Bakalářská práce se soustředí na osvědčené postupy pro řízení a provoz IT služeb dle metodiky ITIL. To zahrnuje představení základních konceptů, jako je například dosažení rovnováhy v procesech provozu IT služeb a jak této rovnováhy docílit nebo dalších základních konceptů, jako je provozní zdraví, komunikace a dokumentace. Dále práce popisuje procesy a činnosti, jako jsou například Správa událostí, incidentů či problémů a další důležité aktivity potřebné pro správné fungování Provozu IT služeb. Práce se také věnuje vhodné organizační struktuře na základě metodiky ITIL a jejích procesů. Mimo to se také práce zabývá krátkou analýzou dokumentace v dané IT firmě a návrhem systému pro dlouhodobě udržitelný rozvoj provozní dokumentace a jeho následným zhodnocením.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on best practices for the management and operation of IT services according to the ITIL methodology. This includes introducing basic concepts, such as achieving a balance in the processes of IT operation and how to accomplish that balance. It also describes other basic concepts such as operational health, communication and documentation. In addition, the work describes processes and activities such as Event Management, Incident Management or Problem Management, and other important activities required for the proper operation of the IT Service Operations. The thesis also deals with an appropriate organizational structure based on ITIL methodology and its processes. Furthermore it includes brief analysis of the documentation in the given IT company and a proposal for a system for long-term sustainable development of the operational documentation and its subsequent evaluation.
Klíčová slova
Best practices, dokumentace, ITIL, provozní dokumentace, řízení IT služeb, udržitelnost dokumentace
Klíčová slova v angličtině
Best practices, documentation, ITIL, IT service management, operational documentation, sustainable documentation
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se soustředí na osvědčené postupy pro řízení a provoz IT služeb dle metodiky ITIL. To zahrnuje představení základních konceptů, jako je například dosažení rovnováhy v procesech provozu IT služeb a jak této rovnováhy docílit nebo dalších základních konceptů, jako je provozní zdraví, komunikace a dokumentace. Dále práce popisuje procesy a činnosti, jako jsou například Správa událostí, incidentů či problémů a další důležité aktivity potřebné pro správné fungování Provozu IT služeb. Práce se také věnuje vhodné organizační struktuře na základě metodiky ITIL a jejích procesů. Mimo to se také práce zabývá krátkou analýzou dokumentace v dané IT firmě a návrhem systému pro dlouhodobě udržitelný rozvoj provozní dokumentace a jeho následným zhodnocením.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis focuses on best practices for the management and operation of IT services according to the ITIL methodology. This includes introducing basic concepts, such as achieving a balance in the processes of IT operation and how to accomplish that balance. It also describes other basic concepts such as operational health, communication and documentation. In addition, the work describes processes and activities such as Event Management, Incident Management or Problem Management, and other important activities required for the proper operation of the IT Service Operations. The thesis also deals with an appropriate organizational structure based on ITIL methodology and its processes. Furthermore it includes brief analysis of the documentation in the given IT company and a proposal for a system for long-term sustainable development of the operational documentation and its subsequent evaluation.
Klíčová slova
Best practices, dokumentace, ITIL, provozní dokumentace, řízení IT služeb, udržitelnost dokumentace
Klíčová slova v angličtině
Best practices, documentation, ITIL, IT service management, operational documentation, sustainable documentation
Zásady pro vypracování
1. Vhodné best practices pro řízení IT služeb a rolí provozní dokumentace v
jednotlivých procesech a oblastech IS/ICT prostředí
2. Analýza strukutry provozní dokumentace u zvolené IT firmy
3. Návrh systému pro dlouhodobě udržitelný rozvoj provozní dokumentace
4. Vyhodnocení navrženého systému
Zásady pro vypracování
1. Vhodné best practices pro řízení IT služeb a rolí provozní dokumentace v
jednotlivých procesech a oblastech IS/ICT prostředí
2. Analýza strukutry provozní dokumentace u zvolené IT firmy
3. Návrh systému pro dlouhodobě udržitelný rozvoj provozní dokumentace
4. Vyhodnocení navrženého systému
Seznam doporučené literatury
Foundations of IT Service Management Based on ITIL V3. London: Van Haren Publishing ?, 2007. ISBN 9789087530570
CLYDE TECHNOLOGY. ITIL For Beginners: The Complete Beginner's Guide To ITIL. 2nd. London: ClydeBank Media, 2015. ISBN 9781945051388.
YITMEN, Koray. Business Analysis, Software Testing, Usability: A Quick Guide Book for Better Project Management and Faster IT Career. Keytor, 2016. ISBN 9786056660613
OGC. Service Design. United Kingdom: The Stationery Office, 2007. ISBN 9780113310470
Seznam doporučené literatury
Foundations of IT Service Management Based on ITIL V3. London: Van Haren Publishing ?, 2007. ISBN 9789087530570
CLYDE TECHNOLOGY. ITIL For Beginners: The Complete Beginner's Guide To ITIL. 2nd. London: ClydeBank Media, 2015. ISBN 9781945051388.
YITMEN, Koray. Business Analysis, Software Testing, Usability: A Quick Guide Book for Better Project Management and Faster IT Career. Keytor, 2016. ISBN 9786056660613
OGC. Service Design. United Kingdom: The Stationery Office, 2007. ISBN 9780113310470
Přílohy volně vložené
Žádné
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.