Tato práce reprezentuje výzkum zabývající se společenskou zodpovědností a reputací firem a jejich následný vliv na kupní záměry zákazníků. Za účelem ověření vzájemných vztahů byl proveden výzkum v prostředí České republiky, zaměřující se na studenty. Data byla sbírána pomocí online dotazníku, který byl šířen sociálními sítěmi, především Facebookem. Ve výzkumu pak byly porovnávány dvě společnosti aktivní na území ČR, a to Škoda Auto a.s., jejíž CSR aktivity a reputace jsou všeobecně známé, a Hyundai.
Anotace v angličtině
This paper presents an examination of the relation of corporate social responsibility and corporate reputation and their impact on purchase intention in the context of Czech Republic. In order to examine this interrelationship, a research was hold, using an online survey, which was distributed through Facebook, focusing on students, using the snowballing and volunteering effect, as well as the pages of Czech Universities. The research then compared two companies and their perceived CSR, corporate reputation and purchase intention. As those two companies were chosen Skoda Auto a.s., which is known for its strong engagement in CSR, and Hyundai.
Klíčová slova
společenská zodpovědnost firem, reputace firem, kupní záměr, studenti, kvantitativní výzkum, Škoda Auto a.s., Hyundai
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, corporate reputation, purchase intention, students, quantitative research, Škoda Auto a.s., Hyundai
Rozsah průvodní práce
49
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce reprezentuje výzkum zabývající se společenskou zodpovědností a reputací firem a jejich následný vliv na kupní záměry zákazníků. Za účelem ověření vzájemných vztahů byl proveden výzkum v prostředí České republiky, zaměřující se na studenty. Data byla sbírána pomocí online dotazníku, který byl šířen sociálními sítěmi, především Facebookem. Ve výzkumu pak byly porovnávány dvě společnosti aktivní na území ČR, a to Škoda Auto a.s., jejíž CSR aktivity a reputace jsou všeobecně známé, a Hyundai.
Anotace v angličtině
This paper presents an examination of the relation of corporate social responsibility and corporate reputation and their impact on purchase intention in the context of Czech Republic. In order to examine this interrelationship, a research was hold, using an online survey, which was distributed through Facebook, focusing on students, using the snowballing and volunteering effect, as well as the pages of Czech Universities. The research then compared two companies and their perceived CSR, corporate reputation and purchase intention. As those two companies were chosen Skoda Auto a.s., which is known for its strong engagement in CSR, and Hyundai.
Klíčová slova
společenská zodpovědnost firem, reputace firem, kupní záměr, studenti, kvantitativní výzkum, Škoda Auto a.s., Hyundai
Klíčová slova v angličtině
corporate social responsibility, corporate reputation, purchase intention, students, quantitative research, Škoda Auto a.s., Hyundai
Zásady pro vypracování
1. Představení problematiky
2. Teoretický rozbor vlivů společenské zodpovědnosti a reputace firem na kupní záměr
zákazníků, vysvětlení základních pojmů a jejich vztahů
3. Metodologie - volba metody výzkumu, vytváření dotazníku a následný sběr dat
4. Vyhodnocení dat, porovnání výsledků s teoretickou částí a vyhodnocení hypotéz
5. Závěrečné shrnutí výzkumu a doporučení pro následující výzkumy
Zásady pro vypracování
1. Představení problematiky
2. Teoretický rozbor vlivů společenské zodpovědnosti a reputace firem na kupní záměr
zákazníků, vysvětlení základních pojmů a jejich vztahů
3. Metodologie - volba metody výzkumu, vytváření dotazníku a následný sběr dat
4. Vyhodnocení dat, porovnání výsledků s teoretickou částí a vyhodnocení hypotéz
5. Závěrečné shrnutí výzkumu a doporučení pro následující výzkumy
Seznam doporučené literatury
CARUANA, Albert, COHEN, Charlene a Kathleen A. KRENTLER. 2006. Corporate Reputation and shareholder's intentions: An attitudinal perspective. Journal of Brand Management. 13(6): 429-440. ISSN 1350-231X.
CREYER, Elizabeth. 1997. The influence of firm behavior on purchase intention: do consumers really care about business ethics? Journal of consumer marketing. 14(6): 421-432. ISSN 0736-3761.
GATTI, Lucia, CARUANA, Albert a Ivan SNEHOTA. 2012. The role
of corporate social responsibility, perceived quality and corporate reputation
on purchase intention: Implications for brand management. Journal of Brand Management. 20(1): 65-76. ISSN 1350-231X.
LEE, Ki-Hoon a Shin DONGYOUNG. 2010. Consumers' responses to CSR activities: The linkage between increased awareness and purchase intention. Public Relations Review. 36(2): 193-195. ISSN 0363-8111.
KIM, Yeonsoo. 2014. Strategic communication of corporate social responsibility (CSR): Effects of stated motives and corporate reputation shareholder responses. Public Relation Rewiev. 40(5): 838-840. ISSN 0363-8111.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna tul.cz).
Seznam doporučené literatury
CARUANA, Albert, COHEN, Charlene a Kathleen A. KRENTLER. 2006. Corporate Reputation and shareholder's intentions: An attitudinal perspective. Journal of Brand Management. 13(6): 429-440. ISSN 1350-231X.
CREYER, Elizabeth. 1997. The influence of firm behavior on purchase intention: do consumers really care about business ethics? Journal of consumer marketing. 14(6): 421-432. ISSN 0736-3761.
GATTI, Lucia, CARUANA, Albert a Ivan SNEHOTA. 2012. The role
of corporate social responsibility, perceived quality and corporate reputation
on purchase intention: Implications for brand management. Journal of Brand Management. 20(1): 65-76. ISSN 1350-231X.
LEE, Ki-Hoon a Shin DONGYOUNG. 2010. Consumers' responses to CSR activities: The linkage between increased awareness and purchase intention. Public Relations Review. 36(2): 193-195. ISSN 0363-8111.
KIM, Yeonsoo. 2014. Strategic communication of corporate social responsibility (CSR): Effects of stated motives and corporate reputation shareholder responses. Public Relation Rewiev. 40(5): 838-840. ISSN 0363-8111.
Elektronická databáze článků ProQuest (knihovna tul.cz).
Přílohy volně vložené
2 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.