Obsahem této diplomové práce je případová studie hlavních vlivů působících na vozidlo a jeho stabilitu. Práce dále uvádí přehled existujících koncepcí vozidel a typů zavěšení osobních vozidel. Oba tyto přehledy jsou zpracovány, ve většině, formou rešerše. Součástí této práce je také návrh a definování testovaných modelů, které budou následně podrobovány simulační jízdě na definovaném referenčním úseku. Z uskutečněných simulací a jejich výstupních hodnot následuje vyhodnocení objektivního chování vozu a jeho řiditelnosti při jízdě definovaným referenčním úsekem.
Anotace v angličtině
The content of this master thesis is a case study of the main influences on the vehicle and its stability. The thesis also provides an overview of existing layouts of vehicles and types of suspension of cars. Both of these overviews are processed mainly as recherche work. Another part of this work is also the design and definition of tested models which will be subjected to simulated driving on a defined reference track. The realized simulations and their output values are followed by an evaluation of the vehicle's objective performance and their controllability when they are driven through a defined reference track.
Klíčová slova
adheze, stabilita, koncepce, zavěšení, dSpace
Klíčová slova v angličtině
adhesio, stability, car layout, suspension, dSpace
Rozsah průvodní práce
87 stran (86 560 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Obsahem této diplomové práce je případová studie hlavních vlivů působících na vozidlo a jeho stabilitu. Práce dále uvádí přehled existujících koncepcí vozidel a typů zavěšení osobních vozidel. Oba tyto přehledy jsou zpracovány, ve většině, formou rešerše. Součástí této práce je také návrh a definování testovaných modelů, které budou následně podrobovány simulační jízdě na definovaném referenčním úseku. Z uskutečněných simulací a jejich výstupních hodnot následuje vyhodnocení objektivního chování vozu a jeho řiditelnosti při jízdě definovaným referenčním úsekem.
Anotace v angličtině
The content of this master thesis is a case study of the main influences on the vehicle and its stability. The thesis also provides an overview of existing layouts of vehicles and types of suspension of cars. Both of these overviews are processed mainly as recherche work. Another part of this work is also the design and definition of tested models which will be subjected to simulated driving on a defined reference track. The realized simulations and their output values are followed by an evaluation of the vehicle's objective performance and their controllability when they are driven through a defined reference track.
Klíčová slova
adheze, stabilita, koncepce, zavěšení, dSpace
Klíčová slova v angličtině
adhesio, stability, car layout, suspension, dSpace
Zásady pro vypracování
Jízda vozidla je provázena pohyby jak ve směru podélném a příčném, tak ve směru svislém. Chování vozu, jeho řiditelnost a ovladatelnost závisí na mnoha parametrech. Významné je rozložení hmotnosti a konstrukce podvozku, ale i způsob přenosu sil. Cílem práce je sestavení modelu vozidla a provedení simulací.
1. Proveďte rozbor hlavních vlivů působících na stabilitu jízdy vozidla.
2. Navrhněte model pro simulaci jízdy vozidla.
3. Zvolte referenční jízdní úsek a užitím modelu analyzujte vliv parametrů.
Zásady pro vypracování
Jízda vozidla je provázena pohyby jak ve směru podélném a příčném, tak ve směru svislém. Chování vozu, jeho řiditelnost a ovladatelnost závisí na mnoha parametrech. Významné je rozložení hmotnosti a konstrukce podvozku, ale i způsob přenosu sil. Cílem práce je sestavení modelu vozidla a provedení simulací.
1. Proveďte rozbor hlavních vlivů působících na stabilitu jízdy vozidla.
2. Navrhněte model pro simulaci jízdy vozidla.
3. Zvolte referenční jízdní úsek a užitím modelu analyzujte vliv parametrů.
Seznam doporučené literatury
Doporučená literatura:
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack} Graaf, R., Zagelaar, P., Nehls, O., Burgio, G. a O. Hofmann: "Integrierte Fahrdynamikregelung mit Lenkung und Bremse", 15. Aachener Kolloquium Fahrzeug - und Motorentechnik, 2006.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack} Rieth, P. E., Schwarz, R.: "ESCII - ESC With Active Steering Intervention", SAE Paper 2004-01-0260, 2004.
Seznam doporučené literatury
Doporučená literatura:
\matsymb{lbrack}1\matsymb{rbrack} Graaf, R., Zagelaar, P., Nehls, O., Burgio, G. a O. Hofmann: "Integrierte Fahrdynamikregelung mit Lenkung und Bremse", 15. Aachener Kolloquium Fahrzeug - und Motorentechnik, 2006.
\matsymb{lbrack}2\matsymb{rbrack} Rieth, P. E., Schwarz, R.: "ESCII - ESC With Active Steering Intervention", SAE Paper 2004-01-0260, 2004.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.