Diplomová práce se zabývá problematikou žákovského parlamentu, který je považován za nástroj občanské i osobnostně-sociální výchovy a přispívá k formování demokratického klimatu školy. V teoretické části jsou prezentována teoretická východiska problematiky participace. Empirická část se zabývá pedagogickým výzkumem. Teoretickou část tvoří kapitoly Starší školní věk, Prevence a Dětský parlament. Cílem teoretické části je shrnutí potřebných informací, které zajistí pochopení problematiky a vlastního výzkumu v praktické části. V empirické části je představen výzkum založený na kvantitativní metodě, konkrétně
na technice polostrukturovaného dotazníku. Vzorek respondentů výzkumu je tvořen skupinou žáků, vybraných členů dětského parlamentu, učitelů, školního poradenského pracoviště, vedení školy, školské rady, zastupitelů města a poslanců Parlamentu ČR.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the pupil's parliament, which is considered a tool of civic and personal and social education and contributes to the formation of a democratic climate of the school. In the theoretical part are presented theoretical background the issue of participation. The empirical part deals with pedagogical research. The theoretical part consists of chapters of the older school age, prevention and pupil's parliament. The aim of the theoretical part is a summary of the information necessary to ensure understanding and research in practical part. In the empirical part of the research is presented based on a quantitative approach, specifically on the technique of an outline of the questionnaire. The sample of respondents research is made up of a group of pupils, selected members of the pupil's parliament, the teachers, the school guidance departments, school administration, School Board, representatives of the city and the members of Parliament of the Czech Republic.
Klíčová slova
aktivní občanství, demokratické volby, participace, prevence, projektová výuka, sociální klima, sociálně patologické jevy, žákovský parlament
Klíčová slova v angličtině
active citizenship, democratic elections, participation, prevention, project education, pupil's parliament, social climate, social pathological phenomena
Rozsah průvodní práce
117 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá problematikou žákovského parlamentu, který je považován za nástroj občanské i osobnostně-sociální výchovy a přispívá k formování demokratického klimatu školy. V teoretické části jsou prezentována teoretická východiska problematiky participace. Empirická část se zabývá pedagogickým výzkumem. Teoretickou část tvoří kapitoly Starší školní věk, Prevence a Dětský parlament. Cílem teoretické části je shrnutí potřebných informací, které zajistí pochopení problematiky a vlastního výzkumu v praktické části. V empirické části je představen výzkum založený na kvantitativní metodě, konkrétně
na technice polostrukturovaného dotazníku. Vzorek respondentů výzkumu je tvořen skupinou žáků, vybraných členů dětského parlamentu, učitelů, školního poradenského pracoviště, vedení školy, školské rady, zastupitelů města a poslanců Parlamentu ČR.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the pupil's parliament, which is considered a tool of civic and personal and social education and contributes to the formation of a democratic climate of the school. In the theoretical part are presented theoretical background the issue of participation. The empirical part deals with pedagogical research. The theoretical part consists of chapters of the older school age, prevention and pupil's parliament. The aim of the theoretical part is a summary of the information necessary to ensure understanding and research in practical part. In the empirical part of the research is presented based on a quantitative approach, specifically on the technique of an outline of the questionnaire. The sample of respondents research is made up of a group of pupils, selected members of the pupil's parliament, the teachers, the school guidance departments, school administration, School Board, representatives of the city and the members of Parliament of the Czech Republic.
Klíčová slova
aktivní občanství, demokratické volby, participace, prevence, projektová výuka, sociální klima, sociálně patologické jevy, žákovský parlament
Klíčová slova v angličtině
active citizenship, democratic elections, participation, prevention, project education, pupil's parliament, social climate, social pathological phenomena
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Reflektovat současný stav participace dětského zastupitelstva ve škole a ve městě, jeho aktivní spolupráce při vyplňování volného času jako prevence kriminality.
Požadavky: Formulace teoretických poznatků, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazníkové šetření, komparace výsledků činnosti.
Zásady pro vypracování
Cíl diplomové práce: Reflektovat současný stav participace dětského zastupitelstva ve škole a ve městě, jeho aktivní spolupráce při vyplňování volného času jako prevence kriminality.
Požadavky: Formulace teoretických poznatků, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazníkové šetření, komparace výsledků činnosti.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, D., a kol., 2009. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7357- 498-5.
EYRE, L., 2000. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál. ISBN 80-7178-360-9.
GJURIČOVÁ, A., KOPEČEK, M., 2008. Kapitoly z dějin české demokracie po roce 1989. Praha: Paseka. ISBN 978-80-7185-876-8.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2010. Pedagogika volného času. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7290-471-6.
HELUS, Z., 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
HOFBAUER, B., 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
HOFBAUER, B., 2003. Participace dětí a mládeže na životě společnosti: Evropské struktury a jejich aktivity. Hořovice: Duha.
JEDLIČKA, R., 2011. Výchovné problémy s žáky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-788-6.
KOLÁŘ, M., 2011. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367- 871-5.
MATOUŠEK, O, MATOUŠKOVÁ, A., 2011. Mládež a delikvence. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-825-8.
MERTIN, V., a kol., 20015. Problémy s chováním ve škole - jak na ně. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7478-026-4.
Seznam doporučené literatury
ČÁP, D., a kol., 2009. Výchovné poradenství. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7357- 498-5.
EYRE, L., 2000. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál. ISBN 80-7178-360-9.
GJURIČOVÁ, A., KOPEČEK, M., 2008. Kapitoly z dějin české demokracie po roce 1989. Praha: Paseka. ISBN 978-80-7185-876-8.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2010. Pedagogika volného času. 2. přeprac. vyd. Praha: Univerzita Karlova. ISBN 978-80-7290-471-6.
HELUS, Z., 2007. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1168-3.
HOFBAUER, B., 2004. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál. ISBN 80-7178-927-5.
HOFBAUER, B., 2003. Participace dětí a mládeže na životě společnosti: Evropské struktury a jejich aktivity. Hořovice: Duha.
JEDLIČKA, R., 2011. Výchovné problémy s žáky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-788-6.
KOLÁŘ, M., 2011. Nová cesta k léčbě šikany. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367- 871-5.
MATOUŠEK, O, MATOUŠKOVÁ, A., 2011. Mládež a delikvence. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-825-8.
MERTIN, V., a kol., 20015. Problémy s chováním ve škole - jak na ně. Praha: Wolters Kluwer ČR. ISBN 978-80-7478-026-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.