Bakalářská práce se zaměřuje na začlenění dítěte z jiného kulturního prostředí do
kolektivu předškolních dětí. Dítě bylo začleňováno hrami, které byly v průběhu celého
školního roku součástí volnočasových aktivit v MŠ.
Teoretická část vymezuje pojmy vývojové psychologie předškolního věku a
volného času. Dále na toto téma navazuje společné (inkluzivní) vzdělávání, sociální
pedagogika a pedagogická diagnostika.
Praktická část bakalářské práce obsahuje kazuistiku dítěte z jiného kulturního
prostředí a především soubor her, který byl k této situaci vytvořen. Soubor her obsahuje
reflexe, podle kterých jsem mohla zjistit, zda je vybraná hra vhodná k začlenění dítěte a
jak dítěti hra pomáhá v socializaci ve skupině a naopak.
Anotace v angličtině
A Bachelor thesis is focusing on a kid's inclusion from different culture
environment into a collective of preschool kids. A kid was included by playing games,
which took a part for a whole school year in free time activities at the kindergarten.
Theoretic part defines concepts of evolutionary psychology of preschool age and
a free time. The next thing which takes a part on this topic follows up common (inclusive)
learning, social pedagogical and a pedagogical diagnosis.
Practice part of a Bachelor thesis contains a case report of a kid from different
culture environment and especially a set of games, which was made at this situation. The
set of games includes reflections on the basis of which I could find out, if the chosen
game is appropriate for kid inclusion and the way the game is helping it in socialization
in a group and conversely.
Klíčová slova
vývojová psychologie, volný čas, společné vzdělávání, mateřská škola,
soubor her
Klíčová slova v angličtině
evolutionary psychology, free time, common learning, kindergarten, set of
games
Rozsah průvodní práce
66 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na začlenění dítěte z jiného kulturního prostředí do
kolektivu předškolních dětí. Dítě bylo začleňováno hrami, které byly v průběhu celého
školního roku součástí volnočasových aktivit v MŠ.
Teoretická část vymezuje pojmy vývojové psychologie předškolního věku a
volného času. Dále na toto téma navazuje společné (inkluzivní) vzdělávání, sociální
pedagogika a pedagogická diagnostika.
Praktická část bakalářské práce obsahuje kazuistiku dítěte z jiného kulturního
prostředí a především soubor her, který byl k této situaci vytvořen. Soubor her obsahuje
reflexe, podle kterých jsem mohla zjistit, zda je vybraná hra vhodná k začlenění dítěte a
jak dítěti hra pomáhá v socializaci ve skupině a naopak.
Anotace v angličtině
A Bachelor thesis is focusing on a kid's inclusion from different culture
environment into a collective of preschool kids. A kid was included by playing games,
which took a part for a whole school year in free time activities at the kindergarten.
Theoretic part defines concepts of evolutionary psychology of preschool age and
a free time. The next thing which takes a part on this topic follows up common (inclusive)
learning, social pedagogical and a pedagogical diagnosis.
Practice part of a Bachelor thesis contains a case report of a kid from different
culture environment and especially a set of games, which was made at this situation. The
set of games includes reflections on the basis of which I could find out, if the chosen
game is appropriate for kid inclusion and the way the game is helping it in socialization
in a group and conversely.
Klíčová slova
vývojová psychologie, volný čas, společné vzdělávání, mateřská škola,
soubor her
Klíčová slova v angličtině
evolutionary psychology, free time, common learning, kindergarten, set of
games
Zásady pro vypracování
Cíl práce:
- vytvořit soubor her pro dítě z jiného kulturního prostředí
Požadavky:
- studium odborné literatury k danému tématu
- kazuistika dítěte z jiného kulturního prostředí
- vytvoření souboru aktivit a her pro vybrané dítě
- provést polostrukturovaný rozhovor s rodiči sledovaného dítěte
Cíl práce:
- vytvořit soubor her pro dítě z jiného kulturního prostředí
Požadavky:
- studium odborné literatury k danému tématu
- kazuistika dítěte z jiného kulturního prostředí
- vytvoření souboru aktivit a her pro vybrané dítě
- provést polostrukturovaný rozhovor s rodiči sledovaného dítěte
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-383-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 9788073674236.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 9788026206446.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 9788026200444.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008, ISBN 978-80-7367-383-3.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: [teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času]. Vyd. 4. Praha: Portál, 2008. ISBN 9788073674236.
ŠVAŘÍČEK, Roman a Klára ŠEĎOVÁ. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Vyd. 2. Praha: Portál, 2014. ISBN 9788026206446.
ZELINKOVÁ, Olga. Pedagogická diagnostika a individuální vzdělávací program: [nástroje pro prevenci, nápravu a integraci]. Vyd. 3. Praha: Portál, 2011. Pedagogická praxe (Portál). ISBN 9788026200444.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 9788024621531.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.