Tato diplomová práce se zabývá metodikou redukce CO2 u hybridních vozidel. Práce obsahuje několik částí. Úvod je zaměřen na obecné představení hybridního vozidla a jeho roli v současném světě. Další část je základní rozdělení hybridních vozidel.Následuje představení používaného softwaru Ignite, s detailním vysvětlením důležitých prvků pro simulaci včetně vysvětlení vstupních hodnot. Závěrečná část je zaměřena na samotnou simulaci hybridního vozidla, přičemž je vytvořeno několik modelů, s následným vyhodnocením a porovnáním všech těchto kombinací.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with CO2 reduction methodology in hybrid vehicles. The thesis contains several parts. Introduction is focused on the general introduction of the hybrid vehicle and its role in the current world. Another part is the basic division of hybrid vehicles. This is followed by the introduction of the Ignite software, with a detailed explanation of the important elements for simulation including explanation of the input values. The final part focuses on the simulation of the hybrid vehicle itself, with several models followed by evaluation and comparison of all these combinations.
H
ybrid vehicle, emission, CO2, simulation, Ricardo Ignite
Rozsah průvodní práce
70
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá metodikou redukce CO2 u hybridních vozidel. Práce obsahuje několik částí. Úvod je zaměřen na obecné představení hybridního vozidla a jeho roli v současném světě. Další část je základní rozdělení hybridních vozidel.Následuje představení používaného softwaru Ignite, s detailním vysvětlením důležitých prvků pro simulaci včetně vysvětlení vstupních hodnot. Závěrečná část je zaměřena na samotnou simulaci hybridního vozidla, přičemž je vytvořeno několik modelů, s následným vyhodnocením a porovnáním všech těchto kombinací.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with CO2 reduction methodology in hybrid vehicles. The thesis contains several parts. Introduction is focused on the general introduction of the hybrid vehicle and its role in the current world. Another part is the basic division of hybrid vehicles. This is followed by the introduction of the Ignite software, with a detailed explanation of the important elements for simulation including explanation of the input values. The final part focuses on the simulation of the hybrid vehicle itself, with several models followed by evaluation and comparison of all these combinations.
H
ybrid vehicle, emission, CO2, simulation, Ricardo Ignite
Zásady pro vypracování
1. Popište současné koncepce hybridních vozidel.
2. Podrobně nastudujte možnosti softwaru Ricardo Ignite.
3. Využijte možností softwaru pro aplikaci konkrétního vozidla jedoucího po definované dráze (cyklu). Porovnejte spotřeby paliva /CO2 emise/ na různých cyklech a pro různé konstrukce (koncepce) pohonu hybridního vozidla.
4. Cílem diplomové práce je využití výsledků na Katedře vozidel a motorů (TUL) a Laboratoři pohonných jednotek.
Zásady pro vypracování
1. Popište současné koncepce hybridních vozidel.
2. Podrobně nastudujte možnosti softwaru Ricardo Ignite.
3. Využijte možností softwaru pro aplikaci konkrétního vozidla jedoucího po definované dráze (cyklu). Porovnejte spotřeby paliva /CO2 emise/ na různých cyklech a pro různé konstrukce (koncepce) pohonu hybridního vozidla.
4. Cílem diplomové práce je využití výsledků na Katedře vozidel a motorů (TUL) a Laboratoři pohonných jednotek.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František.Dynamika motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2000. ISBN 80-238-5273-6.
[2] BEROUN, Stanislav a Celestýn SCHOLZ. Základy teorie vozidel a pístových spalovacích motorů. Liberec: TUL, 2001. ISBN 80-7083-467-6.
[3] MIKULANIN, Lukáš. Simulace jízdních emisních cyklů pro klasické vozidlo a hybridní automobil. Liberec, 2011. Bakalářská práce. TUL.
[4] PALIVODA, Jaroslav. Koncepce hybridních vozidel. Liberec, 2013. Bakalářská práce. TUL.
[5] HYLMAR, Tomáš. Simulační výpočty hybridního vozidla. Liberec, 2015. Diplomová práce. TUL.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František.Dynamika motorových vozidel. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2000. ISBN 80-238-5273-6.
[2] BEROUN, Stanislav a Celestýn SCHOLZ. Základy teorie vozidel a pístových spalovacích motorů. Liberec: TUL, 2001. ISBN 80-7083-467-6.
[3] MIKULANIN, Lukáš. Simulace jízdních emisních cyklů pro klasické vozidlo a hybridní automobil. Liberec, 2011. Bakalářská práce. TUL.
[4] PALIVODA, Jaroslav. Koncepce hybridních vozidel. Liberec, 2013. Bakalářská práce. TUL.
[5] HYLMAR, Tomáš. Simulační výpočty hybridního vozidla. Liberec, 2015. Diplomová práce. TUL.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.