Tématem bakalářské práce jsou příměstské tábory jako neodmyslitelná a stále více rodiči vyhledávanější forma trávení volného času zejména dětí mladšího školního věku. V teoretické části jsou rozpracované stěžejní pojmy pedagogiky volného času, jako je volný čas a výchova ve volném čase. Neopomíjí důležitost rodiny, která hraje důležitou roli ve výchově a při trávení volného času dětí. Pozornost upírá k dětským táborům, zvláště příměstským, jako smysluplné formě trávení volného času zejména o letních prázdninách. V neposlední řadě se práce věnuje specifikům mladšího školního věku jako cílové skupiny, na kterou je zaměřena. Náplní praktické části a cílem bakalářské práce je analýza volnočasových institucí zaměřených na pořádání příměstských táborů v Ústí nad Labem a dále tvorba programu a realizace příměstského tábora se snahou o zařazení aktivit zaměřených na všestranný rozvoj dětí mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis are suburban camps as an inseparable and by parents still more frequently searched form of spending free time of kids around early school age. In the theoretical part are processed the most important terms of free time pedagogy, such as free time and education in free time. Not missing the importance of family, which plays an important role in upbringing and in the way of spending free time. Attention is brought on children camps, especially suburban ones, as a meaningful way of spending free time especially during summer holiday. Not least to mention the coverage of specifics of early school age as a target group, on which it's focused. Content of the practical part and the goal of the bachelor thesis is an analysis of free time institutions which are focused on organizing suburban camps in Ústí nad Labem and then creative process of the activities program and realization of the suburban camp with the willingness of fitting the activities focused on general development of kids in early school age.
Klíčová slova
Volný čas, rodina, příměstský tábor, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
free time, family, suburban camp, early school age
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce jsou příměstské tábory jako neodmyslitelná a stále více rodiči vyhledávanější forma trávení volného času zejména dětí mladšího školního věku. V teoretické části jsou rozpracované stěžejní pojmy pedagogiky volného času, jako je volný čas a výchova ve volném čase. Neopomíjí důležitost rodiny, která hraje důležitou roli ve výchově a při trávení volného času dětí. Pozornost upírá k dětským táborům, zvláště příměstským, jako smysluplné formě trávení volného času zejména o letních prázdninách. V neposlední řadě se práce věnuje specifikům mladšího školního věku jako cílové skupiny, na kterou je zaměřena. Náplní praktické části a cílem bakalářské práce je analýza volnočasových institucí zaměřených na pořádání příměstských táborů v Ústí nad Labem a dále tvorba programu a realizace příměstského tábora se snahou o zařazení aktivit zaměřených na všestranný rozvoj dětí mladšího školního věku.
Anotace v angličtině
The topic of the bachelor thesis are suburban camps as an inseparable and by parents still more frequently searched form of spending free time of kids around early school age. In the theoretical part are processed the most important terms of free time pedagogy, such as free time and education in free time. Not missing the importance of family, which plays an important role in upbringing and in the way of spending free time. Attention is brought on children camps, especially suburban ones, as a meaningful way of spending free time especially during summer holiday. Not least to mention the coverage of specifics of early school age as a target group, on which it's focused. Content of the practical part and the goal of the bachelor thesis is an analysis of free time institutions which are focused on organizing suburban camps in Ústí nad Labem and then creative process of the activities program and realization of the suburban camp with the willingness of fitting the activities focused on general development of kids in early school age.
Klíčová slova
Volný čas, rodina, příměstský tábor, mladší školní věk
Klíčová slova v angličtině
free time, family, suburban camp, early school age
Zásady pro vypracování
1) Cíle
- analýza nabídek příměstských táborů pro děti mladšího školního věku ve volnočasových institucích v Ústí nad Labem
- vytvoření pětidenního volnočasového programu v rámci příměstského tábora pro děti mladšího školního věku a jeho následná realizace
2) Metody
- rešerše volnočasových institucí v daném městě
3) Požadavky
- prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
- provést analýzu nabídek příměstských táborů ve volnočasových institucích v Ústí nad Labem
- vytvořit volnočasový program pro děti mladšího školního věku v rámci příměstského tábora
- realizovat a vyhodnotit vytvořený program v Domě dětí a mládeže v Ústí nad Labem
Zásady pro vypracování
1) Cíle
- analýza nabídek příměstských táborů pro děti mladšího školního věku ve volnočasových institucích v Ústí nad Labem
- vytvoření pětidenního volnočasového programu v rámci příměstského tábora pro děti mladšího školního věku a jeho následná realizace
2) Metody
- rešerše volnočasových institucí v daném městě
3) Požadavky
- prostudovat odbornou literaturu k danému tématu
- provést analýzu nabídek příměstských táborů ve volnočasových institucích v Ústí nad Labem
- vytvořit volnočasový program pro děti mladšího školního věku v rámci příměstského tábora
- realizovat a vyhodnotit vytvořený program v Domě dětí a mládeže v Ústí nad Labem
Seznam doporučené literatury
1) HÁJEK, B., HOUFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
2) LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
3) NEUMAN, J., 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 7. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
4) ŠPIŘÍKOVÁ, I., KAČER, J., 2007. Příměstský tábor. Brno: Mravenec. ISBN 978-80-86994-39-0.
5) VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
1) HÁJEK, B., HOUFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J., 2008. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-473-1.
2) LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D., 2006. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1284-9.
3) NEUMAN, J., 2014. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. 7. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0628-6.
4) ŠPIŘÍKOVÁ, I., KAČER, J., 2007. Příměstský tábor. Brno: Mravenec. ISBN 978-80-86994-39-0.
5) VÁGNEROVÁ, M., 2005. Vývojová psychologie I.: dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.