V České republice je automobilový průmysl jedním ze stěžejních odvětví průmyslu. Současná příznivá ekonomická situace výrazně přispívá vývoji automobilového průmyslu, ačkoli ten čelí mnoha změnám, které budou v budoucnu nevyhnutelnými. Celosvětovým trendem ve vývoji automobilů jsou automobily na elektrický pohon. V důsledku udržitelného rozvoje tohoto průmyslu tak dochází k mnoha změnám a jsou vytvářeny tlaky na automobilové výrobce ze strany států, na které musí být výrobci schopni pružně reagovat. Tyto vlivy působí nejen na samotné prodejce automobilů, ale i na jednotlivé dodavatele automobilových dílů, kteří jsou nuceni své obchodní strategie přizpůsobovat požadavkům zákazníků. I přesto, že je v současné době trend elektromobility poměrně v počátcích,mohou výrobci i dodavatelé v rámci automobilového průmyslu tento vliv znatelně pociťovat. Cílem těchto výrobců tedy je adaptovat své obchodní strategie na příchod a vývoj tohoto nového trendu v budoucnu.
Anotace v angličtině
The automotive industry belongs to the most important industries in the Czech Republic. The current favourable economic situation greatly contributes to the development of automotive industry, even though it faces too many changes that will be inevitable in the future. The global trend in the automotive industry is the electromobility. In the consequence of achieving sustainable development in this industry, there are many changes. There are pressures made on car manufactures globally and all car manufactures need to be able to be flexible in their production. These pressures are made not only on car manufactures but also on individual suppliers. Therefore, suppliers are forced to adapt their strategies to customer's needs. Although the electromobility trend is in its beginnings, all car manufactures and suppliers already may feel the influence of electromobility. The aim of those manufactures is to adapt their business strategies to electromobility and its development in close future.
Klíčová slova
Automobilový průmysl, CEE, elektromobilita, internacionalizace, investiční pobídky, přímé zahraniční investice.
Klíčová slova v angličtině
Automotive industry, CEE, electromobility, internalization, investment incentives, foreign direct investment.
Rozsah průvodní práce
86 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V České republice je automobilový průmysl jedním ze stěžejních odvětví průmyslu. Současná příznivá ekonomická situace výrazně přispívá vývoji automobilového průmyslu, ačkoli ten čelí mnoha změnám, které budou v budoucnu nevyhnutelnými. Celosvětovým trendem ve vývoji automobilů jsou automobily na elektrický pohon. V důsledku udržitelného rozvoje tohoto průmyslu tak dochází k mnoha změnám a jsou vytvářeny tlaky na automobilové výrobce ze strany států, na které musí být výrobci schopni pružně reagovat. Tyto vlivy působí nejen na samotné prodejce automobilů, ale i na jednotlivé dodavatele automobilových dílů, kteří jsou nuceni své obchodní strategie přizpůsobovat požadavkům zákazníků. I přesto, že je v současné době trend elektromobility poměrně v počátcích,mohou výrobci i dodavatelé v rámci automobilového průmyslu tento vliv znatelně pociťovat. Cílem těchto výrobců tedy je adaptovat své obchodní strategie na příchod a vývoj tohoto nového trendu v budoucnu.
Anotace v angličtině
The automotive industry belongs to the most important industries in the Czech Republic. The current favourable economic situation greatly contributes to the development of automotive industry, even though it faces too many changes that will be inevitable in the future. The global trend in the automotive industry is the electromobility. In the consequence of achieving sustainable development in this industry, there are many changes. There are pressures made on car manufactures globally and all car manufactures need to be able to be flexible in their production. These pressures are made not only on car manufactures but also on individual suppliers. Therefore, suppliers are forced to adapt their strategies to customer's needs. Although the electromobility trend is in its beginnings, all car manufactures and suppliers already may feel the influence of electromobility. The aim of those manufactures is to adapt their business strategies to electromobility and its development in close future.
Klíčová slova
Automobilový průmysl, CEE, elektromobilita, internacionalizace, investiční pobídky, přímé zahraniční investice.
Klíčová slova v angličtině
Automotive industry, CEE, electromobility, internalization, investment incentives, foreign direct investment.
Zásady pro vypracování
1. Pojem internacionalizace.
2. Investiční pobídky v CEE a automotive průmyslu.
3. BENTELER Automotive.
4. Návrh mezinárodní obchodní strategie vybraného podniku.
5. Formulace závěrů.
Zásady pro vypracování
1. Pojem internacionalizace.
2. Investiční pobídky v CEE a automotive průmyslu.
3. BENTELER Automotive.
4. Návrh mezinárodní obchodní strategie vybraného podniku.
5. Formulace závěrů.
Seznam doporučené literatury
DENSCOMBE, Martyn. 2014. The good research guide: For small scale research projects. 5th ed. Maidenhead, United Kingdom: Open University Press. ISBN 0335264719.
KRUGMAN, Paul, R., Maurice OBSTFELD & Marc J. MELITZ. 2015. International economics: Theory and policy. 10th ed. Harlow, United Kingdom: Pearson. ISBN 1292019557.
MACHKOVÁ, Hana, 2015. Mezinárodní marketing: strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024753669.
FIGENBAUM, Erik, Nils FEARNLEY, Paul PFAFFENBICHLER, et al. 2015. Increasing the competitiveness of e-vehicles in Europe. European Transport Research Review [online]. 7(3), [cit. 2017-09-21]. DOI: 10.1007/s12544-015-0177-1. ISSN 1867-0717. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s12544-015-0177-1
WIT, Bob de. 2017. Strategy: an international perspective. 6th ed. Australia: Cengage Learning. ISBN 9781473725157.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
DENSCOMBE, Martyn. 2014. The good research guide: For small scale research projects. 5th ed. Maidenhead, United Kingdom: Open University Press. ISBN 0335264719.
KRUGMAN, Paul, R., Maurice OBSTFELD & Marc J. MELITZ. 2015. International economics: Theory and policy. 10th ed. Harlow, United Kingdom: Pearson. ISBN 1292019557.
MACHKOVÁ, Hana, 2015. Mezinárodní marketing: strategické trendy a příklady z praxe. 4. vyd. Praha: Grada Publishing. ISBN 9788024753669.
FIGENBAUM, Erik, Nils FEARNLEY, Paul PFAFFENBICHLER, et al. 2015. Increasing the competitiveness of e-vehicles in Europe. European Transport Research Review [online]. 7(3), [cit. 2017-09-21]. DOI: 10.1007/s12544-015-0177-1. ISSN 1867-0717. Dostupné z: http://link.springer.com/10.1007/s12544-015-0177-1
WIT, Bob de. 2017. Strategy: an international perspective. 6th ed. Australia: Cengage Learning. ISBN 9781473725157.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.