Bakalářská práce zpracovává literární rešerše na téma pedagogiky volného času. Nejprve objasňuje téma volného času a následně konkretizuje problematiku výtvarného kroužku jako zájmové činnosti. Praktická část popisuje konkrétní půlroční program výtvarného kroužku v družině na téma Cesta do pravěku, pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ.
Zpracovává širokou škálu výtvarných technik a zároveň propojuje oblast výtvarného umění, literatury, vlastivědy a přírodovědy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with literary research on the topic of leisure time pedagogy. First explains the theme of free time and then specifies the issue of visual arts as a leisure activity. The practical part describes a specific six-month program of an art circle in the group on the topic of The Road to Prehistory, for pupils in the 4th and 5th grade of elementary school.
The bachelor's thesis deals with a wide range of art techniques and also connects the field of fine arts, literature, homeland studies and natural sciences.
Klíčová slova
Pedagogika volného času, volný čas, výchova ve volném čase, výtvarná výchova, program výtvarného kroužku, pravěké umění
Klíčová slova v angličtině
Pedagogy of free time, free time, education in free time, art education, program of art circle, prehistoric art
Rozsah průvodní práce
49 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zpracovává literární rešerše na téma pedagogiky volného času. Nejprve objasňuje téma volného času a následně konkretizuje problematiku výtvarného kroužku jako zájmové činnosti. Praktická část popisuje konkrétní půlroční program výtvarného kroužku v družině na téma Cesta do pravěku, pro žáky 4. a 5. třídy ZŠ.
Zpracovává širokou škálu výtvarných technik a zároveň propojuje oblast výtvarného umění, literatury, vlastivědy a přírodovědy.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with literary research on the topic of leisure time pedagogy. First explains the theme of free time and then specifies the issue of visual arts as a leisure activity. The practical part describes a specific six-month program of an art circle in the group on the topic of The Road to Prehistory, for pupils in the 4th and 5th grade of elementary school.
The bachelor's thesis deals with a wide range of art techniques and also connects the field of fine arts, literature, homeland studies and natural sciences.
Klíčová slova
Pedagogika volného času, volný čas, výchova ve volném čase, výtvarná výchova, program výtvarného kroužku, pravěké umění
Klíčová slova v angličtině
Pedagogy of free time, free time, education in free time, art education, program of art circle, prehistoric art
Zásady pro vypracování
1) Cíle
- vytvořit program výtvarného kroužku pro děti z 4. - 5. třídy ZŠ
2) Metody
- zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti pedagogiky volného času
- zpracovávání programu výtvarného kroužku
- ověření výtvarného programu
- vymezení teoretických východisek z problematiky pedagogiky volného času zaměřené na výtvarnou výchovu
Zásady pro vypracování
1) Cíle
- vytvořit program výtvarného kroužku pro děti z 4. - 5. třídy ZŠ
2) Metody
- zpracování rešerše a studium odborné literatury z oblasti pedagogiky volného času
- zpracovávání programu výtvarného kroužku
- ověření výtvarného programu
- vymezení teoretických východisek z problematiky pedagogiky volného času zaměřené na výtvarnou výchovu
Seznam doporučené literatury
1) HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Třetí, aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0873-0.
2) HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
3) LEPŠOVÁ, Růžena. Výtvarné techniky a nápady pro celý rok. Olomouc: Agentura Rubico, 2015. Dovedné ruce. ISBN 978-80-7346-181-2.
4) PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
5) PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
6) ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
7) VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
1) HARTL, Pavel a Helena HARTLOVÁ. Psychologický slovník. Třetí, aktualizované vydání. Praha: Portál, 2015. ISBN 978-80-262-0873-0.
2) HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
3) LEPŠOVÁ, Růžena. Výtvarné techniky a nápady pro celý rok. Olomouc: Agentura Rubico, 2015. Dovedné ruce. ISBN 978-80-7346-181-2.
4) PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času. V Praze: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. ISBN 978-80-7290-666-6.
5) PRŮCHA, Jan, Eliška WALTEROVÁ a Jiří MAREŠ. Pedagogický slovník. 7., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0403-9.
6) ROESELOVÁ, Věra. Techniky ve výtvarné výchově. Praha: Sarah, 1996. ISBN 80-902267-1-X.
7) VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.