Bakalářská práce se zabývá dětskou epilepsií v nároku specifické péče pedagoga na základní škole. Teoretická část je zaměřena na pojem epilepsie, rozdělení epileptických záchvatů, léčbu, osobnostní specifika jedinců s epilepsií, životosprávu a sociální důsledky a první pomoc při epileptickém záchvatu. Poslední kapitola se zaměřuje na epilepsii a dítě, kde najdeme epilepsii dětského věku a dítě s epilepsií na základní škole. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zjištěna znalost onemocnění a jak zacházet s žákem s epilepsií mezi pedagogy na 2. stupni základních škol v Královéhradeckém kraji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with child epilepsy in the claim of the specific care of a teacher at elementary school. The theoretical part focuses on the concept of epilepsy, epileptic seizure distribution, treatment, personality specifics of individuals with epilepsy, carelife and social consequences and first aid in epileptic seizure. The last chapter focuses on epilepsy and the child, where we find childhood epilepsy and a child with epilepsy at elementary school. In the practical part, a questionnaire survey identifiesthe knowledge of the disease and how to work with a pupil with epilepsy among teachers at the 2nd level of elementary schools in the Hradec Králové Region.
Klíčová slova
Epilepsie, epileptický záchvat, životospráva, sociální důsledky, první pomoc, dítě
a epilepsie, základní škola, zásady při práci s dítětem s epilepsií
Klíčová slova v angličtině
Epilepsy, epileptic seizure, carelife, social consequences, first aid, child and epilepsy, primary school, principles of working with a child with epilepsy
Rozsah průvodní práce
58 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá dětskou epilepsií v nároku specifické péče pedagoga na základní škole. Teoretická část je zaměřena na pojem epilepsie, rozdělení epileptických záchvatů, léčbu, osobnostní specifika jedinců s epilepsií, životosprávu a sociální důsledky a první pomoc při epileptickém záchvatu. Poslední kapitola se zaměřuje na epilepsii a dítě, kde najdeme epilepsii dětského věku a dítě s epilepsií na základní škole. V praktické části je pomocí dotazníkového šetření zjištěna znalost onemocnění a jak zacházet s žákem s epilepsií mezi pedagogy na 2. stupni základních škol v Královéhradeckém kraji.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with child epilepsy in the claim of the specific care of a teacher at elementary school. The theoretical part focuses on the concept of epilepsy, epileptic seizure distribution, treatment, personality specifics of individuals with epilepsy, carelife and social consequences and first aid in epileptic seizure. The last chapter focuses on epilepsy and the child, where we find childhood epilepsy and a child with epilepsy at elementary school. In the practical part, a questionnaire survey identifiesthe knowledge of the disease and how to work with a pupil with epilepsy among teachers at the 2nd level of elementary schools in the Hradec Králové Region.
Klíčová slova
Epilepsie, epileptický záchvat, životospráva, sociální důsledky, první pomoc, dítě
a epilepsie, základní škola, zásady při práci s dítětem s epilepsií
Klíčová slova v angličtině
Epilepsy, epileptic seizure, carelife, social consequences, first aid, child and epilepsy, primary school, principles of working with a child with epilepsy
Zásady pro vypracování
Cíl: Popsat školní vzdělávání jedinců s epilepsií. Zjistit znalosti o epilepsii mezi pedagogy 2. stupně základní školy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cíl: Popsat školní vzdělávání jedinců s epilepsií. Zjistit znalosti o epilepsii mezi pedagogy 2. stupně základní školy.
Požadavky: Formulace teoretických východisek, příprava průzkumu, sběr dat, interpretace a vyhodnocení dat, formulace závěrů.
Metody: Dotazník.
Při zpracování bakalářské práce budu postupovat v souladu s pokyny vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
KUZNÍKOVÁ, Iva, 2011. Sociální práce ve zdravotnictví. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3676-1.
MADIAN, Asisa, MATTHIEßEN, Kai, 2007. První pomoc na cestách. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1878-1.
OREL, Miroslav, 2016. Psychopatologie: nauka o nemocech duše. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-516-8.
PUGNEROVÁ, Michaela, KVINTOVÁ, Jana, 2016. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5452-9.
SEIDL, Zdeněk, 2008. Neurologie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2733-2.
SLOWÍK, Josef, 2016. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0095-8.
ZIKL, Pavel, 2011. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3856-7.
Seznam doporučené literatury
KUZNÍKOVÁ, Iva, 2011. Sociální práce ve zdravotnictví. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3676-1.
MADIAN, Asisa, MATTHIEßEN, Kai, 2007. První pomoc na cestách. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1878-1.
OREL, Miroslav, 2016. Psychopatologie: nauka o nemocech duše. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-516-8.
PUGNEROVÁ, Michaela, KVINTOVÁ, Jana, 2016. Přehled poruch psychického vývoje. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-5452-9.
SEIDL, Zdeněk, 2008. Neurologie pro nelékařské zdravotnické obory. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2733-2.
SLOWÍK, Josef, 2016. Speciální pedagogika. 2., aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada. ISBN 978-80-271-0095-8.
ZIKL, Pavel, 2011. Děti s tělesným a kombinovaným postižením ve škole. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-3856-7.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.