Cílem práce je analyzovat reprezentaci genderových rolí a jejich vývoj v herní sérii The Sims. Mou hypotézou je, že herní série je ohledně této problematiky ve svých pohledech progresivní a že je zde progresivní liberalizace názorů v průběhu epizod.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse the representation of gender roles and their evolution in The Sims game series. My hypothesis is that the game series has a progressive attitude towards such an issue and that a progressive liberalization of views and opinions is present throughout the episodes.
Gender, gender roles, feminism, identity, homosexuality, heteronormativity, computer games, the influence of video games.
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
AN
Anotace
Cílem práce je analyzovat reprezentaci genderových rolí a jejich vývoj v herní sérii The Sims. Mou hypotézou je, že herní série je ohledně této problematiky ve svých pohledech progresivní a že je zde progresivní liberalizace názorů v průběhu epizod.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyse the representation of gender roles and their evolution in The Sims game series. My hypothesis is that the game series has a progressive attitude towards such an issue and that a progressive liberalization of views and opinions is present throughout the episodes.
Gender, gender roles, feminism, identity, homosexuality, heteronormativity, computer games, the influence of video games.
Zásady pro vypracování
Práce analyzuje reprezentaci genderových rolí a jejich vývoj v herní sérii The Sims. Cílem je ověřit, že herní série je ohledně této problematiky ve svých pohledech progresivní, a že je zde progresivní liberalizace názorů v průběhu epizod.
Metody:
1. Studium odborné literatury.
2. Analýza her z pohledu genderových teorií.
3. Identifikace postojů a změn.
Zásady pro vypracování
Práce analyzuje reprezentaci genderových rolí a jejich vývoj v herní sérii The Sims. Cílem je ověřit, že herní série je ohledně této problematiky ve svých pohledech progresivní, a že je zde progresivní liberalizace názorů v průběhu epizod.
Metody:
1. Studium odborné literatury.
2. Analýza her z pohledu genderových teorií.
3. Identifikace postojů a změn.
Seznam doporučené literatury
Dovey, Jon and Helen W. Kennedy. 2006. Game Cultures: Computer Games as New Media. Maidenhead: Open University Press.
Fromme, Johannes and Alexander Unger eds. 2012. Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Dordrecht: Springer.
Gee, James Paul and Elisabeth Hayes. 2010. The Sims and 21st Century Gaming. New York: Palgrave Macmillan
Sihvonen, Tanja. 2011. Players Unleashed! Modding The Sims and the Culture of Gaming. Amsterdam: Amsterdam University Press.
Seznam doporučené literatury
Dovey, Jon and Helen W. Kennedy. 2006. Game Cultures: Computer Games as New Media. Maidenhead: Open University Press.
Fromme, Johannes and Alexander Unger eds. 2012. Computer Games and New Media Cultures: A Handbook of Digital Games Studies. Dordrecht: Springer.
Gee, James Paul and Elisabeth Hayes. 2010. The Sims and 21st Century Gaming. New York: Palgrave Macmillan
Sihvonen, Tanja. 2011. Players Unleashed! Modding The Sims and the Culture of Gaming. Amsterdam: Amsterdam University Press.