Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem zážehového dvouválcového agregátu
s požadovaným výkonem alespoň 45 kW při 6 000 min-1 určeného pro použití ve
vozidlech HEV a PHEV. Práce analyzuje současné legislativní požadavky omezující
automobilový průmysl. Dále popisuje současný stav hybridních a elektrických pohonů
automobilů. V teoretické části práce je nastíněn přehled technických opatření
používaných ke snížení produkce CO2 a dalších škodlivých emisí. Hlavní část práce
obsahuje návrh motoru a 3D CAD model, vytvořený s podporou zjednodušených
analytických výpočtů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis concerns conceptual design of two-cylinder spark-ignition internal combustion engine for a hybrid car with power requirement at least 45 kW at 6000 rpm intendend for use in HEV and PHEV vehicles. The thesis analyzes the current state of legislative requirements restricting the automotive industry. It further describes the current state of hybrid cars and electric cars. The theoretical part of the thesis outlines an overview of the technical solutions used for reduction of CO2 production and other harmful emissions. The main part of the work includes design of the engine and 3D CAD model, created with support of simplified analytical calculations.
Diplomová práce se zabývá koncepčním návrhem zážehového dvouválcového agregátu
s požadovaným výkonem alespoň 45 kW při 6 000 min-1 určeného pro použití ve
vozidlech HEV a PHEV. Práce analyzuje současné legislativní požadavky omezující
automobilový průmysl. Dále popisuje současný stav hybridních a elektrických pohonů
automobilů. V teoretické části práce je nastíněn přehled technických opatření
používaných ke snížení produkce CO2 a dalších škodlivých emisí. Hlavní část práce
obsahuje návrh motoru a 3D CAD model, vytvořený s podporou zjednodušených
analytických výpočtů.
Anotace v angličtině
The diploma thesis concerns conceptual design of two-cylinder spark-ignition internal combustion engine for a hybrid car with power requirement at least 45 kW at 6000 rpm intendend for use in HEV and PHEV vehicles. The thesis analyzes the current state of legislative requirements restricting the automotive industry. It further describes the current state of hybrid cars and electric cars. The theoretical part of the thesis outlines an overview of the technical solutions used for reduction of CO2 production and other harmful emissions. The main part of the work includes design of the engine and 3D CAD model, created with support of simplified analytical calculations.
1. Popište obecnou problematiku hybridních osobních vozidel a proveďte rešerši současného stavu v oblasti používaných spalovacích motorů u těchto automobilů.
2. Proveďte projekční a konstrukční návrh čtyřtaktního přeplňovaného dvouválcového spalovacího motoru pro použití v hybridním vozidle. Dále vypracujte simulační model tohoto spalovacího motoru s využitím softwaru Wave.
3. Proveďte zjednodušené kontrolní výpočty hlavních částí, pro vybrané díly využijte MKP.
4. Vytvořte výkresovou dokumentaci dle domluvy.
5. Cílem diplomové práce je využití výsledků na Katedře vozidel a motorů (TUL) a Laboratoři pohonných jednotek a další spolupráce s firmou Ricardo Prague, s.r.o.
Zásady pro vypracování
1. Popište obecnou problematiku hybridních osobních vozidel a proveďte rešerši současného stavu v oblasti používaných spalovacích motorů u těchto automobilů.
2. Proveďte projekční a konstrukční návrh čtyřtaktního přeplňovaného dvouválcového spalovacího motoru pro použití v hybridním vozidle. Dále vypracujte simulační model tohoto spalovacího motoru s využitím softwaru Wave.
3. Proveďte zjednodušené kontrolní výpočty hlavních částí, pro vybrané díly využijte MKP.
4. Vytvořte výkresovou dokumentaci dle domluvy.
5. Cílem diplomové práce je využití výsledků na Katedře vozidel a motorů (TUL) a Laboratoři pohonných jednotek a další spolupráce s firmou Ricardo Prague, s.r.o.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František. Vozidlové spalovací motory. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2003. ISBN 80-238-8756-4.
[2] BASSHUYSEN, Richard a Fred SCHÄFER. Internal Combustion Engine Handbook - Basic, Components, Systens, and Perspectives. Wiesbaden, Germany: Vieweg Verlag, 2002. ISBN 0-7680-1139-6.
[3] MACEK, Jan a Bohuslav SUK. Spalovací motory I. Praha: ČVUT, 1993. ISBN 80-01-00919-X.
[4] SCHOLZ, Celestýn a Pavel BRABEC. Konstrukční projekt pístového spalovacího motoru. Liberec: TUL, 2015. ISBN 978-80-7494-201-3.
[5] Manuál softwaru WAVE.
[6] Běžně dostupné materiály - odborné časopisy, databáze patentů, internet.
Seznam doporučené literatury
[1] VLK, František. Vozidlové spalovací motory. Brno: Nakladatelství a vydavatelství VLK, 2003. ISBN 80-238-8756-4.
[2] BASSHUYSEN, Richard a Fred SCHÄFER. Internal Combustion Engine Handbook - Basic, Components, Systens, and Perspectives. Wiesbaden, Germany: Vieweg Verlag, 2002. ISBN 0-7680-1139-6.
[3] MACEK, Jan a Bohuslav SUK. Spalovací motory I. Praha: ČVUT, 1993. ISBN 80-01-00919-X.
[4] SCHOLZ, Celestýn a Pavel BRABEC. Konstrukční projekt pístového spalovacího motoru. Liberec: TUL, 2015. ISBN 978-80-7494-201-3.
[5] Manuál softwaru WAVE.
[6] Běžně dostupné materiály - odborné časopisy, databáze patentů, internet.
Přílohy volně vložené
CD ROM, 8 výkresů
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.