Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání informačního systému v hotelu. V práci je popsán vznik a vývoj informačních systémů, druhy informačních systémů a rozdíly mezi nimi. Následně je představen nejznámější internetový rezervační systém Booking.com. Tento systém je zanalyzován z pohledů jeho uživatelů. Jedná se o zákazníka hotelu a o pracovníka hotelu. Cílem práce je zjistit přínos systému pro uživatele a navrhnout opatření, která mohou vést ke větší spokojenosti uživatelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with problem of the usage of the information system in the hotel. The thesis describes the origin and development of information systems, types of information systems and the differences between them. In the next part of the thesis Internet Reservation System Booking.com is introduced. This system is analysed from the views of its users. These are a hotel customer and a hotel worker. The aim of the thesis is to identify the benefits of the system for its users and to suggest measures that can lead to greater user satisfaction.
Klíčová slova
Globální distribuční systém, internetový rezervační systém, Booking.com, nevratná rezervace, garantovaná rezervace
Klíčová slova v angličtině
Global Distribution System, Internet Reservation System, Booking.com, non refundable reservation, guaranteed reservation
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou využívání informačního systému v hotelu. V práci je popsán vznik a vývoj informačních systémů, druhy informačních systémů a rozdíly mezi nimi. Následně je představen nejznámější internetový rezervační systém Booking.com. Tento systém je zanalyzován z pohledů jeho uživatelů. Jedná se o zákazníka hotelu a o pracovníka hotelu. Cílem práce je zjistit přínos systému pro uživatele a navrhnout opatření, která mohou vést ke větší spokojenosti uživatelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with problem of the usage of the information system in the hotel. The thesis describes the origin and development of information systems, types of information systems and the differences between them. In the next part of the thesis Internet Reservation System Booking.com is introduced. This system is analysed from the views of its users. These are a hotel customer and a hotel worker. The aim of the thesis is to identify the benefits of the system for its users and to suggest measures that can lead to greater user satisfaction.
Klíčová slova
Globální distribuční systém, internetový rezervační systém, Booking.com, nevratná rezervace, garantovaná rezervace
Klíčová slova v angličtině
Global Distribution System, Internet Reservation System, Booking.com, non refundable reservation, guaranteed reservation
Zásady pro vypracování
1. Vývoj informačních systémů
2. Porovnání rezervačních systémů
3. Uplatnění rezervačního systému v praxi
4. Efektivita rezervačního systému
Zásady pro vypracování
1. Vývoj informačních systémů
2. Porovnání rezervačních systémů
3. Uplatnění rezervačního systému v praxi
4. Efektivita rezervačního systému
Seznam doporučené literatury
GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. 2015. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi. 3. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5457-4.
HÁN Jan, Martina BERÁNEK, Stanislava BELEŠOVÁ, Dan MRKOS, Petr STUDNIČKA a Martina SOCHŮRKOVÁ. 2016. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronimie - Ubytovací služby. Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-253-5.
CHROMNÝ Jan. 2015. Aplikovaná informatika: vybrané znalosti pro hotelnictví/ Jan Chromný. Praha: Extrasystem. ISBN 978-80-87570-28-9.
IVANOV Stanislav. 2014. Hotel revenue management from theory to practice. Zangador. ISBN 978-954-92786-3-7
KŘÍŽEK, Felix a Josef Neufus. 2014. Moderní hotelový management. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4835-1
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
GÁLA, Libor, Jan POUR a Zuzana ŠEDIVÁ. 2015. Podniková informatika: počítačové aplikace v podnikové a mezipodnikové praxi. 3. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-5457-4.
HÁN Jan, Martina BERÁNEK, Stanislava BELEŠOVÁ, Dan MRKOS, Petr STUDNIČKA a Martina SOCHŮRKOVÁ. 2016. Vybrané kapitoly z hotelnictví a gastronimie - Ubytovací služby. Wolters Kluwer. ISBN 978-80-7552-253-5.
CHROMNÝ Jan. 2015. Aplikovaná informatika: vybrané znalosti pro hotelnictví/ Jan Chromný. Praha: Extrasystem. ISBN 978-80-87570-28-9.
IVANOV Stanislav. 2014. Hotel revenue management from theory to practice. Zangador. ISBN 978-954-92786-3-7
KŘÍŽEK, Felix a Josef Neufus. 2014. Moderní hotelový management. 2. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4835-1
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
žádné
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.