Bakalářská práce se zabývá tématem sportovních trenérů, resp. jejich přístupem k dětem a způsoby jejich práce při trénincích nezávodního aerobiku. Cílem bakalářské práce je pomocí polostrukturovaného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů popsat způsob práce trenérů v oddíle Sport aerobic Liberec a porovnat jej se subjektivním vnímáním trenérů při vedení tréninků. Pro popis práce trenérů jsem si vybrala tři kategorie ? motivace, práce s chybou, zpětná vazba. Výsledky výzkumného šetření ukazují, ţe někteří trenéři si zcela neuvědomují svůj způsob chování k dětem a styl, kterým vedou tréninkovou jednotku. Problémy se ukázaly především ve vztahu k diferenciaci práce s dětmi s různou motivací.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of sports trainers, respectively their approach to children and the way they work in non-competitive aerobics trainings. The aim of the bachelor thesis is to describe the method of work of trainers in the Sport aerobic Liberec and to compare it with the subjective perception of trainers in conducting trainings, using semi-structured observations and semi-structured interviews. To describe the work of trainers I have chosen three categories ? motivation, work with error, feedback. The results of the research show that some trainers are not fully aware of their behavior towards children and of the style they lead the training unit. Problems are mainly in differentiation of work with children with different motivation.
Klíčová slova
aerobik, trenér, trénink, děti, oddíl, motivace, práce s chybou, zpětná vazba
Klíčová slova v angličtině
aerobics, trainer, training, children, group, motivation, work with error, feedback
Rozsah průvodní práce
44 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá tématem sportovních trenérů, resp. jejich přístupem k dětem a způsoby jejich práce při trénincích nezávodního aerobiku. Cílem bakalářské práce je pomocí polostrukturovaného pozorování a polostrukturovaných rozhovorů popsat způsob práce trenérů v oddíle Sport aerobic Liberec a porovnat jej se subjektivním vnímáním trenérů při vedení tréninků. Pro popis práce trenérů jsem si vybrala tři kategorie ? motivace, práce s chybou, zpětná vazba. Výsledky výzkumného šetření ukazují, ţe někteří trenéři si zcela neuvědomují svůj způsob chování k dětem a styl, kterým vedou tréninkovou jednotku. Problémy se ukázaly především ve vztahu k diferenciaci práce s dětmi s různou motivací.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the topic of sports trainers, respectively their approach to children and the way they work in non-competitive aerobics trainings. The aim of the bachelor thesis is to describe the method of work of trainers in the Sport aerobic Liberec and to compare it with the subjective perception of trainers in conducting trainings, using semi-structured observations and semi-structured interviews. To describe the work of trainers I have chosen three categories ? motivation, work with error, feedback. The results of the research show that some trainers are not fully aware of their behavior towards children and of the style they lead the training unit. Problems are mainly in differentiation of work with children with different motivation.
Klíčová slova
aerobik, trenér, trénink, děti, oddíl, motivace, práce s chybou, zpětná vazba
Klíčová slova v angličtině
aerobics, trainer, training, children, group, motivation, work with error, feedback
Zásady pro vypracování
CÍL:
Cílem BP je popsat způsob práce trenérů ve vybraném sportovním oddíle a porovnat jej se subjektivním vnímáním přístupu trenérů při vedení tréninků.
METODY:
práce s odbornou literaturou, pozorování, rozhovor
Zásady pro vypracování
CÍL:
Cílem BP je popsat způsob práce trenérů ve vybraném sportovním oddíle a porovnat jej se subjektivním vnímáním přístupu trenérů při vedení tréninků.
METODY:
práce s odbornou literaturou, pozorování, rozhovor
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, J. Základní kniha lektora / trenéra. Praha: Votobia, 2003. ISBN 80-7220-158-1.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 192 s. ISBN 978-80-247-2643-4.
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. 176 s. ISBN 80-901737-9-9.
Seznam doporučené literatury
BARTÁK, J. Základní kniha lektora / trenéra. Praha: Votobia, 2003. ISBN 80-7220-158-1.
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času: současné trendy. Praha: Portál, 2008. 240 s. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. 173 s. ISBN 80-7178-927-5.
PERIČ, T. Sportovní příprava dětí. 2. vydání. Praha: Grada Publishing, a.s., 2008. 192 s. ISBN 978-80-247-2643-4.
VÁŽANSKÝ, M., SMÉKAL, V. Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido, 1995. 176 s. ISBN 80-901737-9-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.