Cílem bakalářské práce je vytvořit, zrealizovat a zhodnotit přípravný program pro praktikanty na dětských letních táborech. Práce se věnuje přípravě praktikanta v oblastech základních pedagogických principů, vybraných principů zážitkového učení, vývojových specifik účastníků táborů a táborových norem, do kterých se řadí základní hygienické požadavky na zotavovací akci, bezpečnost při vybraných činnostech a odpovědnost účastníků na táboře. Pozornost je věnována také přínosu přípravného programu pro praktikanty.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create, implement and evaluate a preparatory program for trainees in children's summer camps. The work is dedicated to the preparation of a trainee in the areas of basic pedagogical principles, selected principles of experiential learning, developmental specifics of camp participants and camp standards, which include basic hygiene requirements for recreation events, safety during selected activities and responsibilities of camp participants. Attention is also paid to the benefits of the preparatory program for trainees.
Klíčová slova
Praktikant, zážitkové učení, mladší školní věk, střední školní věk, pubescence, adolescence, bezpečnostní postupy na táboře, hygienické požadavky na zotavovací akce
Klíčová slova v angličtině
Trainee, experiential learning, younger school age, middle school age, pubescence, adolescence, camp security procedures, hygiene requirements for recreation event
Rozsah průvodní práce
104 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je vytvořit, zrealizovat a zhodnotit přípravný program pro praktikanty na dětských letních táborech. Práce se věnuje přípravě praktikanta v oblastech základních pedagogických principů, vybraných principů zážitkového učení, vývojových specifik účastníků táborů a táborových norem, do kterých se řadí základní hygienické požadavky na zotavovací akci, bezpečnost při vybraných činnostech a odpovědnost účastníků na táboře. Pozornost je věnována také přínosu přípravného programu pro praktikanty.
Anotace v angličtině
The aim of this bachelor thesis is to create, implement and evaluate a preparatory program for trainees in children's summer camps. The work is dedicated to the preparation of a trainee in the areas of basic pedagogical principles, selected principles of experiential learning, developmental specifics of camp participants and camp standards, which include basic hygiene requirements for recreation events, safety during selected activities and responsibilities of camp participants. Attention is also paid to the benefits of the preparatory program for trainees.
Klíčová slova
Praktikant, zážitkové učení, mladší školní věk, střední školní věk, pubescence, adolescence, bezpečnostní postupy na táboře, hygienické požadavky na zotavovací akce
Klíčová slova v angličtině
Trainee, experiential learning, younger school age, middle school age, pubescence, adolescence, camp security procedures, hygiene requirements for recreation event
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit přípravný program pro praktikanty dětských letních táborů.
Požadavky:
Studium odborné literatury.
Analýza činnosti dosavadního Klubu instruktorů v K-klubu v Jičíně.
Pravidelná práce se skupinou praktikantů.
Pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Metody:
Pozorování, analýza
Zásady pro vypracování
Cíl:
Vytvořit, realizovat a zhodnotit přípravný program pro praktikanty dětských letních táborů.
Požadavky:
Studium odborné literatury.
Analýza činnosti dosavadního Klubu instruktorů v K-klubu v Jičíně.
Pravidelná práce se skupinou praktikantů.
Pravidelné konzultace s vedoucí práce.
Metody:
Pozorování, analýza
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1974-0.
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
NEUMAN, J. (1998). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál. ISBN 80-7178-218-1.
PÁVKOVÁ, J. (2008). Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a J. MAREŠ. (2013). Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
VÁGNEROVÁ, M. (2005). Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
ČINČERA, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1974-0.
GAVORA, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido. ISBN 978-80-7315-185-0.
NEUMAN, J. (1998). Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál. ISBN 80-7178-218-1.
PÁVKOVÁ, J. (2008). Pedagogika volného času. Vyd. 4. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-423-6.
PRŮCHA, J., WALTEROVÁ, E. a J. MAREŠ. (2013). Pedagogický slovník. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0403-9.
VÁGNEROVÁ, M. (2005). Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum. ISBN 80-246-0956-8.
Přílohy volně vložené
Rukověť praktikanta (příručka pro praktikanty)
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.