Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda může výuka prostřednictvím pohybových her a za použití moderních pomůcek pozitivně ovlivnit postoj žáků k výuce gymnastiky ve školní tělesné výchově. Daná problematika je studována pomocí pedagogického experimentu. Výsledky vznikly porovnáním anketních šetření a průběžného hodnocení účastníků ze dvou skupin. Účastníky experimentu byli žáci sedmého ročníku základní školy a jejich vyučující.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was to find out whether students' attitude to learning gymnastics can be affected by teaching methods using movement games and modern aids. The issue was studied using a pedagogical experiment. The results were created by comparing surveys and ongoing evaluation of participants from two groups. The participants in the experiment were seventh grade students of an elementary school and their teachers.
Klíčová slova
tělesná výchova, gymnastika, pohybové hry, netradiční formy, moderní učební pomůcky
Klíčová slova v angličtině
physical education, gymnastics, movement games, non-traditional forms, modern teaching aids
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda může výuka prostřednictvím pohybových her a za použití moderních pomůcek pozitivně ovlivnit postoj žáků k výuce gymnastiky ve školní tělesné výchově. Daná problematika je studována pomocí pedagogického experimentu. Výsledky vznikly porovnáním anketních šetření a průběžného hodnocení účastníků ze dvou skupin. Účastníky experimentu byli žáci sedmého ročníku základní školy a jejich vyučující.
Anotace v angličtině
The aim of the diploma thesis was to find out whether students' attitude to learning gymnastics can be affected by teaching methods using movement games and modern aids. The issue was studied using a pedagogical experiment. The results were created by comparing surveys and ongoing evaluation of participants from two groups. The participants in the experiment were seventh grade students of an elementary school and their teachers.
Klíčová slova
tělesná výchova, gymnastika, pohybové hry, netradiční formy, moderní učební pomůcky
Klíčová slova v angličtině
physical education, gymnastics, movement games, non-traditional forms, modern teaching aids
Zásady pro vypracování
Vytvoření programu pohybových her.
Aplikování vytvořeného programu na experimentální skupinu žáků.
Anketní šetření zkoumající případné změny v postojích a zájmech žáků o gymnastiku v tělesné výchově.
Vyhodnocení výsledků a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Vytvoření programu pohybových her.
Aplikování vytvořeného programu na experimentální skupinu žáků.
Anketní šetření zkoumající případné změny v postojích a zájmech žáků o gymnastiku v tělesné výchově.
Vyhodnocení výsledků a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
APPELT, K., HORÁKOVÁ, D., NOVOTNÝ, L. Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia, 1989.
KRIŠTOFIČ, J. Gymnastická průprava sportovce: 238 cvičení pro všetranný rozvoj pohybových dovedností. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1006-4.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-555-5.
SCHLEGEL, E. & DUNN, C. R. The Gymnastic Book: The Young Performance's Guide To Gymnastic. Second Edition. Richmond Hill, Ontario, Canada: Firefly Books, 2001. 144 p. ISBN: 177085133X.
SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. 3., upr. vyd. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2194-4.
Seznam doporučené literatury
APPELT, K., HORÁKOVÁ, D., NOVOTNÝ, L. Názvosloví pro cvičitele. Praha: Olympia, 1989.
KRIŠTOFIČ, J. Gymnastická průprava sportovce: 238 cvičení pro všetranný rozvoj pohybových dovedností. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1006-4.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-555-5.
SCHLEGEL, E. & DUNN, C. R. The Gymnastic Book: The Young Performance's Guide To Gymnastic. Second Edition. Richmond Hill, Ontario, Canada: Firefly Books, 2001. 144 p. ISBN: 177085133X.
SKOPOVÁ, M., ZÍTKO, M. Základní gymnastika. 3., upr. vyd. Praha: Karolinum, 2013. ISBN 978-80-246-2194-4.