Bakalářská práce se zabývá dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo ukázat na důležitost speciálních mateřských škol a na pokrok při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji.
Práce byla rozdělena do dvou částí, z nichž první je teoretická, která obsahuje základní pojmy související s pedagogikou, tělesným a emocionálním vývojem, mateřskou školou, vzděláváním, autismem, komunikací, vadami řeči, handicapy, speciálními vzdělávacími potřebami, grafomotorikou a testy MaTeRS. V druhé praktické části byly zaznamenány výsledky průzkumu, které byly získávány pomocí dotazníku pro pedagogy a pomocí testů MaTeRS ve vybraných mateřských školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis dealt with children with special educational needs in pre-school age. The aim of the work was to show the importance of special kindergartens, and the progress in the education of children with special educational needs, in selected kindergartens in the Liberec region.
The work was divided into two parts, the first of which is theoretical, which contains basic concepts related to pedagogy, physical and emotional development, kindergarten, education, special educational needs, graphomotor skills, and MaTeRS tests. In the second practical part, the results of the survey were recorded, which were obtained using a questionnaire for teachers and using MaTeRS tests in selected kindergartens.
Klíčová slova
vývoj, předškolní věk, pedagogika, mateřská škola, speciální vzdělávací potřeby, komunikace, grafomotorika, autismus, mutismus, test MaTeRS
Klíčová slova v angličtině
development, preschool age, pedagogy, kindergarten, special educational needs, communication, graphomotorics, autism, mutism, MaTeRS test
Rozsah průvodní práce
85 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá dětmi se speciálními vzdělávacími potřebami u dětí předškolního věku. Cílem práce bylo ukázat na důležitost speciálních mateřských škol a na pokrok při vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, ve vybraných mateřských školách v Libereckém kraji.
Práce byla rozdělena do dvou částí, z nichž první je teoretická, která obsahuje základní pojmy související s pedagogikou, tělesným a emocionálním vývojem, mateřskou školou, vzděláváním, autismem, komunikací, vadami řeči, handicapy, speciálními vzdělávacími potřebami, grafomotorikou a testy MaTeRS. V druhé praktické části byly zaznamenány výsledky průzkumu, které byly získávány pomocí dotazníku pro pedagogy a pomocí testů MaTeRS ve vybraných mateřských školách.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis dealt with children with special educational needs in pre-school age. The aim of the work was to show the importance of special kindergartens, and the progress in the education of children with special educational needs, in selected kindergartens in the Liberec region.
The work was divided into two parts, the first of which is theoretical, which contains basic concepts related to pedagogy, physical and emotional development, kindergarten, education, special educational needs, graphomotor skills, and MaTeRS tests. In the second practical part, the results of the survey were recorded, which were obtained using a questionnaire for teachers and using MaTeRS tests in selected kindergartens.
Klíčová slova
vývoj, předškolní věk, pedagogika, mateřská škola, speciální vzdělávací potřeby, komunikace, grafomotorika, autismus, mutismus, test MaTeRS
Klíčová slova v angličtině
development, preschool age, pedagogy, kindergarten, special educational needs, communication, graphomotorics, autism, mutism, MaTeRS test
Zásady pro vypracování
Cíl: Ověřit přínos předškolní výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazníky, standardizované rozhovory, testové a screeningové metody, pozorování, vyhodnocení vývoje kresby.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Ověřit přínos předškolní výchovy pro děti se speciálními vzdělávacími potřebami.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazníky, standardizované rozhovory, testové a screeningové metody, pozorování, vyhodnocení vývoje kresby.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucího práce.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDOVÁ, Vlasta, 2006. Rozvoj grafomotoriky: jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0977-1.
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, 2012. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2016. Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-271-4.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2016. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-213-4.
OPRAVILOVÁ, Eva, 2016. Předškolní pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5107-8.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina, ŠMARDOVÁ, Vlasta, 2006. Rozvoj grafomotoriky: jak rozvíjet kreslení a psaní. Brno: Computer Press. ISBN 80-251-0977-1.
BYTEŠNÍKOVÁ, Ilona, 2012. Komunikace dětí předškolního věku. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3008-0.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2016. Předškolák se speciálními vzdělávacími potřebami. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-271-4.
KENDÍKOVÁ, Jitka, 2016. Vzdělávání žáka s SVP. Praha: Raabe. ISBN 978-80-7496-213-4.
OPRAVILOVÁ, Eva, 2016. Předškolní pedagogika. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5107-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.