Bakalářská práce se zabývá návrhem pohonu pro drtič plášťů pneumatik. V teoretické části je uvedeno několik průmyslových drtičů. Další část práce se zabývá výběrem vhodného drtícího mechanismu, spojky, elektromotoru a způsobu řazení. Následuje výpočtová zpráva, ve které je kompletní výpočet ozubených kol, hřídelí, ložisek a řemenového převodu. Dle výpočtových hodnot byl zhotoven 3D model celého mechanismu, včetně svařovaného rámu. Pro vybrané díly byla vytvořena výkresová dokumentace. V závěru práce je uvedeno ekonomické zhodnocení navrženého mechanismu.
Anotace v angličtině
The thesis describes the design of the propulsion for the tire crusher. In the theoretical part are mentioned several industrial crushers. The next part of the thesis deals with choosing appropriate crush mechanism, a clutch, an electric motor and gear change. The following computational part includes the calculation gears, shafts, bearings and belt drive. Based on the calculated values was created 3D model of mechanism which includes the frame construction. For that selected parts were created the drawing documentations. The end of the thesis evaluates economical aspects of the designed propulsion.
Bakalářská práce se zabývá návrhem pohonu pro drtič plášťů pneumatik. V teoretické části je uvedeno několik průmyslových drtičů. Další část práce se zabývá výběrem vhodného drtícího mechanismu, spojky, elektromotoru a způsobu řazení. Následuje výpočtová zpráva, ve které je kompletní výpočet ozubených kol, hřídelí, ložisek a řemenového převodu. Dle výpočtových hodnot byl zhotoven 3D model celého mechanismu, včetně svařovaného rámu. Pro vybrané díly byla vytvořena výkresová dokumentace. V závěru práce je uvedeno ekonomické zhodnocení navrženého mechanismu.
Anotace v angličtině
The thesis describes the design of the propulsion for the tire crusher. In the theoretical part are mentioned several industrial crushers. The next part of the thesis deals with choosing appropriate crush mechanism, a clutch, an electric motor and gear change. The following computational part includes the calculation gears, shafts, bearings and belt drive. Based on the calculated values was created 3D model of mechanism which includes the frame construction. For that selected parts were created the drawing documentations. The end of the thesis evaluates economical aspects of the designed propulsion.
Navrhněte pohon pro drtič pláštů pneumatik pro následné zpracování gumové drtě. Pohon bude o výkonu 15kW pro výstupní otáčky 400 ot/min. Pohon bude mít možnost reverzace otáček pomocí mechanického převodu pro případ zaseknutí zpracovaného odpadu.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Zásady pro vypracování
Navrhněte pohon pro drtič pláštů pneumatik pro následné zpracování gumové drtě. Pohon bude o výkonu 15kW pro výstupní otáčky 400 ot/min. Pohon bude mít možnost reverzace otáček pomocí mechanického převodu pro případ zaseknutí zpracovaného odpadu.
Obsah bakalářské práce
1. Představení úkolu
2. Průzkum potencionálních řešení
3. Vypracování 3D sestavy pohonu, výkresové dokumentace sestavy vybraných dílů
4. Výpočtová zpráva
5. Ekonomické zhodnocení
6. Závěrečné zhodnocení
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Seznam doporučené literatury
[1] Pešík, L.: Části strojů. 1. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-938-4
[2] Pešík, L.: Části strojů. 2. díl. Liberec, TU 2005. ISBN 80-7083-939-2
[3] Moravec V.: Konstrukce strojů a zařízení 2. čelní ozubená kola. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2001, 291 s.
[4] Mrkvica I.: Současné trendy v obrábění ozubených kol. Vysoká škola báňská, Technická univerzita Ostrava, Fakulta strojní, 2011, 120 s.
[5] Leinveber, J., Vávra, P.: Strojnické tabulky. Albra, Úvaly 2005. ISBN 80-736-01-6
[6] Bureš M.: Návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol. Skriptum TU Liberec Ediční středisko 2006.
[7]Normy pro návrh a pevnostní výpočet čelních a kuželových ozubených kol ČSN 014686-4 nebo ČSN ISO 6336-5 (014687) Výpočet únosnosti čelních ozubených kol s přímými a šikmými zuby - několik dílů, nebo ANSI/AGMA 20010B88, 2001-C95 nebo normou 2001-D04, nebo ANSI/AGMA 908-B89.
[8]Normy pro mezní úchylky a tolerance ozubených kol a soukolí ČSN 014682 nebo novější ČSN ISO 1328-1 Čelní ozubená kola - Soustava přesnosti ISO a ČSN 01 4676 - Ozubená kola - Měření ozubených kol čelních se šikmými zuby.
[9]Výpočetní programy AutoDESK- Mechsoft, KISS SOFT, MITCAlc,
[10] Databáze knihovny TUL
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.