Předkládaná bakalářská práce se věnuje motivaci studentů ke studiu na vyšších odborných školách uměleckého zaměření. Analyzuje motivační faktory a hodnotí jejich vliv pro volbu studia na VOŠ. V rešeršní části práce, za pomoci dokumentů a odborné literatury, je zpracován pojem motivace a analýza postavení VOŠ v české vzdělávací soustavě. Práce předkládá dvě výzkumná šetření: kvantitativní, pomocí dotazníku, se zaměřením na motivaci studentů k volbě studia na VOŠ, a kvalitativní, pomocí interview, se zaměřením na motivaci studentů ke studiu. Získaná data jsou statisticky vyhodnocena a popsána. Výsledkem je souhrnný popis významu a postavení VOŠ z hlediska zájmu studentů o tento druh školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on motivation of students for studying at colleges specialized on artistic education. It analyzes motivating factors and evaluates its influence on the choice of study at a college. The motivation and the analysis of the status of colleges within the Czech educational system are elaborated in the research part of the thesis with the aid of documents and technical literature. The thesis describes the two research testings: quantitative, using a questionnaire focused on the motivation of students for choosing to study at a college and qualitative, using an interview focused on the motivation of students for studying. The gained data are statistically evaluated and described. The outcome of the thesis is a summarizing description of importance and position of colleges from the point of view of students´ interest in this type of school.
Klíčová slova
motivace, vyšší odborná škola, motivace k volbě studia, motivace ke
studiu
Klíčová slova v angličtině
motivation, college, motivation for choosing of studies, motivation of
students for studying
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce se věnuje motivaci studentů ke studiu na vyšších odborných školách uměleckého zaměření. Analyzuje motivační faktory a hodnotí jejich vliv pro volbu studia na VOŠ. V rešeršní části práce, za pomoci dokumentů a odborné literatury, je zpracován pojem motivace a analýza postavení VOŠ v české vzdělávací soustavě. Práce předkládá dvě výzkumná šetření: kvantitativní, pomocí dotazníku, se zaměřením na motivaci studentů k volbě studia na VOŠ, a kvalitativní, pomocí interview, se zaměřením na motivaci studentů ke studiu. Získaná data jsou statisticky vyhodnocena a popsána. Výsledkem je souhrnný popis významu a postavení VOŠ z hlediska zájmu studentů o tento druh školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on motivation of students for studying at colleges specialized on artistic education. It analyzes motivating factors and evaluates its influence on the choice of study at a college. The motivation and the analysis of the status of colleges within the Czech educational system are elaborated in the research part of the thesis with the aid of documents and technical literature. The thesis describes the two research testings: quantitative, using a questionnaire focused on the motivation of students for choosing to study at a college and qualitative, using an interview focused on the motivation of students for studying. The gained data are statistically evaluated and described. The outcome of the thesis is a summarizing description of importance and position of colleges from the point of view of students´ interest in this type of school.
Klíčová slova
motivace, vyšší odborná škola, motivace k volbě studia, motivace ke
studiu
Klíčová slova v angličtině
motivation, college, motivation for choosing of studies, motivation of
students for studying
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem bakalářské práce je provést výzkum motivace studentů ke studiu na VOŠ
Požadavky:
- seznámit se s legislativou a kurikulárními dokumenty VOŠ uměleckého zaměření a odbornou literaturou k danému tématu.
- pomocí dotazníku, zaměřeného na motivaci studentů k volbě studia na VOŠ, realizovat kvantitativní šetření na několika VOŠ
- provést rozhovor s několika vyučujícími na VOŠ se zaměřením na motivaci studentů ke studiu
- souhrnně popsat význam a postavení VOŠ v české vzdělávací soustavě a z hlediska zájmu studentů o tento druh školy
Metody:
- rešerše a studium dokumentů a odborné literatury
- dotazník a statistické zpracováni výsledků
- rozhovory s vyučujícími na VOŠ
Zásady pro vypracování
Cíl:
Cílem bakalářské práce je provést výzkum motivace studentů ke studiu na VOŠ
Požadavky:
- seznámit se s legislativou a kurikulárními dokumenty VOŠ uměleckého zaměření a odbornou literaturou k danému tématu.
- pomocí dotazníku, zaměřeného na motivaci studentů k volbě studia na VOŠ, realizovat kvantitativní šetření na několika VOŠ
- provést rozhovor s několika vyučujícími na VOŠ se zaměřením na motivaci studentů ke studiu
- souhrnně popsat význam a postavení VOŠ v české vzdělávací soustavě a z hlediska zájmu studentů o tento druh školy
Metody:
- rešerše a studium dokumentů a odborné literatury
- dotazník a statistické zpracováni výsledků
- rozhovory s vyučujícími na VOŠ
Seznam doporučené literatury
1. GAVORA, Petr. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Nakladatelství Paido, 2010. ISBN: 978-80-7315-185-0.
2. NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN: 80-20-0592-7.
3. PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu jevů pedagogických. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2011. ISBN: 9788024619163.
4. RABUŠICOVÁ, Milada, Ladislav, RABUŠIC, Klára, ŠEDOVÁ. Motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých. In: RABUŠICOVÁ, Milada, Ladislav, RABUŠIC. Učíme se celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN: 978-80-210-4779-2.
5. ŘÍČAN, Petr. Psychologie osobnosti, obor v pohybu. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3133-9.
6. Rámcové vzdělávací programy. Národní ústav odborného vzdělávání. [Online] http://www.nuov.cz/ramcove-vzdelavaciprogramy.
7. Školský zákon. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. [Online] http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-vezneni-ucinnem-od-1-9-2017-do-31-8-2018.
8. Vyšší odborné vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. [Online] http://www.msmt.cz/vzdelavani/vyssiodborne-vzdelavani.
Seznam doporučené literatury
1. GAVORA, Petr. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Nakladatelství Paido, 2010. ISBN: 978-80-7315-185-0.
2. NAKONEČNÝ, Milan. Motivace lidského chování. Praha: Academia, 1996. ISBN: 80-20-0592-7.
3. PELIKÁN, Jiří. Základy empirického výzkumu jevů pedagogických. Praha: Nakladatelství Karolinum, 2011. ISBN: 9788024619163.
4. RABUŠICOVÁ, Milada, Ladislav, RABUŠIC, Klára, ŠEDOVÁ. Motivace a bariéry ve vzdělávání dospělých. In: RABUŠICOVÁ, Milada, Ladislav, RABUŠIC. Učíme se celý život? O vzdělávání dospělých v České republice. Brno: Masarykova univerzita, 2008. ISBN: 978-80-210-4779-2.
5. ŘÍČAN, Petr. Psychologie osobnosti, obor v pohybu. Praha: Grada, 2010. ISBN: 978-80-247-3133-9.
6. Rámcové vzdělávací programy. Národní ústav odborného vzdělávání. [Online] http://www.nuov.cz/ramcove-vzdelavaciprogramy.
7. Školský zákon. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. [Online] http://www.msmt.cz/dokumenty-3/skolsky-zakon-vezneni-ucinnem-od-1-9-2017-do-31-8-2018.
8. Vyšší odborné vzdělávání. Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy. [Online] http://www.msmt.cz/vzdelavani/vyssiodborne-vzdelavani.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.