Předmětem této bakalářské práce je jazyk černé britské a černé americké rapové
hudby. V teoretické části se práce věnuje historii hudebního žánru, subžánrům,
jazykovým a kulturním rozdílům a podobnostem mezi rapem produkovaným v těchto
dvou zemích. Dále teoretická část obsahuje slovník rapové terminologie a slangových
výrazů v tomto žánru často užívaných. Praktickou částí této bakalářské práce je analýza textů, ve které jsou znázorněny tři výrazné rozdíly mezi rapovou hudbou z výše
zmiňovaných dvou zemí. Těmito rozdíly jsou postoj rapperek, příštup k drogám a
způsob egotripu.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the language of black British and black American rap
music. In the theoretical part, the thesis deals with the history of the music genre, subgenres, linguistic and cultural differences and similarities between rap music produced in these two countries. Furthermore, the theoretical part contains a dictionary of rap terminology and slang expressions used in this genre. The practical part of this thesis is an analysis of texts in which three distinct differences between rap music produced in the above-mentioned countries are illustrated. The differences are in the attitude of female rappers, the approach towards drugs, and the way of egotripping.
Klíčová slova
MC, beat, riddim, flow, egotrip
Klíčová slova v angličtině
MC, beat, riddim, flow, egotrip
Rozsah průvodní práce
71 s. (136 147 znaků).
Jazyk
AN
Anotace
Předmětem této bakalářské práce je jazyk černé britské a černé americké rapové
hudby. V teoretické části se práce věnuje historii hudebního žánru, subžánrům,
jazykovým a kulturním rozdílům a podobnostem mezi rapem produkovaným v těchto
dvou zemích. Dále teoretická část obsahuje slovník rapové terminologie a slangových
výrazů v tomto žánru často užívaných. Praktickou částí této bakalářské práce je analýza textů, ve které jsou znázorněny tři výrazné rozdíly mezi rapovou hudbou z výše
zmiňovaných dvou zemí. Těmito rozdíly jsou postoj rapperek, příštup k drogám a
způsob egotripu.
Anotace v angličtině
The subject of this thesis is the language of black British and black American rap
music. In the theoretical part, the thesis deals with the history of the music genre, subgenres, linguistic and cultural differences and similarities between rap music produced in these two countries. Furthermore, the theoretical part contains a dictionary of rap terminology and slang expressions used in this genre. The practical part of this thesis is an analysis of texts in which three distinct differences between rap music produced in the above-mentioned countries are illustrated. The differences are in the attitude of female rappers, the approach towards drugs, and the way of egotripping.
Klíčová slova
MC, beat, riddim, flow, egotrip
Klíčová slova v angličtině
MC, beat, riddim, flow, egotrip
Zásady pro vypracování
Cílem práce je určit rozdílnost ve slovní zásobě, tématice a výslovnosti v uvedených hudebních subžánrech a zdůvodnit rozdílnosti a podobnosti nalezených výsledků. K tomuto účelu budou shromážděna data z dostatečného množství zdrojů, která budou rozebírána za základě stanovených kritérií.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je určit rozdílnost ve slovní zásobě, tématice a výslovnosti v uvedených hudebních subžánrech a zdůvodnit rozdílnosti a podobnosti nalezených výsledků. K tomuto účelu budou shromážděna data z dostatečného množství zdrojů, která budou rozebírána za základě stanovených kritérií.
Seznam doporučené literatury
1) Bramwell, Richard. 2015. UK Hip-hop, Grime and the City: The Aesthetics and Ethics of Londons Rap Scenes. New York: Routledge.
2) Boakye, Jeffrey. 2017. Hold Tight - Black Masculinity, Millennials and the Meaning of Grime. Influx Press.
3) Rose, Tricia. 1994. Black Noise: Rap Music and Black Culture in Contemporary America. Hanover, NH: University Press of New England.
4) Wiley. 2018. Eskiboy. S.l.: Windmill Books.
5) Buckholz, William. 2010. Understand Rap: Explanations of Confusing Rap Lyrics You & Your Grandma Can Understand. New York: Abrams Image.
6) George, Nelson. 1998. Hip Hop America. New York: Viking.
7) Light, Alan. 1999. The Vibe History of Hip Hop. New York: Three Rivers Press.
8) DJ Target. 2018. Grime Kids. S.l.: Trapeze.
9) Collins, Hattie. 2017. This Is Grime. S.l.: Hodder Paperback.
Seznam doporučené literatury
1) Bramwell, Richard. 2015. UK Hip-hop, Grime and the City: The Aesthetics and Ethics of Londons Rap Scenes. New York: Routledge.
2) Boakye, Jeffrey. 2017. Hold Tight - Black Masculinity, Millennials and the Meaning of Grime. Influx Press.
3) Rose, Tricia. 1994. Black Noise: Rap Music and Black Culture in Contemporary America. Hanover, NH: University Press of New England.
4) Wiley. 2018. Eskiboy. S.l.: Windmill Books.
5) Buckholz, William. 2010. Understand Rap: Explanations of Confusing Rap Lyrics You & Your Grandma Can Understand. New York: Abrams Image.
6) George, Nelson. 1998. Hip Hop America. New York: Viking.
7) Light, Alan. 1999. The Vibe History of Hip Hop. New York: Three Rivers Press.
8) DJ Target. 2018. Grime Kids. S.l.: Trapeze.
9) Collins, Hattie. 2017. This Is Grime. S.l.: Hodder Paperback.