Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v současné základní škole.
Teoretická část obsahuje základní pojmy týkající se inkluze, legislativu, historický vývoj postojů společnosti k jedincům s mentálním postižením, základní informace o žácích s lehkým mentálním postižením a možnosti jejich vzdělávání v současné době.
Praktickou část tvoří výzkumné šetření, jeho metody, průběh a vyhodnocení. Cílem práce je zjistit, zda mají pedagogové k dané problematice pozitivní či spíše negativní postoj, jaká je jejich informovanost a osobní zkušenosti v oblasti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with the problematics of inclusion and inclusive education of pupils with mild mental disability in the current elementary school.
Theoretical part of thesis contains basic terms pertaining to inclusion, legislation, historical evolution of society's attitude towards people with mental disability, basic information about pupils with mild mental disability and their options for education in the current age.
Practical part is made of research, it's methods, progress and evaluation. The goal of this thesis is to determine if teachers have positive or negative attitude towards given problematic, how informed they are and their personal experience in the field of education of pupils with mild mental disability.
Klíčová slova
inkluze, inkluzivní vzdělávání, mentální postižení, žák s lehkým mentálním postižením
Klíčová slova v angličtině
inclusion, inclusive education, mental disability, pupils with mild mental disability
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou inkluze a inkluzivního vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením v současné základní škole.
Teoretická část obsahuje základní pojmy týkající se inkluze, legislativu, historický vývoj postojů společnosti k jedincům s mentálním postižením, základní informace o žácích s lehkým mentálním postižením a možnosti jejich vzdělávání v současné době.
Praktickou část tvoří výzkumné šetření, jeho metody, průběh a vyhodnocení. Cílem práce je zjistit, zda mají pedagogové k dané problematice pozitivní či spíše negativní postoj, jaká je jejich informovanost a osobní zkušenosti v oblasti vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is dealing with the problematics of inclusion and inclusive education of pupils with mild mental disability in the current elementary school.
Theoretical part of thesis contains basic terms pertaining to inclusion, legislation, historical evolution of society's attitude towards people with mental disability, basic information about pupils with mild mental disability and their options for education in the current age.
Practical part is made of research, it's methods, progress and evaluation. The goal of this thesis is to determine if teachers have positive or negative attitude towards given problematic, how informed they are and their personal experience in the field of education of pupils with mild mental disability.
Klíčová slova
inkluze, inkluzivní vzdělávání, mentální postižení, žák s lehkým mentálním postižením
Klíčová slova v angličtině
inclusion, inclusive education, mental disability, pupils with mild mental disability
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Teoretické seznámení s problematikou inkluze žáků s lehkým mentálním postižením do základních škol. Zjistit názor učitelů základních škol na tuto problematiku, jaká je jejich informovanost o konceptu inkluze a osobní zkušenost v oblasti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl bakalářské práce: Teoretické seznámení s problematikou inkluze žáků s lehkým mentálním postižením do základních škol. Zjistit názor učitelů základních škol na tuto problematiku, jaká je jejich informovanost o konceptu inkluze a osobní zkušenost v oblasti vzdělávání dětí s lehkým mentálním postižením.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., 2010. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy: Inclusive education in current Czech school. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-802-1053-830.
FRAINOK, P. 2008. Vzdělávání osob s mentálním postižením. Inkluzivní vzdělávání s přihlédnutím k žákům s mentálním postižením. 3. vyd. Ostrava: OU. ISBN 978-80-7368-622-2.
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I., 2010. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3070-7.
JANKŮ, K., 2013. Kapitoly z integrativní speciální pedagogiky. 2. vyd. Ostrava. [online]. Dostupné z: http://projekty.osu.cz/karp/opory/aktualizovane/12_Kapitoly_z_integrativni_spec_pedagogiky_Opora.pdf
LECHTA, V. et al., 2010. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-679-7.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M., VÍTKOVÁ, M., 2010. Inkluzivní vzdělávání v podmínkách současné české školy: Inclusive education in current Czech school. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita. ISBN 978-802-1053-830.
FRAINOK, P. 2008. Vzdělávání osob s mentálním postižením. Inkluzivní vzdělávání s přihlédnutím k žákům s mentálním postižením. 3. vyd. Ostrava: OU. ISBN 978-80-7368-622-2.
HÁJKOVÁ, V., STRNADOVÁ, I., 2010. Inkluzivní vzdělávání. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3070-7.
JANKŮ, K., 2013. Kapitoly z integrativní speciální pedagogiky. 2. vyd. Ostrava. [online]. Dostupné z: http://projekty.osu.cz/karp/opory/aktualizovane/12_Kapitoly_z_integrativni_spec_pedagogiky_Opora.pdf
LECHTA, V. et al., 2010. Základy inkluzivní pedagogiky: dítě s postižením, narušením a ohrožením ve škole. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-679-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.