Hlavním cílem diplomové práce je nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem, asistentem pedagoga a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na teoretické vymezení základní problematiky inkluze a integrace. Dále se zabývá vymezením pedagogické profese asistenta pedagoga a třídního učitele.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na hledání základních aspektů, které se podílejí na spolupráci mezi asistentem pedagoga a třídním učitelem. Respondenti jsou rozděleni do dvou skupin, asistenti pedagoga a učitelé působící na prvním stupni základních škol. Respondenti jsou dotazováni pomocí dotazníků. Na základě výsledků zjišťujeme základní aspekty, které pozitivně či negativně ovlivňují práci mezi asistenty pedagoga a třídními učiteli.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis was to find the aspects which determine the cooperation quality between teacher, teaching assistant and its comparison in conventional and alternative education.
The theoretical part explains the fundamental topics in the inclusion and integration. Furthermore, we discussed the teaching assistant and the class teacher's profession.
In the practical part, the information were gathered based on the answers from the survey. The primary respondents were teaching assistants and class teachers of primary schools (ISCED 1). Through this, the fundamental aspects of the cooperation between teachers and teaching assistants were analyzed.
Inclusion, integration, common education, alternative education, teaching assistant, teacher, support measures
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním cílem diplomové práce je nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem, asistentem pedagoga a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Teoretická část diplomové práce je zaměřena na teoretické vymezení základní problematiky inkluze a integrace. Dále se zabývá vymezením pedagogické profese asistenta pedagoga a třídního učitele.
Praktická část diplomové práce je zaměřena na hledání základních aspektů, které se podílejí na spolupráci mezi asistentem pedagoga a třídním učitelem. Respondenti jsou rozděleni do dvou skupin, asistenti pedagoga a učitelé působící na prvním stupni základních škol. Respondenti jsou dotazováni pomocí dotazníků. Na základě výsledků zjišťujeme základní aspekty, které pozitivně či negativně ovlivňují práci mezi asistenty pedagoga a třídními učiteli.
Anotace v angličtině
The main aim of the thesis was to find the aspects which determine the cooperation quality between teacher, teaching assistant and its comparison in conventional and alternative education.
The theoretical part explains the fundamental topics in the inclusion and integration. Furthermore, we discussed the teaching assistant and the class teacher's profession.
In the practical part, the information were gathered based on the answers from the survey. The primary respondents were teaching assistants and class teachers of primary schools (ISCED 1). Through this, the fundamental aspects of the cooperation between teachers and teaching assistants were analyzed.
Inclusion, integration, common education, alternative education, teaching assistant, teacher, support measures
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem a asistentem pedagoga, a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Metoda dotazování.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Nalezení aspektů, které ovlivňují úroveň spolupráce mezi třídním učitelem a asistentem pedagoga, a jejich komparace v běžném a alternativním školství.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava výzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Metoda dotazování.
Seznam doporučené literatury
KENDÍKOVÁ, J., 2016. Vademecum asistenta pedagoga. 1. vyd. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-12-1.
KYRIACOU, Ch., 2014. Klíčové dovednosti učitele. 4. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0052-9.
LECHTA, V., 2016. Inkluzivní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
UZLOVÁ, I., 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-764-0.
VÍTKOVÁ, M., 2004. Integrativní speciální pedagogika. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-071-9.
Seznam doporučené literatury
KENDÍKOVÁ, J., 2016. Vademecum asistenta pedagoga. 1. vyd. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-12-1.
KYRIACOU, Ch., 2014. Klíčové dovednosti učitele. 4. aktual. a dopl. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0052-9.
LECHTA, V., 2016. Inkluzivní pedagogika. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1123-5.
UZLOVÁ, I., 2010. Asistence lidem s postižením a znevýhodněním. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-764-0.
VÍTKOVÁ, M., 2004. Integrativní speciální pedagogika. 2. vyd. Brno: Paido. ISBN 80-7315-071-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.