Tato práce se zabývá řídicí jednotkou a senzorem zkrutu G269 elektromechanického posilovače ZF ve vozech koncernu VW. Popisuje funkci této řídicí jednotky, komunikaci s dalšími řídicími jednotkami po sběrnici CAN a komunikaci se senzorem zkrutu G269. Praktická část je věnována tvorbě diagnostické aplikace běžící na počítači Raspberry Pi a komunikující po sběrnici CAN. Dále je věnována simulaci funkce senzoru zkrutu G269. Funkčnost aplikace byla ověřena na posilovači řízení z vozu koncernu VW.
Anotace v angličtině
This work deals with the electronic control unit and the torque sensor G269 of an electrp-mechanical power steering ZF in cars of VW group. It describes function of this electronic control unit, communication with other electronic control units via CAN bus and communication with the torque sensor G269. The practical part is dedicated to the development of a diagnostic application running on computer Raspberry Pi a communicating via CAN bus. Next part is dedicated to simulation of function of the torque sensor G269. The functionality of the application is verified on a power steering from a VW group car.
Electromechanical power steering, ZF, Automotive diagnostics, Sensor G269, KWP2000
Rozsah průvodní práce
61 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se zabývá řídicí jednotkou a senzorem zkrutu G269 elektromechanického posilovače ZF ve vozech koncernu VW. Popisuje funkci této řídicí jednotky, komunikaci s dalšími řídicími jednotkami po sběrnici CAN a komunikaci se senzorem zkrutu G269. Praktická část je věnována tvorbě diagnostické aplikace běžící na počítači Raspberry Pi a komunikující po sběrnici CAN. Dále je věnována simulaci funkce senzoru zkrutu G269. Funkčnost aplikace byla ověřena na posilovači řízení z vozu koncernu VW.
Anotace v angličtině
This work deals with the electronic control unit and the torque sensor G269 of an electrp-mechanical power steering ZF in cars of VW group. It describes function of this electronic control unit, communication with other electronic control units via CAN bus and communication with the torque sensor G269. The practical part is dedicated to the development of a diagnostic application running on computer Raspberry Pi a communicating via CAN bus. Next part is dedicated to simulation of function of the torque sensor G269. The functionality of the application is verified on a power steering from a VW group car.
Electromechanical power steering, ZF, Automotive diagnostics, Sensor G269, KWP2000
Zásady pro vypracování
Seznamte se s funkcí řídící jednotky posilovače řízení a se senzorem zkrutu G269.
Vytvořte aplikaci pro diagnostiku řídicí jednotky posilovače řízení, která bude umožňovat i základní nastavení posilovače mimo automobil.
Popište komunikaci senzoru G269 s řídicí jednotkou posilovače a simulujte funkci tohoto senzoru pomocí jednotky založené na počítači Raspberry Pi.
Otestujte vytvořený diagnostický program včetně jednotky pro simulaci senzoru G269.
Zásady pro vypracování
Seznamte se s funkcí řídící jednotky posilovače řízení a se senzorem zkrutu G269.
Vytvořte aplikaci pro diagnostiku řídicí jednotky posilovače řízení, která bude umožňovat i základní nastavení posilovače mimo automobil.
Popište komunikaci senzoru G269 s řídicí jednotkou posilovače a simulujte funkci tohoto senzoru pomocí jednotky založené na počítači Raspberry Pi.
Otestujte vytvořený diagnostický program včetně jednotky pro simulaci senzoru G269.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
Drozd, T.: Analýza CAN komunikace EPS posilovače VW Golf V. Liberec, 2015. Bakalářská práce, Technická univerzita v Liberci, vedoucí Ing. Tomáš Martinec, Ph.D.
Robert Bosch GmbH. CAN Specification Version 2.0. Postfach 30 02 40, D-70442 Stuttgart, 1991.
VOLKSWAGEN AG. Data Exchange On The CAN Bus I. Wolfsburg, 2001.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
Drozd, T.: Analýza CAN komunikace EPS posilovače VW Golf V. Liberec, 2015. Bakalářská práce, Technická univerzita v Liberci, vedoucí Ing. Tomáš Martinec, Ph.D.
Robert Bosch GmbH. CAN Specification Version 2.0. Postfach 30 02 40, D-70442 Stuttgart, 1991.
VOLKSWAGEN AG. Data Exchange On The CAN Bus I. Wolfsburg, 2001.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.