Diplomová práce se zabývá osvojováním vyjmenovaných slov prostřednictvím textu na prvním stupni základní školy. Hlavním cílem diplomové práce je představit metodiku výuky pro 3. ročník ZŠ vhodnou k procvičování vyjmenovaných slov prostřednictvím textu.
Práce je standardně rozdělena na dvě hlavní části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se skládá z několika kapitol, které se vztahují k problematice vyjmenovaných slov.
Praktická část představuje vytvořený didaktický materiál k výuce vyjmenovaných slov, zejména popis projektu a jednotlivé metodické listy s podrobným metodologickým postupem ve vyučovací hodině.
Součástí diplomové práce je přílohový materiál, který lze využít ve výuce vyjmenovaných slov dalšími učiteli v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the acquire keywords through the text at primary school. The main aim of the thesis is to create a methodology for teaching and practicing the keywords for the 3rd class of primary school through text.
The thesis is divided into two main parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part consists of several chapters related to the keywords.
The practical part introduces the didactic material for teaching the keywords, especially the project description and individual methodological sheets with a detailed methodological procedure in the lesson.
Part of the thesis is an attachment material that can be used in teaching the keywords by other teachers in practice.
Klíčová slova
vyjmenovaná slova, projekt, aktivizační metody, kritické myšlení, pravopis, český jazyk
Klíčová slova v angličtině
keywords, project, activation methods, critical thinking, orthography, Czech language
Rozsah průvodní práce
96 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá osvojováním vyjmenovaných slov prostřednictvím textu na prvním stupni základní školy. Hlavním cílem diplomové práce je představit metodiku výuky pro 3. ročník ZŠ vhodnou k procvičování vyjmenovaných slov prostřednictvím textu.
Práce je standardně rozdělena na dvě hlavní části, a to část teoretickou a část praktickou. Teoretická část se skládá z několika kapitol, které se vztahují k problematice vyjmenovaných slov.
Praktická část představuje vytvořený didaktický materiál k výuce vyjmenovaných slov, zejména popis projektu a jednotlivé metodické listy s podrobným metodologickým postupem ve vyučovací hodině.
Součástí diplomové práce je přílohový materiál, který lze využít ve výuce vyjmenovaných slov dalšími učiteli v praxi.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with the acquire keywords through the text at primary school. The main aim of the thesis is to create a methodology for teaching and practicing the keywords for the 3rd class of primary school through text.
The thesis is divided into two main parts, the theoretical part and the practical part. The theoretical part consists of several chapters related to the keywords.
The practical part introduces the didactic material for teaching the keywords, especially the project description and individual methodological sheets with a detailed methodological procedure in the lesson.
Part of the thesis is an attachment material that can be used in teaching the keywords by other teachers in practice.
Klíčová slova
vyjmenovaná slova, projekt, aktivizační metody, kritické myšlení, pravopis, český jazyk
Klíčová slova v angličtině
keywords, project, activation methods, critical thinking, orthography, Czech language
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Vytvoření metodiky výuky a procvičování vyjmenovaných slov pro 3. ročník ZŠ prostřednictvím textu.
Postup:
- Nastudování odborné literatury k tématu
- Příprava metodiky a pracovních materiálů pro výuku vyjmenovaných slov prostřednictvím textu v rámci projektu
- Realizace vytvořeného materiálu v praxi
- Evaluace, autoevaluace, vyhodnocení, stanovení závěrů a doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Cíl práce: Vytvoření metodiky výuky a procvičování vyjmenovaných slov pro 3. ročník ZŠ prostřednictvím textu.
Postup:
- Nastudování odborné literatury k tématu
- Příprava metodiky a pracovních materiálů pro výuku vyjmenovaných slov prostřednictvím textu v rámci projektu
- Realizace vytvořeného materiálu v praxi
- Evaluace, autoevaluace, vyhodnocení, stanovení závěrů a doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, J., 2006. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-958-0.
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK V., 1998. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2. upr. vyd. Praha: SPN. ISBN 80-85937-47-6.
KOTRBA, T., LACINA L., 2015. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 3. vyd. Brno: Barrister & Principal. ISBN 978-80-7485-043-1.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT. Dostupný z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani
ZORMANOVÁ, L., 2012. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4100-0.
Seznam doporučené literatury
COUFALOVÁ, J., 2006. Projektové vyučování pro první stupeň základní školy. 1. vyd. Praha: Fortuna. ISBN 80-7168-958-0.
ČECHOVÁ, M., STYBLÍK V., 1998. Čeština a její vyučování: didaktika českého jazyka pro učitele základních a středních škol a studenty učitelství. 2. upr. vyd. Praha: SPN. ISBN 80-85937-47-6.
KOTRBA, T., LACINA L., 2015. Aktivizační metody ve výuce: příručka moderního pedagoga. 3. vyd. Brno: Barrister & Principal. ISBN 978-80-7485-043-1.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání [online]. Praha: MŠMT. Dostupný z: http://www.msmt.cz/vzdelavani/zakladni-vzdelavani
ZORMANOVÁ, L., 2012. Výukové metody v pedagogice: tradiční a inovativní metody, transmisivní a konstruktivistické pojetí výuky, klasifikace výukových metod. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-4100-0.