Cílem této práce je osvětlit problematiku a důležitost podnikatelského plánu při zahájení podnikatelské činnosti i při rozvoji firmy. Podnikatelé tento proces často podceňují, nepřikládají mu dostatečný význam. Podnikatelský plán je ovšem důležitý i pro interní záležitosti, rozhodování o strategii firmy. Hlavním účelem je získání finanční investice od bankovní instituce či soukromého investora. Tento proces má jistý postup, forma se ovšem liší dle konkrétního účelu. Tato bakalářská práce popisuje malý podnik s nestabilním základem. Cílem je také analýza jejich původního plánu i současné situace, v níž se podnik nachází. Na základě těchto informací je pak sestavena část podnikatelského plánu, konkrétně marketingový plán. Ten je zaměřen především na propagaci firmy. Zviditelnění firmy by mělo zjednodušit získávání zákazníků a zlepšit postavení na trhu, který je značně rozsáhlý. Doporučeno je několik konkrétních marketingových nástrojů, které jsou pro firmu časově i cenově přijatelné.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to enlighten the issue and the importance of having a business plan during starting a business and during a company development. Businessmen often underestimate this process, they don´t put enough emphasis on it. The business plan is also important for internal matters, deciding on business strategy. The main purpose is to acquire financial investments from banking institutions or a private investor. This process has a certain order, but the form is different for particular purposes. This bachelor thesis is about a small enterprise with unstable .. The aim is also to analyse their initial plan and the situation where the enterprise is currently. On the basis of those pieces of information is a part of a business plan designed, in particular, a marketing plan. This marketing plan is focused mainly on promoting the company. Raising its profile should make gaining customers easier and make them standing better on the large market. There are also some affordable marketing tools recommended.
Automotive industry, investment, marketing mix, business plan, promotion, loan
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je osvětlit problematiku a důležitost podnikatelského plánu při zahájení podnikatelské činnosti i při rozvoji firmy. Podnikatelé tento proces často podceňují, nepřikládají mu dostatečný význam. Podnikatelský plán je ovšem důležitý i pro interní záležitosti, rozhodování o strategii firmy. Hlavním účelem je získání finanční investice od bankovní instituce či soukromého investora. Tento proces má jistý postup, forma se ovšem liší dle konkrétního účelu. Tato bakalářská práce popisuje malý podnik s nestabilním základem. Cílem je také analýza jejich původního plánu i současné situace, v níž se podnik nachází. Na základě těchto informací je pak sestavena část podnikatelského plánu, konkrétně marketingový plán. Ten je zaměřen především na propagaci firmy. Zviditelnění firmy by mělo zjednodušit získávání zákazníků a zlepšit postavení na trhu, který je značně rozsáhlý. Doporučeno je několik konkrétních marketingových nástrojů, které jsou pro firmu časově i cenově přijatelné.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to enlighten the issue and the importance of having a business plan during starting a business and during a company development. Businessmen often underestimate this process, they don´t put enough emphasis on it. The business plan is also important for internal matters, deciding on business strategy. The main purpose is to acquire financial investments from banking institutions or a private investor. This process has a certain order, but the form is different for particular purposes. This bachelor thesis is about a small enterprise with unstable .. The aim is also to analyse their initial plan and the situation where the enterprise is currently. On the basis of those pieces of information is a part of a business plan designed, in particular, a marketing plan. This marketing plan is focused mainly on promoting the company. Raising its profile should make gaining customers easier and make them standing better on the large market. There are also some affordable marketing tools recommended.
Automotive industry, investment, marketing mix, business plan, promotion, loan
Zásady pro vypracování
1. Podnikatelský plán a jeho obsah.
2. Charakteristika zkoumaného podniku.
3. Analýza původního podnikatelského plánu.
4. Návrh na sestavení aktuálního podnikatelského plánu.
5. Formulace závěrů a doporučení pro další práci s podnikatelským plánem.
Zásady pro vypracování
1. Podnikatelský plán a jeho obsah.
2. Charakteristika zkoumaného podniku.
3. Analýza původního podnikatelského plánu.
4. Návrh na sestavení aktuálního podnikatelského plánu.
5. Formulace závěrů a doporučení pro další práci s podnikatelským plánem.
Seznam doporučené literatury
FINCH, Brian. 2016. How to write a business plan. 5th edition. Philadeplhia: Kogan Page. ISBN 978-074-9475-703.
KORÁB, Vojtěch, Mária REŽŇÁKOVÁ a Jiří PETERKA. 2007. Podnikatelský plán. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1605-0.
SRPOVÁ, Jitka. 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4103-1.
SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. 2015. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-274-8.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualizované a doplněné vydání. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4520-6.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Seznam doporučené literatury
FINCH, Brian. 2016. How to write a business plan. 5th edition. Philadeplhia: Kogan Page. ISBN 978-074-9475-703.
KORÁB, Vojtěch, Mária REŽŇÁKOVÁ a Jiří PETERKA. 2007. Podnikatelský plán. Brno: Computer Press. ISBN 978-80-251-1605-0.
SRPOVÁ, Jitka. 2011. Podnikatelský plán a strategie. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4103-1.
SYNEK, Miloslav a Eva KISLINGEROVÁ. 2015. Podniková ekonomika. 6. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H. Beck. ISBN 978-80-7400-274-8.
VEBER, Jaromír a Jitka SRPOVÁ. 2012. Podnikání malé a střední firmy. 3., aktualizované a doplněné vydání. Praha: GRADA Publishing. ISBN 978-80-247-4520-6.
PROQUEST. 2017. Databáze článků ProQuest [online]. Ann Arbor, MI, USA: ProQuest. [cit. 2017-09-28]. Dostupné z: http://knihovna.tul.cz/
Přílohy volně vložené
0
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.