Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a sestavením podpůrného programu
pro rodičovskou skupinu, v níž se setkávají rodiče, kteří vychovávají děti s ADHD.
Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, které se vztahují k problematice ADHD. V první kapitole je charakterizováno dítě s ADHD. Druhá kapitola se věnuje vztahům dítěte s ADHD a vhodným výchovným zásadám pro rodiče dětí s ADHD. Ve třetí kapitole je popsána intervence u dětí s ADHD.
V rámci empirické části je proveden experiment, ve kterém je ověřována efektivita podpůrného programu pro rodiče dětí s ADHD. Podstatnou součástí je vytvořená Metodická příručka programu pro rodiče dětí s ADHD.
Cílem výzkumu je sestavit program pro rodičovskou skupinu, v níž se setkávají rodiče, kteří vychovávají děti s ADHD, a zjistit jeho efektivitu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of ADHD and the construction of a support program for the parental group, which brings together parents who raise children with ADHD.
The thesis is divided into a theoretical and empirical parts. The theoretical part contains three main chapters dealing with the issue of ADHD. The first chapter describes a child with ADHD. The second chapter deals with the child's ADHD relationship and the appropriate educational principles which fits for parents of children with ADHD. The third chapter describes the intervention of children with ADHD.
Within the empirical part is performed an experiment in which the efficiency of the support program for parents of children with ADHD is verified. An essential part of the program
is the Methodbook for parents of children with ADHD.
The aim of the research is to set up a program for a parent group that meets parents who educate children with ADHD and to determine its effectiveness.
Klíčová slova
ADHD, rodina, výchova, rodičovská skupina, hyperaktivita, impulzivita, porucha pozornosti
Diplomová práce se zabývá problematikou ADHD a sestavením podpůrného programu
pro rodičovskou skupinu, v níž se setkávají rodiče, kteří vychovávají děti s ADHD.
Práce je rozdělena na část teoretickou a empirickou. Teoretická část obsahuje tři hlavní kapitoly, které se vztahují k problematice ADHD. V první kapitole je charakterizováno dítě s ADHD. Druhá kapitola se věnuje vztahům dítěte s ADHD a vhodným výchovným zásadám pro rodiče dětí s ADHD. Ve třetí kapitole je popsána intervence u dětí s ADHD.
V rámci empirické části je proveden experiment, ve kterém je ověřována efektivita podpůrného programu pro rodiče dětí s ADHD. Podstatnou součástí je vytvořená Metodická příručka programu pro rodiče dětí s ADHD.
Cílem výzkumu je sestavit program pro rodičovskou skupinu, v níž se setkávají rodiče, kteří vychovávají děti s ADHD, a zjistit jeho efektivitu.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with the issue of ADHD and the construction of a support program for the parental group, which brings together parents who raise children with ADHD.
The thesis is divided into a theoretical and empirical parts. The theoretical part contains three main chapters dealing with the issue of ADHD. The first chapter describes a child with ADHD. The second chapter deals with the child's ADHD relationship and the appropriate educational principles which fits for parents of children with ADHD. The third chapter describes the intervention of children with ADHD.
Within the empirical part is performed an experiment in which the efficiency of the support program for parents of children with ADHD is verified. An essential part of the program
is the Methodbook for parents of children with ADHD.
The aim of the research is to set up a program for a parent group that meets parents who educate children with ADHD and to determine its effectiveness.
Klíčová slova
ADHD, rodina, výchova, rodičovská skupina, hyperaktivita, impulzivita, porucha pozornosti
Cíl: Sestavit podpůrný program pro rodičovskou skupinu, v níž se setkávají rodiče, kteří vychovávají dítě s ADHD, a zjistit jeho efektivitu.
Zásady pro vypracování: Formulace teoretických východisek, příprava experimentu, provedení experimentu, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metoda: experiment.
Zásady pro vypracování
Cíl: Sestavit podpůrný program pro rodičovskou skupinu, v níž se setkávají rodiče, kteří vychovávají dítě s ADHD, a zjistit jeho efektivitu.
Zásady pro vypracování: Formulace teoretických východisek, příprava experimentu, provedení experimentu, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metoda: experiment.
Seznam doporučené literatury
ALTMANOVÁ, M., 2010. Hyperaktivní a nepozorné dítě: podněty k práci s dětmi s ADHD pro rodiče a učitele. 1. vyd. Praha: Pražská pedagogicko-psychologická poradna. ISBN 978-80-254-9047-1.
CARTER, Ch. R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
GOETZ, M., UHLÍKOVÁ, P., 2009. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. 1. vyd. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-630-4.
JENETT, W., 2013. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. 1. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0158-6.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2015. Máme dítě s ADHD: rady pro rodiče. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5347-8.
MARTÍNEK, Z., 2015. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2. aktual. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5309-6.
TAYLOR F. T., 2012. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami osobnosti. 1.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0068-0.
ZÁVĚRKOVÁ, M., 2016. Jak se žije s ADHD? 1. vyd. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-30-5.
Seznam doporučené literatury
ALTMANOVÁ, M., 2010. Hyperaktivní a nepozorné dítě: podněty k práci s dětmi s ADHD pro rodiče a učitele. 1. vyd. Praha: Pražská pedagogicko-psychologická poradna. ISBN 978-80-254-9047-1.
CARTER, Ch. R., 2014. Dítě s ADHD a ADD doma i ve škole: praktický rádce pro rodiče i učitele. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0621-7.
GOETZ, M., UHLÍKOVÁ, P., 2009. ADHD - porucha pozornosti s hyperaktivitou: příručka pro starostlivé rodiče a zodpovědné učitele. 1. vyd. Praha: Galén. ISBN 978-80-7262-630-4.
JENETT, W., 2013. ADHD - 100 tipů pro rodiče a učitele. 1. vyd. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0158-6.
JUCOVIČOVÁ, D., ŽÁČKOVÁ, H., 2015. Máme dítě s ADHD: rady pro rodiče. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5347-8.
MARTÍNEK, Z., 2015. Agresivita a kriminalita školní mládeže. 2. aktual. a rozš. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5309-6.
TAYLOR F. T., 2012. Jak přežít s hyperaktivitou a poruchami osobnosti. 1.vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0068-0.
ZÁVĚRKOVÁ, M., 2016. Jak se žije s ADHD? 1. vyd. Praha: Pasparta. ISBN 978-80-88163-30-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.