Tato diplomová práce je zaměřena na téma společenské odpovědnosti firem v praxi a její následné využití pro tvorbu konkurenční výhody daného podniku. Součástí práce je dotazníkové šetření, které mělo za cíl získat podněty pro návrh konceptu rozvoje mladoboleslavského regionu s ohledem na strategii CSR společnosti ŠKODA AUTO a.s. Teoretická část je zaměřena na teoretická východiska dané problematiky, její oblasti, charakteristické znaky, celosvětový a místní rozvoj a následné propojení tohoto tématu s konkurenceschopností a konkurenční výhodou. V praktické části je představena společnost ŠKODA AUTO a.s. včetně rozsáhlé CSR strategie a její implementace v praxi. V další části je zpracováno vyhodnocení dotazníkového šetření. Na závěr práce jsou v návaznosti na získané podněty představeny návrhy řešení konceptu rozvoje regionu, které by mohly představovat pro společnost vytvoření ojedinělé konkurenční výhody.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the topic of corporate social responsibility in practice and its subsequent use for creating a competitive advantage of the company. A part of the thesis is a questionnaire survey, which had a goal to get suggestions for the concept of development of the Mladá Boleslav region with regard on the CSR strategy of ŠKODA AUTO a.s. The theoretical part is focused on the theoretical background of the issue, its areas, characteristics, global and local development and the subsequent connection of this topic with competitiveness and competitive advantage. The practical part introduces ŠKODA AUTO a.s. including an extensive CSR strategy and its implementation in practice. In the next part is processed evaluation of the questionnaire survey. At the end of the thesis, proposals for solutions to the development of the region are presented in connection with the suggestions, which could represent a unique competitive advantage for the company.
Klíčová slova
Etické podnikání, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, společenská odpovědnost firem, stakeholder, ŠKODA AUTO, udržitelný rozvoj
Klíčová slova v angličtině
Ethical business, competitive advantage, competitiveness, corporate social responsibility, stakeholder, sustainability, ŠKODA AUTO
Rozsah průvodní práce
91 s
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce je zaměřena na téma společenské odpovědnosti firem v praxi a její následné využití pro tvorbu konkurenční výhody daného podniku. Součástí práce je dotazníkové šetření, které mělo za cíl získat podněty pro návrh konceptu rozvoje mladoboleslavského regionu s ohledem na strategii CSR společnosti ŠKODA AUTO a.s. Teoretická část je zaměřena na teoretická východiska dané problematiky, její oblasti, charakteristické znaky, celosvětový a místní rozvoj a následné propojení tohoto tématu s konkurenceschopností a konkurenční výhodou. V praktické části je představena společnost ŠKODA AUTO a.s. včetně rozsáhlé CSR strategie a její implementace v praxi. V další části je zpracováno vyhodnocení dotazníkového šetření. Na závěr práce jsou v návaznosti na získané podněty představeny návrhy řešení konceptu rozvoje regionu, které by mohly představovat pro společnost vytvoření ojedinělé konkurenční výhody.
Anotace v angličtině
The diploma thesis is focused on the topic of corporate social responsibility in practice and its subsequent use for creating a competitive advantage of the company. A part of the thesis is a questionnaire survey, which had a goal to get suggestions for the concept of development of the Mladá Boleslav region with regard on the CSR strategy of ŠKODA AUTO a.s. The theoretical part is focused on the theoretical background of the issue, its areas, characteristics, global and local development and the subsequent connection of this topic with competitiveness and competitive advantage. The practical part introduces ŠKODA AUTO a.s. including an extensive CSR strategy and its implementation in practice. In the next part is processed evaluation of the questionnaire survey. At the end of the thesis, proposals for solutions to the development of the region are presented in connection with the suggestions, which could represent a unique competitive advantage for the company.
Klíčová slova
Etické podnikání, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, společenská odpovědnost firem, stakeholder, ŠKODA AUTO, udržitelný rozvoj
Klíčová slova v angličtině
Ethical business, competitive advantage, competitiveness, corporate social responsibility, stakeholder, sustainability, ŠKODA AUTO
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů diplomové práce.
2. Charakteristika podniku - ŠKODA AUTO a.s. a společenská odpovědnost firem.
3. Teoretická východiska - koncept konkurenceschopnosti; koncept společenské odpovědnosti.
4. Analýza konkurenceschopnosti zaměřená na využití koncepce společenské odpovědnosti firem.
5. Formulace závěrů a návrh doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Stanovení cílů diplomové práce.
2. Charakteristika podniku - ŠKODA AUTO a.s. a společenská odpovědnost firem.
3. Teoretická východiska - koncept konkurenceschopnosti; koncept společenské odpovědnosti.
4. Analýza konkurenceschopnosti zaměřená na využití koncepce společenské odpovědnosti firem.
5. Formulace závěrů a návrh doporučení.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4480-3. KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 3rd edition. Harlow England: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09323-9.T
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
Seznam doporučené literatury
KAŠPAROVÁ, Klára a Vilém KUNZ. Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování. Praha: Grada, 2013. ISBN 978-80-247-4480-3. KOTLER, Philip, Kevin Lane KELLER, Mairead BRADY, Malcolm GOODMAN a Torben HANSEN. Marketing management. 3rd edition. Harlow England: Pearson, 2016. ISBN 978-1-292-09323-9.T
KUNZ, Vilém. Společenská odpovědnost firem. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3983-0.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
TETŘEVOVÁ, Liběna. Společenská odpovědnost firem společensky citlivých odvětví. Praha: Grada Publishing, 2017. ISBN 978-80-271-0285-3.
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.