Diplomová práce se zabývá začleněním lokální historie města Šluknov do tematické výuky zeměpisu na Základní škole ve Šluknově. Připravený edukační proces vychází z Piagetovy teorie kognitivního vývoje a Bloomovy revidované taxonomie, do které jsou jednotlivé kroky zasazeny. Na základě studia historické odborné literatury, sběru dat a realizovaném vyučování je snaha vyhodnotit tento postup, což je výstupem této práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the intergration of local history of Šluknov to the thematically education geography at primary school J. Vohradského Šluknov. Presented educational project contains Piaget cognitive theory and Bloom's revised taxonomy. The diploma thesis implants steps of educational to the Bloom's revised taxonomy. The evaluation of the diploma thesis was based of historical literature data collection and realized lessons, whis is output of the diploma thesis.
Klíčová slova
kognitivní vývoj žáků, lokální historie, Šluknov, tematická výuka
Klíčová slova v angličtině
cognitive development of a children, local history, Šluknov, thematically education
Rozsah průvodní práce
94 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá začleněním lokální historie města Šluknov do tematické výuky zeměpisu na Základní škole ve Šluknově. Připravený edukační proces vychází z Piagetovy teorie kognitivního vývoje a Bloomovy revidované taxonomie, do které jsou jednotlivé kroky zasazeny. Na základě studia historické odborné literatury, sběru dat a realizovaném vyučování je snaha vyhodnotit tento postup, což je výstupem této práce.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the intergration of local history of Šluknov to the thematically education geography at primary school J. Vohradského Šluknov. Presented educational project contains Piaget cognitive theory and Bloom's revised taxonomy. The diploma thesis implants steps of educational to the Bloom's revised taxonomy. The evaluation of the diploma thesis was based of historical literature data collection and realized lessons, whis is output of the diploma thesis.
Klíčová slova
kognitivní vývoj žáků, lokální historie, Šluknov, tematická výuka
Klíčová slova v angličtině
cognitive development of a children, local history, Šluknov, thematically education
Zásady pro vypracování
Cíle:
1. Začlenění výuky regionální historie do tematické výuky na vybrané škole v rámci hodin zeměpisu a mezipředmětových vztahů
Metody:
1. Analýza pramenů a odborné literatury
2. Vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření u žáků 9. ročníku
3. Interpretace pramenů, odborné literatury, rozhovorů a vlastního výzkumu
Požadavky:
1. Rešerše odborné literatury a zdrojů k tématu DP
2. Zaměření práce na regionální historii města Šluknova
Zásady pro vypracování
Cíle:
1. Začlenění výuky regionální historie do tematické výuky na vybrané škole v rámci hodin zeměpisu a mezipředmětových vztahů
Metody:
1. Analýza pramenů a odborné literatury
2. Vlastní výzkum pomocí dotazníkového šetření u žáků 9. ročníku
3. Interpretace pramenů, odborné literatury, rozhovorů a vlastního výzkumu
Požadavky:
1. Rešerše odborné literatury a zdrojů k tématu DP
2. Zaměření práce na regionální historii města Šluknova
Seznam doporučené literatury
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele.
Vyd. 2. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
TRANTINA, B. Historie Šluknova. Šluknov: Tiskárna A. Gall. 2005.
VALIŠOVÁ, Alena. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
ISBN 978-80-247-1734-0.
VÁVRA, Jaroslav. Didaktika geografie 1: od vzdělávacího programu
k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2006. ISBN 80-7372-083-3.
Seznam doporučené literatury
FONTANA, David. Psychologie ve školní praxi: příručka pro učitele.
Vyd. 2. Přeložil Karel BALCAR. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-626-8.
TRANTINA, B. Historie Šluknova. Šluknov: Tiskárna A. Gall. 2005.
VALIŠOVÁ, Alena. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007.
ISBN 978-80-247-1734-0.
VÁVRA, Jaroslav. Didaktika geografie 1: od vzdělávacího programu
k vyučovací hodině v zeměpisu na ZŠ, na příkladu tématu Světový oceán.
Liberec: Technická univerzita v Liberci, 2006. ISBN 80-7372-083-3.