Bakalářská práce s názvem ?Celotáborová hra jako výchovný prostředek ve volném
čase? pojednává o rozboru tří celotáborových her a jejich vlivu na pubescenty a
adolescenty. Z tohoto rozboru je dále vyhodnocen přínos pro vedoucí tábora a další
zainteresované strany spolu s návodem jak vytvářet celotáborové hry v dalších letech.
První část vychází z teoretických východisek motivace a výchovy spolu s popisem
jednotlivých celotáborových her a jejich účastníků. Druhá část je zaměřena na vysvětlení
všech tří celotáborových her s jejich následnou aplikací do praxe. Dále je provedeno
vyhodnocení dotazníkového šetření a vlastních poznatků, které bylo zkoumáno u
pubescentů, adolescentů a vedoucích tábora. Závěrem je vyhodnocena celotáborová hra,
která dosahovala nejlepších výchovných a motivačních výsledků.
Anotace v angličtině
Abstract: This bachelor´s thesis titled ?The framework game as means of education
in leisure time? deals with an analysis of three children´s summer camp games and their
effect on pubescent and adolescents. The benefit for the manager of the children´s summer
camp and other involved parties is from this analysis further evaluated together with the
instructions how to create similar games for the following years. The first part is based on
the theoretical possibilities of motivation and education as well as on description of each
game and their rules. The second part is focused on the detailed explanation of the three
games together with their application into the reality. Furthermore the evaluation of the
questionnaire research and the author´s findings on pubescent, adolescents and the summer
camp´s managers is made. In conclusion the best summer camp game which achieved the
best educational and motivational results is evaluated.
Klíčová slova
Celotáborová hra, motivace, volný čas, výchova
Klíčová slova v angličtině
Whole camp game, motivation, leisure, education
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce s názvem ?Celotáborová hra jako výchovný prostředek ve volném
čase? pojednává o rozboru tří celotáborových her a jejich vlivu na pubescenty a
adolescenty. Z tohoto rozboru je dále vyhodnocen přínos pro vedoucí tábora a další
zainteresované strany spolu s návodem jak vytvářet celotáborové hry v dalších letech.
První část vychází z teoretických východisek motivace a výchovy spolu s popisem
jednotlivých celotáborových her a jejich účastníků. Druhá část je zaměřena na vysvětlení
všech tří celotáborových her s jejich následnou aplikací do praxe. Dále je provedeno
vyhodnocení dotazníkového šetření a vlastních poznatků, které bylo zkoumáno u
pubescentů, adolescentů a vedoucích tábora. Závěrem je vyhodnocena celotáborová hra,
která dosahovala nejlepších výchovných a motivačních výsledků.
Anotace v angličtině
Abstract: This bachelor´s thesis titled ?The framework game as means of education
in leisure time? deals with an analysis of three children´s summer camp games and their
effect on pubescent and adolescents. The benefit for the manager of the children´s summer
camp and other involved parties is from this analysis further evaluated together with the
instructions how to create similar games for the following years. The first part is based on
the theoretical possibilities of motivation and education as well as on description of each
game and their rules. The second part is focused on the detailed explanation of the three
games together with their application into the reality. Furthermore the evaluation of the
questionnaire research and the author´s findings on pubescent, adolescents and the summer
camp´s managers is made. In conclusion the best summer camp game which achieved the
best educational and motivational results is evaluated.
Klíčová slova
Celotáborová hra, motivace, volný čas, výchova
Klíčová slova v angličtině
Whole camp game, motivation, leisure, education
Zásady pro vypracování
Cíl:
Navrhnout, zrealizovat a zhodnotit program tábora se zaměřením na celotáborovou hru
Požadavky:
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Studium odborné literatury
Práce se skupinou mladšího a staršího školního věku, pubescentů a adolescentů
Výchovně a výukově zaměřený program
Metody:
Analýza, evaluace
Zásady pro vypracování
Cíl:
Navrhnout, zrealizovat a zhodnotit program tábora se zaměřením na celotáborovou hru
Požadavky:
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Studium odborné literatury
Práce se skupinou mladšího a staršího školního věku, pubescentů a adolescentů
Výchovně a výukově zaměřený program
Metody:
Analýza, evaluace
Seznam doporučené literatury
FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A., 2007. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1701-9.
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, J. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
NEUMAN, J. 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
PÁVKOVÁ, J. 2008. Pedagogika volného času. 4. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN: 80-86384-00.
Seznam doporučené literatury
FRANC, D., ZOUNKOVÁ, D., MARTIN, A., 2007. Učení zážitkem a hrou: praktická příručka instruktora. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1701-9.
HÁJEK, Bedřich, HOFBAUER, Břetislav, PÁVKOVÁ, Jiřina, 2008. Pedagogické ovlivňování volného času. Vyd. 1. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
HENDL, J. 2016. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. Čtvrté, přepracované a rozšířené vydání. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0982-9.
NEUMAN, J. 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
PÁVKOVÁ, J. 2008. Pedagogika volného času. 4. aktual. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
VÁŽANSKÝ, Mojmír. Základy pedagogiky volného času. Brno: Print-Typia, 2001. ISBN: 80-86384-00.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.