Tématem bakalářské práce jsou řízené skupinové hry pro rozvoj prosociálního chování v mateřské škole. Cílem teoretické části je popsat význam strukturované skupinové hry pro rozvoj prosociálního chování dětí v mateřské škole. Cílem praktické části je zjistit četnost využití a obsah strukturovaných her zaměřených na prosociální chování ve vybraných mateřských školách. Pro sběr dat je využito nestandardizovaného nezúčastněného pozorování a strukturovaného rozhovoru s třídní učitelkou pozorovaného oddělení.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is Group games for development of prosocial behavior in Kindergarten. The goal of the theoretical part is to describe the importance of group games for the development of the children's prosocial behavior in Kindergarten. The goal of the practical part is to find out the frequency of use and the content of group games which are focused of prosocial behavior in kindergarten. Non-standardizen non-participating observation and structured interview with the observed department's class teacher has been used for data acquisition.
game, child, prosocial behavior, group game, relationships, pre-school education
Rozsah průvodní práce
60
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce jsou řízené skupinové hry pro rozvoj prosociálního chování v mateřské škole. Cílem teoretické části je popsat význam strukturované skupinové hry pro rozvoj prosociálního chování dětí v mateřské škole. Cílem praktické části je zjistit četnost využití a obsah strukturovaných her zaměřených na prosociální chování ve vybraných mateřských školách. Pro sběr dat je využito nestandardizovaného nezúčastněného pozorování a strukturovaného rozhovoru s třídní učitelkou pozorovaného oddělení.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is Group games for development of prosocial behavior in Kindergarten. The goal of the theoretical part is to describe the importance of group games for the development of the children's prosocial behavior in Kindergarten. The goal of the practical part is to find out the frequency of use and the content of group games which are focused of prosocial behavior in kindergarten. Non-standardizen non-participating observation and structured interview with the observed department's class teacher has been used for data acquisition.
game, child, prosocial behavior, group game, relationships, pre-school education
Zásady pro vypracování
Cíl:
1) Popsat význam strukturované skupinové hry pro rozvoj prosociálního chování dětí v MŠ.
2) Zjistit četnost využití a obsah strukturovaných her zaměřených na prosociální chování ve vybraných MŠ.
Metody:
1) Pozorování ve třídách
2) Strukturovaný rozhovor s třídní učitelkou
Zásady pro vypracování
Cíl:
1) Popsat význam strukturované skupinové hry pro rozvoj prosociálního chování dětí v MŠ.
2) Zjistit četnost využití a obsah strukturovaných her zaměřených na prosociální chování ve vybraných MŠ.
Metody:
1) Pozorování ve třídách
2) Strukturovaný rozhovor s třídní učitelkou
Seznam doporučené literatury
PAUSEWANGOVÁ, E., 1992. 100 her k rozvoji tvořivosti v předškolním a mladším školním věku. 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-85282-59-3
PAUSEWANGOVÁ, E., 1994. 150 her k utváření osobnosti pro děti od 3 do 8 let. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-85282-50-X
SMITH, CH., A., 2011. Třída plná pohody. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-903-3
STUCHLÍKOVÁ, I., a kol., 2005. Zvládání emočních problémů školáků. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-534-2
SUCHÁNKOVÁ, E., 2014. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0698-9
Seznam doporučené literatury
PAUSEWANGOVÁ, E., 1992. 100 her k rozvoji tvořivosti v předškolním a mladším školním věku. 5. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-85282-59-3
PAUSEWANGOVÁ, E., 1994. 150 her k utváření osobnosti pro děti od 3 do 8 let. 2. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-85282-50-X
SMITH, CH., A., 2011. Třída plná pohody. 4. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-903-3
STUCHLÍKOVÁ, I., a kol., 2005. Zvládání emočních problémů školáků. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-534-2
SUCHÁNKOVÁ, E., 2014. Hra a její využití v předškolním vzdělávání. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0698-9