Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení a chování u žáků na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení a chování, jejich terminologií, etiologií, výskytem, projevy u dětí a dospívajících jedinců. V teoretické části jsou dále popsané podmínky vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování na středních školách.
Praktická část je zaměřena na učitele a žáky středních škol. Průzkum byl proveden pomocí párového dotazníku. Cílem bylo zjistit výskyt specifických poruch učení a chování na středních školách a popsat, jaké podmínky mají žáci s těmito poruchami při vzdělávání na středních školách. V závěru je uvedeno vyhodnocení průzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with specific learning and behavior disorders of secondary school pupils. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with specific learning and behavior disorders, their terminology, etiology, occurrence, manifestations in children and adolescents. The theoretical part describes the conditions of education of pupils with specific learning and behavior disorders at secondary schools.
The practical part is focused on teachers and high school students. The research was carried out using a paired questionnaire. The aim was to identify the occurrence of specific learning and behavioral disorders in secondary schools and to describe the conditions for pupils with these disorders in secondary school education. Finally, the evaluation of research is presented.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, specifické poruchy chování, dospívání, střední škola, ADHD, ADD
Klíčová slova v angličtině
specific learning disorders, specific behavioral disorders, adolescence, high school, ADHD, ADD
Rozsah průvodní práce
78 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá specifickými poruchami učení a chování u žáků na středních školách. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá specifickými poruchami učení a chování, jejich terminologií, etiologií, výskytem, projevy u dětí a dospívajících jedinců. V teoretické části jsou dále popsané podmínky vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení a chování na středních školách.
Praktická část je zaměřena na učitele a žáky středních škol. Průzkum byl proveden pomocí párového dotazníku. Cílem bylo zjistit výskyt specifických poruch učení a chování na středních školách a popsat, jaké podmínky mají žáci s těmito poruchami při vzdělávání na středních školách. V závěru je uvedeno vyhodnocení průzkumu.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with specific learning and behavior disorders of secondary school pupils. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part deals with specific learning and behavior disorders, their terminology, etiology, occurrence, manifestations in children and adolescents. The theoretical part describes the conditions of education of pupils with specific learning and behavior disorders at secondary schools.
The practical part is focused on teachers and high school students. The research was carried out using a paired questionnaire. The aim was to identify the occurrence of specific learning and behavioral disorders in secondary schools and to describe the conditions for pupils with these disorders in secondary school education. Finally, the evaluation of research is presented.
Klíčová slova
Specifické poruchy učení, specifické poruchy chování, dospívání, střední škola, ADHD, ADD
Klíčová slova v angličtině
specific learning disorders, specific behavioral disorders, adolescence, high school, ADHD, ADD
Zásady pro vypracování
Cíl: Popsat problematiku specifických poruch učení a chování u žáků středních škol.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Kvantitativní dotazování.
Při zpracování diplomové práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Popsat problematiku specifických poruch učení a chování u žáků středních škol.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Kvantitativní dotazování.
Při zpracování diplomové práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O., 2007. Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galen. ISBN 978-80-7262-419-5.
KREJČOVÁ, L., 2014. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0600-0.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-430-4.
PACLT, I., 2007. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1426-4.
ZELINKOVÁ, O., 2003. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 10. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Seznam doporučené literatury
DRTÍLKOVÁ, I., ŠERÝ, O., 2007. Hyperkinetická porucha: ADHD. Praha: Galen. ISBN 978-80-7262-419-5.
KREJČOVÁ, L., 2014. Specifické poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie. Brno: Edika. ISBN 978-80-266-0600-0.
MUNDEN, A., ARCELUS, J., 2008. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. 3. vyd. Praha: Portál. ISBN 978-80-7367-430-4.
PACLT, I., 2007. Hyperkinetická porucha a poruchy chování. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1426-4.
ZELINKOVÁ, O., 2003. Poruchy učení: dyslexie, dysgrafie, dysortografie, dyskalkulie, dyspraxie, ADHD. 10. přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.