Bakalářská práce porovnává stav výuky základní gymnastiky na 2. stupni základní školy s Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání z hlediska jejího obsahu a časové dotace. V teoretické části nejdříve charakterizuje pojem gymnastika, její historii a dělení. Poté charakteristiku základní gymnastiky a vývoj dítěte staršího školního věku a představuje Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací program. Praktická část bakalářské práce zkoumá anketním šetřením výuku základní gymnastiky na 14 základních školách a na 2 záměrně vybraných školách posuzuje u žáků úroveň akrobatických dovedností. Bylo zjištěno, že 31 % respondentů ze sledovaných škol nevěnuje výuce základní gymnastiky dostatečnou časovou dotaci, což se poté projevuje i na obsahu hodin, které jsou základní gymnastice věnovány, ale také na úrovni akrobatických dovedností žáků těchto škol.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis compares teaching basic gymnastics at a primary school (the lower-secondary level) with the Framework Educational Programme for Primary Education. The comparison is made from the perspective of the content and time allocation of the classes. The theoretical part characterises gymnastics in general, its history and classification. Subsequently, basic gymnastics is defined, as well as the development of older school age children, including the description of the Framework Educational Programme for Primary Education and the School Educational Programme. The research part of the thesis uses questionnaire survey to investigate how basic gymnastics is taught at fourteen primary schools. At two specifically selected schools the level of the pupils' acrobatic skills is assessed. The research has shown that 31 % of respondents from the researched schools did not allocate enough teaching time to basic gymnastics. This fact impacts on the content of basic gymnastics classes and also the level of pupils' acrobatic skills at those schools.
Klíčová slova
gymnastika, základní gymnastika, akrobacie, Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
gymnastics, basic gymnastics, acrobatics, Framework Educational Programme for Primary Education, School Educational Programme
Rozsah průvodní práce
61 s. (11 689 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce porovnává stav výuky základní gymnastiky na 2. stupni základní školy s Rámcově vzdělávacím programem pro základní vzdělávání z hlediska jejího obsahu a časové dotace. V teoretické části nejdříve charakterizuje pojem gymnastika, její historii a dělení. Poté charakteristiku základní gymnastiky a vývoj dítěte staršího školního věku a představuje Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání a školní vzdělávací program. Praktická část bakalářské práce zkoumá anketním šetřením výuku základní gymnastiky na 14 základních školách a na 2 záměrně vybraných školách posuzuje u žáků úroveň akrobatických dovedností. Bylo zjištěno, že 31 % respondentů ze sledovaných škol nevěnuje výuce základní gymnastiky dostatečnou časovou dotaci, což se poté projevuje i na obsahu hodin, které jsou základní gymnastice věnovány, ale také na úrovni akrobatických dovedností žáků těchto škol.
Anotace v angličtině
The bachelor's thesis compares teaching basic gymnastics at a primary school (the lower-secondary level) with the Framework Educational Programme for Primary Education. The comparison is made from the perspective of the content and time allocation of the classes. The theoretical part characterises gymnastics in general, its history and classification. Subsequently, basic gymnastics is defined, as well as the development of older school age children, including the description of the Framework Educational Programme for Primary Education and the School Educational Programme. The research part of the thesis uses questionnaire survey to investigate how basic gymnastics is taught at fourteen primary schools. At two specifically selected schools the level of the pupils' acrobatic skills is assessed. The research has shown that 31 % of respondents from the researched schools did not allocate enough teaching time to basic gymnastics. This fact impacts on the content of basic gymnastics classes and also the level of pupils' acrobatic skills at those schools.
Klíčová slova
gymnastika, základní gymnastika, akrobacie, Rámcově vzdělávací program pro základní vzdělávání, školní vzdělávací program
Klíčová slova v angličtině
gymnastics, basic gymnastics, acrobatics, Framework Educational Programme for Primary Education, School Educational Programme
Zásady pro vypracování
Porovnání aktuálního stavu výuky základní gymnastiky na 2. stupni základní školy s Rámcově vzdělávacím programem.
Zásady pro vypracování
Porovnání aktuálního stavu výuky základní gymnastiky na 2. stupni základní školy s Rámcově vzdělávacím programem.
Seznam doporučené literatury
BERDYCHOVÁ, J. Tělesná výchova pro studující učitelství základní školy: 1. stupeň. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. s. 231.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2016. 164 s. [cit. 2017-11-07]. Dostupné z WWW: .
SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2008. 180 s. ISBN 978-80-246-1478-6.
Seznam doporučené literatury
BERDYCHOVÁ, J. Tělesná výchova pro studující učitelství základní školy: 1. stupeň. 2. vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981. s. 231.
Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. [online]. Praha: Národní ústav pro vzdělávání, 2016. 164 s. [cit. 2017-11-07]. Dostupné z WWW: .
SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. 2. vyd. Praha: Karolinum, 2008. 180 s. ISBN 978-80-246-1478-6.