Práce má za cíl řešit možnosti zobrazení budov a navigaci uživatele v prostorovém modelu budov s využitím technologie WebGL. Jsou zde popsány některé techniky pro jejich návrh a následné možnosti zobrazení se zaměřením na vybrané části připraveného modelu. Dále jsou v této práci popsány možnosti propojení dat 3D modelu ze systémem IS/STAG a vyhledávání cest ze získaných dat. Pro toto vyhledávání byl použit A* algoritmus.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to discuss options for displaying buildings and navigating the user in a 3D model using WebGL technology. It describes some techniques for designing these models and subsequent display options with focus on selected parts of the model. It also describes the possibilities of linking 3D model data from the IS/STAG system and searching the paths from the acquired data. A* algorthm was used for searching between received two points.
Klíčová slova
3D modely, WebGL, navigace, Unity3D, A* algoritmus
Klíčová slova v angličtině
3D models, WebGL, navigation, Unity3D, A* algorithm
Rozsah průvodní práce
42 s
Jazyk
CZ
Anotace
Práce má za cíl řešit možnosti zobrazení budov a navigaci uživatele v prostorovém modelu budov s využitím technologie WebGL. Jsou zde popsány některé techniky pro jejich návrh a následné možnosti zobrazení se zaměřením na vybrané části připraveného modelu. Dále jsou v této práci popsány možnosti propojení dat 3D modelu ze systémem IS/STAG a vyhledávání cest ze získaných dat. Pro toto vyhledávání byl použit A* algoritmus.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to discuss options for displaying buildings and navigating the user in a 3D model using WebGL technology. It describes some techniques for designing these models and subsequent display options with focus on selected parts of the model. It also describes the possibilities of linking 3D model data from the IS/STAG system and searching the paths from the acquired data. A* algorthm was used for searching between received two points.
Klíčová slova
3D modely, WebGL, navigace, Unity3D, A* algoritmus
Klíčová slova v angličtině
3D models, WebGL, navigation, Unity3D, A* algorithm
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši existujících aplikací pro navigaci uvnitř budov.
Vytvořte nebo vhodně upravte existující 3D modely budov TUL, které se budou používat pro pilotní
implementaci webové aplikace. Navrhněte a realizujte získávání počátečních a koncových bodů trasy on-line
ze systému Stag včetně vhodného uživatelského rozhraní.
Implementujte webovou aplikaci využívající technologii WebGL, která bude umožňovat vizualizaci a navigaci
uvnitř budov. Připravte uživatelské rozhraní pro překlad do více jazyků.
Vytvořte k aplikaci odpovídající dokumentaci.
Zásady pro vypracování
Proveďte rešerši existujících aplikací pro navigaci uvnitř budov.
Vytvořte nebo vhodně upravte existující 3D modely budov TUL, které se budou používat pro pilotní
implementaci webové aplikace. Navrhněte a realizujte získávání počátečních a koncových bodů trasy on-line
ze systému Stag včetně vhodného uživatelského rozhraní.
Implementujte webovou aplikaci využívající technologii WebGL, která bude umožňovat vizualizaci a navigaci
uvnitř budov. Připravte uživatelské rozhraní pro překlad do více jazyků.
Vytvořte k aplikaci odpovídající dokumentaci.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Praha:
Computer Press, 2005. 609 s. I 1. ISBN 80-251-0454-0.
PARISI, T. WebGL: Up and Running. : Parisi, T., 2012. ISBN 978-1-4493-2357-8.
Professional WebGL programming & developing 3D graphics for the web. Edited by Andreas Anyuru.
Chichester, U.K.: John Wiley & Sons, 2012. xxv, 333 p. ISBN 9781119940586.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
ŽÁRA, Jiří, Bedřich BENEŠ, Jiří SOCHOR a Petr FELKEL. Moderní počítačová grafika. 2. vyd. Praha:
Computer Press, 2005. 609 s. I 1. ISBN 80-251-0454-0.
PARISI, T. WebGL: Up and Running. : Parisi, T., 2012. ISBN 978-1-4493-2357-8.
Professional WebGL programming & developing 3D graphics for the web. Edited by Andreas Anyuru.
Chichester, U.K.: John Wiley & Sons, 2012. xxv, 333 p. ISBN 9781119940586.
Přílohy volně vložené
1x DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.