Cílem bakalářské práce je vytvořit artefiletický program pro zvýšení subjektivní pohody u pedagoga volného času, působícího v praxi vychovatele, pomocí souboru expresivních výtvarných děl, ztvárňujících aspekty jeho subjektivní pohody. V průběhu psaní bakalářské práce se mojí respondentce přihodila tragická životní událost v podobě úmrtí dcery, kterou potřebuje zpracovat a integrovat, aby se mohla zapojit do dění každodenního života, a tím si zvýšit svoji subjektivní pohodu. Práce je rozdělena na teoretickou část, ve které je vymezení pojmu artefiletika, subjektivní pohoda, stres a trauma, dále praktickou část, která je zpracovaná jako kazuistika zmíněného člověka, jejíž základem je vytvoření, realizace a vyhodnocení vlastního artefiletického programu určeného ke zvýšení subjektivní pohody. Výsledkem bakalářské práce je artefiletický program, který vznikl v období od března 2018 do ledna 2019. Práce obsahuje šest expresivních výtvarných děl podpořených reflexí, reflektivním dialogem a obsahovou analýzu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create an artefiletic program for increasing the subjective well-being of a leisure-time teacher, working as a children custodian. It is using a set of expressive works of art, portraying aspects of her subjective well-being. During work on the thesis, a tragic life event happened to the respondent in the form of the death of her daughter. Respondent needs to process and integrate it in order to continue in everyday life and thus increase her subjective well-being. Theoretical part of the thesis defines the term artefiletics, subjective well-being, stress and trauma. Practical part is approached as a casuistry of the respondent with emphasis on the creation, realization and evaluation of their own artephiletic program designed to increase subjective well-being. The result of this work is an artephiletic program, which was created in the period from March 2018 to January 2019. Thesis contains 6 works of art supported by reflective dialogue and content analysis.
artephiletic, unstructured interview, content analysis, subjective well-being, reflective dialogue, art work
Rozsah průvodní práce
84 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je vytvořit artefiletický program pro zvýšení subjektivní pohody u pedagoga volného času, působícího v praxi vychovatele, pomocí souboru expresivních výtvarných děl, ztvárňujících aspekty jeho subjektivní pohody. V průběhu psaní bakalářské práce se mojí respondentce přihodila tragická životní událost v podobě úmrtí dcery, kterou potřebuje zpracovat a integrovat, aby se mohla zapojit do dění každodenního života, a tím si zvýšit svoji subjektivní pohodu. Práce je rozdělena na teoretickou část, ve které je vymezení pojmu artefiletika, subjektivní pohoda, stres a trauma, dále praktickou část, která je zpracovaná jako kazuistika zmíněného člověka, jejíž základem je vytvoření, realizace a vyhodnocení vlastního artefiletického programu určeného ke zvýšení subjektivní pohody. Výsledkem bakalářské práce je artefiletický program, který vznikl v období od března 2018 do ledna 2019. Práce obsahuje šest expresivních výtvarných děl podpořených reflexí, reflektivním dialogem a obsahovou analýzu.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create an artefiletic program for increasing the subjective well-being of a leisure-time teacher, working as a children custodian. It is using a set of expressive works of art, portraying aspects of her subjective well-being. During work on the thesis, a tragic life event happened to the respondent in the form of the death of her daughter. Respondent needs to process and integrate it in order to continue in everyday life and thus increase her subjective well-being. Theoretical part of the thesis defines the term artefiletics, subjective well-being, stress and trauma. Practical part is approached as a casuistry of the respondent with emphasis on the creation, realization and evaluation of their own artephiletic program designed to increase subjective well-being. The result of this work is an artephiletic program, which was created in the period from March 2018 to January 2019. Thesis contains 6 works of art supported by reflective dialogue and content analysis.
artephiletic, unstructured interview, content analysis, subjective well-being, reflective dialogue, art work
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit artefiletický program pro zvýšení subjektivní pohody u pedagogů volného času pomocí souboru expresivních výtvarných děl, ztvárňujících aspekty jejich subjektivní pohody.
Metody:
kazuistika, nestrukturované interview, reflektivní dialog, obsahová analýza výpovědí pedagogů ohledně vlastní výtvarné tvorby v rámci artefiletického programu.
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit artefiletický program pro zvýšení subjektivní pohody u pedagogů volného času pomocí souboru expresivních výtvarných děl, ztvárňujících aspekty jejich subjektivní pohody.
Metody:
kazuistika, nestrukturované interview, reflektivní dialog, obsahová analýza výpovědí pedagogů ohledně vlastní výtvarné tvorby v rámci artefiletického programu.
Seznam doporučené literatury
KEBZA, V., 2005. Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia. ISBN 80-200-1307-5.
PAULÍK, K., 2017. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5646-2.
POTMĚŠILOVÁ, P., SOBKOVÁ P., 2012. Arteterapie a artefiletika nejen pro sociální pedagogy. Olomouc: Univerzita
Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3120-8.
SLAVÍK, J., 1997. Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-437-3.
SLAVÍK, J., 2011. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-498-3.
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S., 2007. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší
školáky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-322-2.
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H., 2010. Výtvarné čarování: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky.
Úvaly: Albra. ISBN 978-80-7361-079-1.
Seznam doporučené literatury
KEBZA, V., 2005. Psychosociální determinanty zdraví. Praha: Academia. ISBN 80-200-1307-5.
PAULÍK, K., 2017. Psychologie lidské odolnosti. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5646-2.
POTMĚŠILOVÁ, P., SOBKOVÁ P., 2012. Arteterapie a artefiletika nejen pro sociální pedagogy. Olomouc: Univerzita
Palackého v Olomouci. ISBN 978-80-244-3120-8.
SLAVÍK, J., 1997. Od výrazu k dialogu ve výchově: artefiletika. Praha: Karolinum. ISBN 80-7184-437-3.
SLAVÍK, J., 2011. Umění zážitku, zážitek umění: teorie a praxe artefiletiky. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. ISBN 978-80-7290-498-3.
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., ELIÁŠOVÁ, S., 2007. Dívej se, tvoř a povídej!: artefiletika pro předškoláky a mladší
školáky. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-322-2.
SLAVÍKOVÁ, V., SLAVÍK, J., HAZUKOVÁ, H., 2010. Výtvarné čarování: artefiletika pro předškoláky a mladší školáky.
Úvaly: Albra. ISBN 978-80-7361-079-1.
Přílohy volně vložené
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.