Bakalářská práce se zabývá obtížemi při čtení, psaní a počítání u dětí v mladším školním věku.
Teoretická část je věnována definicím specifických poruch učení, dále diagnostice poruch, prevencemi a některým reedukačním pomůckám. K naplnění praktické části je použita výzkumná metoda dotazování.
Anotace v angličtině
My Bachelor thesis is dealing with the matter of problems with reading, writing and counting of younger school age children.
The theoretical part is devoted to definitions of specific learning disabilities, diagnostic of this disabilities, prevention and learning tools. To accomplish the practical part of the Thesis the research method of questioning, technique of questionnaire, isused.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie
Klíčová slova v angličtině
Specific leasing, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmuzia, dyspinxia
Rozsah průvodní práce
51 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá obtížemi při čtení, psaní a počítání u dětí v mladším školním věku.
Teoretická část je věnována definicím specifických poruch učení, dále diagnostice poruch, prevencemi a některým reedukačním pomůckám. K naplnění praktické části je použita výzkumná metoda dotazování.
Anotace v angličtině
My Bachelor thesis is dealing with the matter of problems with reading, writing and counting of younger school age children.
The theoretical part is devoted to definitions of specific learning disabilities, diagnostic of this disabilities, prevention and learning tools. To accomplish the practical part of the Thesis the research method of questioning, technique of questionnaire, isused.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, dysmúzie, dyspinxie
Klíčová slova v angličtině
Specific leasing, dyslexia, dysgraphia, dysortographia, dyscalculia, dyspraxia, dysmuzia, dyspinxia
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit jaké jsou nejčastější obtíže při nabývání schopností číst, psát, počítat u dětí mladšího školního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Zjistit jaké jsou nejčastější obtíže při nabývání schopností číst, psát, počítat u dětí mladšího školního věku.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, D., 2014. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0645-3.
KERR, S., 1997. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-147-9.
KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ Z., ŠEMBEROVÁ K. a BALHAROVÁ K., 2018. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Vyd. 2., aktualiz. Brno: Edika. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
POKORNÁ, V., 2011. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-931-6.
ZELINKOVÁ, O., 2015. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0875-4.
ZELINKOVÁ, O., 2017. Dyspraxie: vývojová porucha pohybové koordinace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1266-9.
Seznam doporučené literatury
JUCOVIČOVÁ, D., 2014. Reedukace specifických poruch učení u dětí. Vyd. 2. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0645-3.
KERR, S., 1997. Dítě se speciálními potřebami. Praha: Portál. Rádci pro rodiče a vychovatele. ISBN 80-7178-147-9.
KREJČOVÁ, L., BODNÁROVÁ Z., ŠEMBEROVÁ K. a BALHAROVÁ K., 2018. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Vyd. 2., aktualiz. Brno: Edika. Rádce pro rodiče a učitele. ISBN 978-80-266-1219-3.
POKORNÁ, V., 2011. Cvičení pro děti se specifickými poruchami učení: rozvoj vnímání a poznávání. Vyd. 5. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-931-6.
ZELINKOVÁ, O., 2015. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. Vyd. 12. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-0875-4.
ZELINKOVÁ, O., 2017. Dyspraxie: vývojová porucha pohybové koordinace. Praha: Portál. ISBN 978-80-262-1266-9.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.