Bakalářská práce se zabývá optimalizací zadní nápravy studentské formule TUL. Obsahuje teoretickou část, která popisuje projekt Studentské formule, konstrukční uložení náprav, stávající zadní část a inspiraci na novou zadní část studentské formule TUL. Zároveň je součástí i praktická část, která se zabývá vstupními hodnotami, volbou zatížení, koncepčními postupy, výpočty, simulací, vyhodnocením celého výsledku práce se stávající zadní částí a porovnaní CAD modelu s reálnou sestavou. Cílem této práce je vytvoření optimalizované zadní nápravy studentské formule TUL se zlepšením jízdních ale i estetických vlastností formule včetně technické dokumentace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the optimization of the rear axle of the student formula TUL. It includes a theoretical part which describes the project of the student formula, design mounting of the axles, existing rear part and the inspiration for the new rear part of the student formula TUL. At the same time the bachelor thesis includes a practical part, which deals with the input values, the choice of the loading, the conceptual procedures, calculations, simulation, and evaluation of the whole outcome of work with the existing rear section and comparison of the CAD model with the real composition. The aim of this work is the creation of an optimized rear axle of the student formula TUL with the improvement of the on road and also the aesthetical performance of the formula including the technical documentation.
Klíčová slova
bakalářská práce, optimalizace zadní nápravy, studentská formule, uložení náprav, řetězový převod, simulace zadní části, odpružení
Klíčová slova v angličtině
bachelor thesis, the optimization of the rear axle, the student formula, mounting the axles, a chain transfer, the simulation of the rear part, suspension
Rozsah průvodní práce
38 s. ( 47 800 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá optimalizací zadní nápravy studentské formule TUL. Obsahuje teoretickou část, která popisuje projekt Studentské formule, konstrukční uložení náprav, stávající zadní část a inspiraci na novou zadní část studentské formule TUL. Zároveň je součástí i praktická část, která se zabývá vstupními hodnotami, volbou zatížení, koncepčními postupy, výpočty, simulací, vyhodnocením celého výsledku práce se stávající zadní částí a porovnaní CAD modelu s reálnou sestavou. Cílem této práce je vytvoření optimalizované zadní nápravy studentské formule TUL se zlepšením jízdních ale i estetických vlastností formule včetně technické dokumentace.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the optimization of the rear axle of the student formula TUL. It includes a theoretical part which describes the project of the student formula, design mounting of the axles, existing rear part and the inspiration for the new rear part of the student formula TUL. At the same time the bachelor thesis includes a practical part, which deals with the input values, the choice of the loading, the conceptual procedures, calculations, simulation, and evaluation of the whole outcome of work with the existing rear section and comparison of the CAD model with the real composition. The aim of this work is the creation of an optimized rear axle of the student formula TUL with the improvement of the on road and also the aesthetical performance of the formula including the technical documentation.
Klíčová slova
bakalářská práce, optimalizace zadní nápravy, studentská formule, uložení náprav, řetězový převod, simulace zadní části, odpružení
Klíčová slova v angličtině
bachelor thesis, the optimization of the rear axle, the student formula, mounting the axles, a chain transfer, the simulation of the rear part, suspension
Zásady pro vypracování
Navrhnout a vypracovat optimalizované konstrukční řešení zadní nápravy studentské formule TUL. Řešení bude vycházet z původního návrhu současného řešení a navrhů nových koncepčních řešení zadní nápravy, provedení pevnostních výpočtů a vyhotovení optimalní varianty prostřednictvím 3D modelu s technickou dokumentací.
Obsah bakalářské práce:
1. Stav techniky u současného provedení zadních náprav studentstkých formulí.
2. Průzkum trhu a rešerše
3. Navrhnout min. 3 koncepty řešení zadní nápravy
4. Provést zatěžující výpočty / simulace (kinematiky, namáhání, životnosti)
5. Vyhotovení 3D modelu a technické dokumentace vybrané optimalizované varianty zadní nápravy
6. Ekonomické posouzení
Zásady pro vypracování
Navrhnout a vypracovat optimalizované konstrukční řešení zadní nápravy studentské formule TUL. Řešení bude vycházet z původního návrhu současného řešení a navrhů nových koncepčních řešení zadní nápravy, provedení pevnostních výpočtů a vyhotovení optimalní varianty prostřednictvím 3D modelu s technickou dokumentací.
Obsah bakalářské práce:
1. Stav techniky u současného provedení zadních náprav studentstkých formulí.
2. Průzkum trhu a rešerše
3. Navrhnout min. 3 koncepty řešení zadní nápravy
4. Provést zatěžující výpočty / simulace (kinematiky, namáhání, životnosti)
5. Vyhotovení 3D modelu a technické dokumentace vybrané optimalizované varianty zadní nápravy
6. Ekonomické posouzení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Přílohy volně vložené
7 výkresů, 1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.