Bakalářská práce se zabývala logopedickou prevencí u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zmapovat a popsat problematiku logopedické prevence ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji.
Práce byla rozdělena do dvou částí, z nichž první část byla teoretická, která obsahovala základní pojmy související s komunikací, řečí, logopedickou prevencí a rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V druhé, praktické části byly zaznamenány výsledky průzkumu, které byly získávány pomocí dotazníkového šetření určeného pro učitele vybraných mateřských škol a rodiče dětí, navštěvující dané školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis dealt with pre-school children logopaedic prevention. The aim of the work was to summarise and describe the principles and issues of logopaedic prevention in selected kindergartens in the Liberec region.
The work was divided into two parts, of which the first one was theoretical and contained the basic concepts related to communication, speech, speech therapy prevention and a general curriculum for pre-school education. In second, practical part the results of the survey, obtained through a questionnaire survey for teachers of selected kindergartens and parents of children attending the given schools, were recorded.
Klíčová slova
komunikace, řeč, logopedická prevence, předškolní vzdělávání, rodina vývoj řeči, narušená komunikační schopnost
Bakalářská práce se zabývala logopedickou prevencí u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo zmapovat a popsat problematiku logopedické prevence ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji.
Práce byla rozdělena do dvou částí, z nichž první část byla teoretická, která obsahovala základní pojmy související s komunikací, řečí, logopedickou prevencí a rámcově vzdělávacím programem pro předškolní vzdělávání. V druhé, praktické části byly zaznamenány výsledky průzkumu, které byly získávány pomocí dotazníkového šetření určeného pro učitele vybraných mateřských škol a rodiče dětí, navštěvující dané školy.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis dealt with pre-school children logopaedic prevention. The aim of the work was to summarise and describe the principles and issues of logopaedic prevention in selected kindergartens in the Liberec region.
The work was divided into two parts, of which the first one was theoretical and contained the basic concepts related to communication, speech, speech therapy prevention and a general curriculum for pre-school education. In second, practical part the results of the survey, obtained through a questionnaire survey for teachers of selected kindergartens and parents of children attending the given schools, were recorded.
Klíčová slova
komunikace, řeč, logopedická prevence, předškolní vzdělávání, rodina vývoj řeči, narušená komunikační schopnost
Cíl: Zmapovat a popsat problematiku logopedické prevence ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zmapovat a popsat problematiku logopedické prevence ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Seznam doporučené literatury
BERANOVÁ, Z., 2002. Učíme se správně mluvit: Logopedické hry a hrátky. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0257-6.
BYTEŠNÍKOVÁ, I., 2012. Komunikace dětí předškolního věku. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ, J., 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ, D., 2005. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1026-9.
KUTÁLKOVÁ, D., 2005 Logopedická prevence. Průvodce vývojem dětské řeči. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-115-0.
LIPNICKÁ, M., 2013. Logopedická prevence v mateřské škole. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0381-0.
ZAJITZOVÁ, E., 2011. Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. 1. vyd. Praha: Hnutí R. ISBN 978-80-86798-14-1.
Seznam doporučené literatury
BERANOVÁ, Z., 2002. Učíme se správně mluvit: Logopedické hry a hrátky. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-0257-6.
BYTEŠNÍKOVÁ, I., 2012. Komunikace dětí předškolního věku. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KLENKOVÁ, J., 2006. Logopedie. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1110-9.
KUTÁLKOVÁ, D., 2005. Vývoj dětské řeči krok za krokem. 1. vyd. Praha: Grada. ISBN 80-247-1026-9.
KUTÁLKOVÁ, D., 2005 Logopedická prevence. Průvodce vývojem dětské řeči. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-115-0.
LIPNICKÁ, M., 2013. Logopedická prevence v mateřské škole. 1. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0381-0.
ZAJITZOVÁ, E., 2011. Předškolní vzdělávání a jeho význam pro rozvoj jazyka a řeči. 1. vyd. Praha: Hnutí R. ISBN 978-80-86798-14-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.