Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u českých pedagogů a projevy v komunikaci zejména u žen učitelek. V úvodu práce je popsána problematika syndromu vyhoření. Práce dále rozpracovává učitelskou profesi a pedagogickou komunikaci. V závěru práce nalezneme zdravou komunikaci a její případné proměny u pedagožky postihnuté syndromem vyhoření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with burnout syndrome at Czech teachers and communication manifestations, especially among women teachers. The issue of burnout syndrome is described in the introduction. The work further elaborates the teaching profession and pedagogical communication. At the end of the thesis, we will find healthy communication and its possible changes in the burnout syndrome.
Klíčová slova
syndrom vyhoření, stres, učitelé, role pedagogů, komunikace, zdravá komunikace
Klíčová slova v angličtině
burnout, stress, teachers, the role of educators, communication, healthy communication
Rozsah průvodní práce
83 s. (136 792 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá syndromem vyhoření u českých pedagogů a projevy v komunikaci zejména u žen učitelek. V úvodu práce je popsána problematika syndromu vyhoření. Práce dále rozpracovává učitelskou profesi a pedagogickou komunikaci. V závěru práce nalezneme zdravou komunikaci a její případné proměny u pedagožky postihnuté syndromem vyhoření.
Anotace v angličtině
The diploma thesis deals with burnout syndrome at Czech teachers and communication manifestations, especially among women teachers. The issue of burnout syndrome is described in the introduction. The work further elaborates the teaching profession and pedagogical communication. At the end of the thesis, we will find healthy communication and its possible changes in the burnout syndrome.
Klíčová slova
syndrom vyhoření, stres, učitelé, role pedagogů, komunikace, zdravá komunikace
Klíčová slova v angličtině
burnout, stress, teachers, the role of educators, communication, healthy communication
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat problém syndromu vyhoření a jak postihuje pedagogy. V první části autorka vysvětlí základní pojmy vztahující se k syndromu vyhoření. Druhá část práce bude zaměřena na popis charakteristik zdravé komunikace se žáky. Ve třetí části autorka zanalyzuje charakteristiky komunikace vyhořelých pedagogů. Autorka bude v průběhu práce své výsledky pravidelně konzultovat a bude se držet metodických a organizačních pokynů vedoucí práce.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je popsat problém syndromu vyhoření a jak postihuje pedagogy. V první části autorka vysvětlí základní pojmy vztahující se k syndromu vyhoření. Druhá část práce bude zaměřena na popis charakteristik zdravé komunikace se žáky. Ve třetí části autorka zanalyzuje charakteristiky komunikace vyhořelých pedagogů. Autorka bude v průběhu práce své výsledky pravidelně konzultovat a bude se držet metodických a organizačních pokynů vedoucí práce.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-7315-104-9.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014, 223 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3704-1.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s. ISBN 80-210-1070-3.
PELCÁK, Stanislav. Stres a syndrom vyhoření. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015, 75 s. ISBN 978-80-7435-576-9.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, Peter. Učitel a žáci v komunikaci. Brno: Paido, 2005, 165 s. ISBN 80-7315-104-9.
HOLEČEK, Václav. Psychologie v učitelské praxi. Praha: Grada, 2014, 223 s. Pedagogika. ISBN 978-80-247-3704-1.
MAREŠ, Jiří a Jaro KŘIVOHLAVÝ. Komunikace ve škole. Brno: Masarykova univerzita, 1995, 210 s. ISBN 80-210-1070-3.
PELCÁK, Stanislav. Stres a syndrom vyhoření. Hradec Králové: Gaudeamus, 2015, 75 s. ISBN 978-80-7435-576-9.
ŠEĎOVÁ, Klára, Roman ŠVAŘÍČEK a Zuzana ŠALAMOUNOVÁ. Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál, 2012, 293 s. ISBN 978-80-262-0085-7.