autistického spektra : dětský autismus, atypický autismus, Aspergerův syndrom, dezintegrační porucha. Vyd. 1. Praha: Portál, 2006. 453 s. ISBN 80-7367-091-7 ? il., tabulky, grafy
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.