Bakala.ska prace s nazvem .Volno.asove aktivity p.ed.kolnich d.ti zam..ene na vstup do zakladni .koly?g pojednava o problematice p.ipravenosti d.ti na vstup do zakladni .koly. Zam..uje se na mo.nosti rozvijeni .kolni zralosti a p.ipravenosti prost.ednictvim volno.asovych aktivit, ktere d.ti cilen. rozviji v jednotlivych oblastech. Prace vymezuje vyvojove obdobi d.ti p.ed.kolniho v.ku a popisuje konkretni oblasti .kolni zralosti a p.ipravenosti. V prakticke .asti je uveden volno.asovy program, zam..eny na rozvijeni .kolni zralosti a p.ipravenosti prost.ednictvim r.znych her a aktivit. Cely program je motivovan .ivotem domacich zvi.at, ktera jsou p.ed.kolnim d.tem blizka.
Anotace v angličtině
A bachelor?s thesis with a title ?Leisure time activities of pre-school children with a focused on the preparation of school entering? speaks of particular issues of children readiness for the school entry. It is focused on the possibilities of the developmnet of school maturity and readiness via free-time activities which help children to develop their skills in particular areas. The thesis defines the development stages of pre-school children and describes each part of the school maturity and readiness. The practical part presents a specific free-time activity plan introducing several activites, each designed to develop children?s skills essential for the school entry. All the program is inspired by the life of domestic animals and which are familiar to children.
Klíčová slova
dítě, program, školní zralost, školní připravenost, předškolní výchova, vstup do základní školy, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Child, program, school maturity, school readiness, pre-school education, school entry, free time, leisure time
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakala.ska prace s nazvem .Volno.asove aktivity p.ed.kolnich d.ti zam..ene na vstup do zakladni .koly?g pojednava o problematice p.ipravenosti d.ti na vstup do zakladni .koly. Zam..uje se na mo.nosti rozvijeni .kolni zralosti a p.ipravenosti prost.ednictvim volno.asovych aktivit, ktere d.ti cilen. rozviji v jednotlivych oblastech. Prace vymezuje vyvojove obdobi d.ti p.ed.kolniho v.ku a popisuje konkretni oblasti .kolni zralosti a p.ipravenosti. V prakticke .asti je uveden volno.asovy program, zam..eny na rozvijeni .kolni zralosti a p.ipravenosti prost.ednictvim r.znych her a aktivit. Cely program je motivovan .ivotem domacich zvi.at, ktera jsou p.ed.kolnim d.tem blizka.
Anotace v angličtině
A bachelor?s thesis with a title ?Leisure time activities of pre-school children with a focused on the preparation of school entering? speaks of particular issues of children readiness for the school entry. It is focused on the possibilities of the developmnet of school maturity and readiness via free-time activities which help children to develop their skills in particular areas. The thesis defines the development stages of pre-school children and describes each part of the school maturity and readiness. The practical part presents a specific free-time activity plan introducing several activites, each designed to develop children?s skills essential for the school entry. All the program is inspired by the life of domestic animals and which are familiar to children.
Klíčová slova
dítě, program, školní zralost, školní připravenost, předškolní výchova, vstup do základní školy, volný čas
Klíčová slova v angličtině
Child, program, school maturity, school readiness, pre-school education, school entry, free time, leisure time
Zásady pro vypracování
Cíle:
1) Analýza nabídek volnočasových aktivit pro předškolní děti v Brandýse n/L.
2) Vytvoření a realizace volnočasového výchovně vzdělávacího programu pro předškolní děti, který bude zaměřený na aktivity související s přípravou dětí na přestup z mateřské školy do školy základní. Zhodnocení jednotlivých částí programu po jeho uskutečnění.
Požadavky:
Prostudovat odbornou literaturu k danému tématu.
Analyzovat nabídku volnočasových institucí v Brandýse n/L.
Vytvořit výchovně vzdělávací program pro předškolní děti.
Realizovat výchovně vzdělávací program v rámci volnočasových aktivit dané MŠ.
Vyhodnotit program v rámci dotazníkového šetření
Zásady pro vypracování
Cíle:
1) Analýza nabídek volnočasových aktivit pro předškolní děti v Brandýse n/L.
2) Vytvoření a realizace volnočasového výchovně vzdělávacího programu pro předškolní děti, který bude zaměřený na aktivity související s přípravou dětí na přestup z mateřské školy do školy základní. Zhodnocení jednotlivých částí programu po jeho uskutečnění.
Požadavky:
Prostudovat odbornou literaturu k danému tématu.
Analyzovat nabídku volnočasových institucí v Brandýse n/L.
Vytvořit výchovně vzdělávací program pro předškolní děti.
Realizovat výchovně vzdělávací program v rámci volnočasových aktivit dané MŠ.
Vyhodnotit program v rámci dotazníkového šetření
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. 2008. Úvod do pedagogického výzkumu. 4. rozš. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava. ISNB 80-85835-20-7.
KASLOVÁ, M. 2010. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-86307-96-1.
KUTÁLKOVÁ, D. 2014. Jak připravit dítě do 1. třídy. 3. aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4856-6.
NÁDVORNÍKOVÁ, H. 2011. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-86307-87-9.
PÁVKOVÁ, J. 2014. Pedagogika volného času. 2. aktual. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6.
TRPIŠOVSKÁ, D. VACÍNOVÁ, M. 2006. Ontogenetická psychologie. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. ISBN 80-7044-792-3.
VÁGNEROVÁ, M. 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. 2008. Úvod do pedagogického výzkumu. 4. rozš. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského Bratislava. ISNB 80-85835-20-7.
KASLOVÁ, M. 2010. Předmatematické činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-86307-96-1.
KUTÁLKOVÁ, D. 2014. Jak připravit dítě do 1. třídy. 3. aktual. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4856-6.
NÁDVORNÍKOVÁ, H. 2011. Kognitivní činnosti v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe. ISBN 978-80-86307-87-9.
PÁVKOVÁ, J. 2014. Pedagogika volného času. 2. aktual. vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-666-6.
TRPIŠOVSKÁ, D. VACÍNOVÁ, M. 2006. Ontogenetická psychologie. 1. vyd. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně. ISBN 80-7044-792-3.
VÁGNEROVÁ, M. 2012. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. 2. vyd. Praha: Karolinum. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.