Tato diplomová práce se v úvodu zaměřuje na rozdělení a popsání základních standardů pro DC dobíjení elektrických vozidel jako jsou japonské CHAdeMO, evropské CCS nebo americká Tesla SuC.
Dále je v práci proveden zjednodušený návrh stanice s možností sdílení výkonu mezi více dobíjecích zásuvek a to s využitím efektivní stykačové logiky. Návrh zahrnuje možnost dobíjení až dvou vozidel na čtyřech různých dobíjecích bodech (Nevázaná příloha 1).
Následuje návrh experimentální rychlodobíjecí DC stanice pro elektromobily, dle standardu CHAdeMO (ČSN EN 61851), s využitím výkonových dobíjecích modulů, řídicího počítače a dalších nezbytných komponentů (Nevázaná příloha 1). Zapojení celé stanice je podrobně popsáno, jakož i všechny navržené přístroje a komponenty.
Některé vybrané parametry (účinnost, výkony,) jsou v závěru práce změřeny a jejich hodnoty zhodnoceny a uvedeny v příslušných grafech.
Anotace v angličtině
In the introduction this diploma thesis focuses on the description of basic standards for DC charging of electric vehicles such as Japanese CHAdeMO, European CCS or American Tesla Supercharger.
In addition, there is made a simple design of charging station with the ability to share power between multiple charging sockets with the use of effective conntactor logic. The design includes the possibility of charging up to two vehicles at four different charging points (Unbound Annex 1).
The next part is the design of an experimental fast-charging DC station for electromobiles, according to the CHAdeMO standard (ČSN EN 61851), using the charging power modules, the control computer and other necessary components (Unbound Annex 1). Wiring of the entire station is described in detail, as well as all the proposed devices and components.
Some selected parameters (efficiency, powers, ...) are measured at the end of the thesis and their values are evaluated and presented in the respective charts.
Klíčová slova
elektrické vozidlo, DC dobíjecí stanice, CHAdeMO, ČSN EN 61851
Klíčová slova v angličtině
electric vehicle, DC charging station, CHAdeMO, ČSN EN 61851
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se v úvodu zaměřuje na rozdělení a popsání základních standardů pro DC dobíjení elektrických vozidel jako jsou japonské CHAdeMO, evropské CCS nebo americká Tesla SuC.
Dále je v práci proveden zjednodušený návrh stanice s možností sdílení výkonu mezi více dobíjecích zásuvek a to s využitím efektivní stykačové logiky. Návrh zahrnuje možnost dobíjení až dvou vozidel na čtyřech různých dobíjecích bodech (Nevázaná příloha 1).
Následuje návrh experimentální rychlodobíjecí DC stanice pro elektromobily, dle standardu CHAdeMO (ČSN EN 61851), s využitím výkonových dobíjecích modulů, řídicího počítače a dalších nezbytných komponentů (Nevázaná příloha 1). Zapojení celé stanice je podrobně popsáno, jakož i všechny navržené přístroje a komponenty.
Některé vybrané parametry (účinnost, výkony,) jsou v závěru práce změřeny a jejich hodnoty zhodnoceny a uvedeny v příslušných grafech.
Anotace v angličtině
In the introduction this diploma thesis focuses on the description of basic standards for DC charging of electric vehicles such as Japanese CHAdeMO, European CCS or American Tesla Supercharger.
In addition, there is made a simple design of charging station with the ability to share power between multiple charging sockets with the use of effective conntactor logic. The design includes the possibility of charging up to two vehicles at four different charging points (Unbound Annex 1).
The next part is the design of an experimental fast-charging DC station for electromobiles, according to the CHAdeMO standard (ČSN EN 61851), using the charging power modules, the control computer and other necessary components (Unbound Annex 1). Wiring of the entire station is described in detail, as well as all the proposed devices and components.
Some selected parameters (efficiency, powers, ...) are measured at the end of the thesis and their values are evaluated and presented in the respective charts.
Klíčová slova
elektrické vozidlo, DC dobíjecí stanice, CHAdeMO, ČSN EN 61851
Klíčová slova v angličtině
electric vehicle, DC charging station, CHAdeMO, ČSN EN 61851
Zásady pro vypracování
Seznamte se se všemi významnými světovými standardy pro rychlé dobíjení stejnosměrným proudem pro elektrická vozidla. Podrobně se pak zaměřte na stávající a budoucí standardy používané v EU.
Proveďte rešerši topologií moderních DC dobíjecích stanic. Zaměřte se i na HW/SW techniky umožňující sdílení výkonu stanice mezi více vozidel.
Navrhněte kompletní zapojení experimentální DC rychlodobíjecí stanice. Stanice musí podporovat alespoň jeden standard používaný v EU a být schopna nabíjet experimentální elektromobil TUL.
Stanici realizujte formou otevřeného demonstračního modelu a proveďte základní měření vybraných veličin při nabíjení.
Zásady pro vypracování
Seznamte se se všemi významnými světovými standardy pro rychlé dobíjení stejnosměrným proudem pro elektrická vozidla. Podrobně se pak zaměřte na stávající a budoucí standardy používané v EU.
Proveďte rešerši topologií moderních DC dobíjecích stanic. Zaměřte se i na HW/SW techniky umožňující sdílení výkonu stanice mezi více vozidel.
Navrhněte kompletní zapojení experimentální DC rychlodobíjecí stanice. Stanice musí podporovat alespoň jeden standard používaný v EU a být schopna nabíjet experimentální elektromobil TUL.
Stanici realizujte formou otevřeného demonstračního modelu a proveďte základní měření vybraných veličin při nabíjení.
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
VELECHOVSKÝ, Ondřej. Návrh silové části veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily. Liberec, 2016. Bakalářská práce. Technická univerzita v Liberci.
IEC61851 Part 1: Charging of electric vehicles up to 250 A a.c. and 400 A d.c., Table 1 "Modes and permissible connections specified in 61851-1, First Edition 2003-04, IEC
TS D 0007:2012: Basic function of quick charger for the electric vehicle, First Edition 2013-05, JIS
DIN SPEC 70121:2014-12: Electromobility - Digital communication between a d.c. EV charging station and an electric vehicle for control of d.c. charging in the Combined Charging System, First Edition 2014-12, DIN
Seznam doporučené literatury
\renewcommand{\labelenumi}{[\arabic{enumi}]}
VELECHOVSKÝ, Ondřej. Návrh silové části veřejné dobíjecí stanice pro elektromobily. Liberec, 2016. Bakalářská práce. Technická univerzita v Liberci.
IEC61851 Part 1: Charging of electric vehicles up to 250 A a.c. and 400 A d.c., Table 1 "Modes and permissible connections specified in 61851-1, First Edition 2003-04, IEC
TS D 0007:2012: Basic function of quick charger for the electric vehicle, First Edition 2013-05, JIS
DIN SPEC 70121:2014-12: Electromobility - Digital communication between a d.c. EV charging station and an electric vehicle for control of d.c. charging in the Combined Charging System, First Edition 2014-12, DIN
Přílohy volně vložené
Nevázaná příloha 1 - Návrh sdílení výkonu mezi více dobíjecích zásuvek
Nevázaná příloha 2 - Návrh stanice v programu EPLAN
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, schémata
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.