Práce Život na statku se zabývá zpracováním tří přírodovědných programů.
1. Pečení chleba
2. Péče o domácí zvířata
4. Včelařství
Lekce jsou vedeny v duchu zážitkové pedagogiky, kdy dětem jsou nejprve předány informace o dané problematice, následně vyzkoušeny a zhodnoceny. Výsledný produkt si děti odnáší domů
Anotace v angličtině
Work Farm life deals with the elaboration of three science programs.
1. Baking bread
2. Caring for animals
4. Beekeeping
The lessons are taught in the spirit of experience education, when children are first given information on the issue, then tested and evaluated. The resulting product is taken home by children.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, pečení chleba, péče o domácí zvířata, včelaření
Klíčová slova v angličtině
experience education, bread baking, animals care, beekeeping
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce Život na statku se zabývá zpracováním tří přírodovědných programů.
1. Pečení chleba
2. Péče o domácí zvířata
4. Včelařství
Lekce jsou vedeny v duchu zážitkové pedagogiky, kdy dětem jsou nejprve předány informace o dané problematice, následně vyzkoušeny a zhodnoceny. Výsledný produkt si děti odnáší domů
Anotace v angličtině
Work Farm life deals with the elaboration of three science programs.
1. Baking bread
2. Caring for animals
4. Beekeeping
The lessons are taught in the spirit of experience education, when children are first given information on the issue, then tested and evaluated. The resulting product is taken home by children.
Klíčová slova
zážitková pedagogika, pečení chleba, péče o domácí zvířata, včelaření
Klíčová slova v angličtině
experience education, bread baking, animals care, beekeeping
Zásady pro vypracování
Cíl:
Zpracovat návrh vzdělávacího a výchovného projektu "Život na statku" pro přírodovědný kroužek pro děti 1. stupně ZŠ
Metody:
Bakalářská práce bude členěna na tyto základní kapitoly: (1) Úvod, (2) Rozbor problematiky, (3) Metodiky, (4) Výsledky vlastní návrh projektu, (5) Diskuse, (6) Závěr, (7) Použitá literatura a další prameny.
Na základě literární rešerše zhodnoceny základní obecné principy a náměty pro využití krátkodobých pobytů dětí na statku ve výchovném a vzdělávacím procesu. Tyto principy budou aplikovány na podmínky konkrétního přírodovědného kroužku. Zpracovaný projekt bude s žáky odzkoušen a zkušenosti z realizace vyhodnoceny v kapitole diskuse.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Zpracovat návrh vzdělávacího a výchovného projektu "Život na statku" pro přírodovědný kroužek pro děti 1. stupně ZŠ
Metody:
Bakalářská práce bude členěna na tyto základní kapitoly: (1) Úvod, (2) Rozbor problematiky, (3) Metodiky, (4) Výsledky vlastní návrh projektu, (5) Diskuse, (6) Závěr, (7) Použitá literatura a další prameny.
Na základě literární rešerše zhodnoceny základní obecné principy a náměty pro využití krátkodobých pobytů dětí na statku ve výchovném a vzdělávacím procesu. Tyto principy budou aplikovány na podmínky konkrétního přírodovědného kroužku. Zpracovaný projekt bude s žáky odzkoušen a zkušenosti z realizace vyhodnoceny v kapitole diskuse.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. Psyché. ISBN 80-247-1284-9.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
ŠIMONOVÁ, ČINČERA, JANČAŘÍKOVÁ a VOLFOVÁ. Ekologická a environmentální výchova. Nakladatelství Fraus, 2014, 96 s. ISBN 978-80-7238-452-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, Bedřich, Břetislav HOFBAUER a Jiřina PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: trendy pedagogiky volného času. Vyd. 2., aktualiz. Praha: Portál, 2011, 239 s. ISBN 978-80-262-0030-7.
HÁJEK, B. Nástin metodiky vedení zájmové činnosti. Praha: Univerzita Karlova Pedagogická fakulta, 2007. ISBN 978-80-7290-265-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004, 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. 2. aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 368 s. Psyché. ISBN 80-247-1284-9.
PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013, 395 s. ISBN 978-80-262-0403-9.
ŠIMONOVÁ, ČINČERA, JANČAŘÍKOVÁ a VOLFOVÁ. Ekologická a environmentální výchova. Nakladatelství Fraus, 2014, 96 s. ISBN 978-80-7238-452-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008, 221 s. ISBN 978-80-7367-423-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.