Cílem práce je charakterizovat vybrané expresivní techniky, popsat jejich historii a vývoj (popř. současné směry), teoretická východiska, metody, formy, techniky a cílové skupiny. Praktická část popisuje, jak muzikoterapie pomáhá ve vzdělávání mentálně postižených dětí.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to characterize selected expressive techniques, to describe their history and development (or current trends), theoretical background, methods, forms, techniques and target groups. The practical part describes how music therapy helps in the education of mentally handicapped children.
Expressive techniques, expression, music therapy, art therapy, dance-movement therapy, dramatherapy, mental disability, education
Rozsah průvodní práce
77
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je charakterizovat vybrané expresivní techniky, popsat jejich historii a vývoj (popř. současné směry), teoretická východiska, metody, formy, techniky a cílové skupiny. Praktická část popisuje, jak muzikoterapie pomáhá ve vzdělávání mentálně postižených dětí.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is to characterize selected expressive techniques, to describe their history and development (or current trends), theoretical background, methods, forms, techniques and target groups. The practical part describes how music therapy helps in the education of mentally handicapped children.
Expressive techniques, expression, music therapy, art therapy, dance-movement therapy, dramatherapy, mental disability, education
Zásady pro vypracování
Studentka se bude v průběhu příprav a vypracování řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího diplomové práce. Na základě prostudované odborné literatury z oblasti Jungovy teorie aktivní imaginace popíše techniky sebevyjádření, například arteterapie, dramaterapie a taneční terapie. Výsledkem práce bude reflexe výchovných a vzdělávacích cílů vzhledem k těmto technikám.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude v průběhu příprav a vypracování řídit metodickými a organizačními pokyny vedoucího diplomové práce. Na základě prostudované odborné literatury z oblasti Jungovy teorie aktivní imaginace popíše techniky sebevyjádření, například arteterapie, dramaterapie a taneční terapie. Výsledkem práce bude reflexe výchovných a vzdělávacích cílů vzhledem k těmto technikám.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard. Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy. Praha: Karolinum, 2014, s. 108-155. ISBN 978-80-246-2412-9.
JUNG, Carl Gustav. Osobnost a přenos: výbor z díla III. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1998, 404 s. ISBN 80-858-8018-0.
VALENTA, Milan. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007, 252 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1819-4.
ŽENATÁ, Kamila. Obrazy v pohybu: jedenadvacet zastavení s aktivní imaginací v arteterapii. Praha: Kolem, 2015, 273 s. Arteterapie a sebezkušenost. ISBN 978-80-905949-1-3.
Seznam doporučené literatury
JEDLIČKA, Richard. Teorie výchovy - tradice, současnost, perspektivy. Praha: Karolinum, 2014, s. 108-155. ISBN 978-80-246-2412-9.
JUNG, Carl Gustav. Osobnost a přenos: výbor z díla III. 1. vyd. Brno: Nakladatelství Tomáše Janečka, 1998, 404 s. ISBN 80-858-8018-0.
VALENTA, Milan. Dramaterapie. Praha: Grada, 2007, 252 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-1819-4.
ŽENATÁ, Kamila. Obrazy v pohybu: jedenadvacet zastavení s aktivní imaginací v arteterapii. Praha: Kolem, 2015, 273 s. Arteterapie a sebezkušenost. ISBN 978-80-905949-1-3.