Tato bakalářská práce se zaměřuje na přípravu, realizaci a hodnocení tanečního tábora pro děti mladšího školního věku pod záštitou Domu dětí a mládeže v Dobrušce. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí volného času, domu dětí a mládeže, táboru či skupiny. Zaměřena je také na ontogenetický vývoj dětí mladšího školního věku, emocionální vývoj i motorické a koordinační schopnosti. Jednou z kapitol je tanec, popisující moderní tanec a taneční výchovu. Praktická část obsahuje plánování, realizaci a hodnocení programu. Za hlavní cíle táborového programu označuji porozumění pojmu rytmus, jeho vytleskání či znázornění pohybem těla, navázání nových přátelství, zlepšení koordinace pohybu při tanci a procvičení paměti zapamatováním si, uložením a opětovném vybavení si několika tanečních choreografií. Výsledky těchto cílů jsou vyhodnoceny pomocí pozorování a zadaného dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor theses focused on preparation, realization and evaluation of dance camp for primary school-aged children under the auspices of a Leisure centre house in Dobruška. The paper is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part I focused on the ontogenetic and emotional development of their motor and coordination skills. In one of the chapters I describe dance, modern dance and dance education. The practical part consists of planning, realization and evaluation of the program. The main goals of the camp program are understanding the term rhythm, being able to clap or move in rhythm, making new friendships, improving coordination of dance movements and practising memory by encoding, storing and retrieving several dance choreographies. The outcomes of the goals are evaluated using observing and a questionnaire.
Klíčová slova
volný čas, letní tábor, tanec, mladší školní věk, program
Klíčová slova v angličtině
leisure time, summer camp, dance, primary school, program
Rozsah průvodní práce
72 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na přípravu, realizaci a hodnocení tanečního tábora pro děti mladšího školního věku pod záštitou Domu dětí a mládeže v Dobrušce. Práce se dělí na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá definicí volného času, domu dětí a mládeže, táboru či skupiny. Zaměřena je také na ontogenetický vývoj dětí mladšího školního věku, emocionální vývoj i motorické a koordinační schopnosti. Jednou z kapitol je tanec, popisující moderní tanec a taneční výchovu. Praktická část obsahuje plánování, realizaci a hodnocení programu. Za hlavní cíle táborového programu označuji porozumění pojmu rytmus, jeho vytleskání či znázornění pohybem těla, navázání nových přátelství, zlepšení koordinace pohybu při tanci a procvičení paměti zapamatováním si, uložením a opětovném vybavení si několika tanečních choreografií. Výsledky těchto cílů jsou vyhodnoceny pomocí pozorování a zadaného dotazníku.
Anotace v angličtině
This bachelor theses focused on preparation, realization and evaluation of dance camp for primary school-aged children under the auspices of a Leisure centre house in Dobruška. The paper is divided into a theoretical and a practical part. In the theoretical part I focused on the ontogenetic and emotional development of their motor and coordination skills. In one of the chapters I describe dance, modern dance and dance education. The practical part consists of planning, realization and evaluation of the program. The main goals of the camp program are understanding the term rhythm, being able to clap or move in rhythm, making new friendships, improving coordination of dance movements and practising memory by encoding, storing and retrieving several dance choreographies. The outcomes of the goals are evaluated using observing and a questionnaire.
Klíčová slova
volný čas, letní tábor, tanec, mladší školní věk, program
Klíčová slova v angličtině
leisure time, summer camp, dance, primary school, program
Zásady pro vypracování
Cíl
Vytvořit, zrealizovat a zhodnotit letní táborový program pro oddíl dětí mladšího školního věku z tanečních kroužků DDM v Dobrušce
Požadavky
Studium odborné literatury
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Realizace programu táborové akce pro jeden oddíl a její následné hodnocení
Metody
Pozorování
Zásady pro vypracování
Cíl
Vytvořit, zrealizovat a zhodnotit letní táborový program pro oddíl dětí mladšího školního věku z tanečních kroužků DDM v Dobrušce
Požadavky
Studium odborné literatury
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Realizace programu táborové akce pro jeden oddíl a její následné hodnocení
Metody
Pozorování
Seznam doporučené literatury
BEROUŠEK, P. (1999). Rádce provozovatele a vedoucího dětského tábora. Praha: Sondy.
ČINČERA, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
LANGMEIER, J., & KREJČÍŘOVÁ, D. (2006). Vývojová psychologie (2. aktualiz. vyd.). Praha: Grada.
RELLICHOVÁ, L. (2015). Taneční tvorba pro děti a s dětmi: ukázky taneční tvorby jako výsledku výchovně vzdělávacího procesu (Druhé vydání). Praha: NIPOS-ARTAMA, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEDOVÁ, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
VÁŽANSKÝ, M., & SMÉKAL, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
Seznam doporučené literatury
BEROUŠEK, P. (1999). Rádce provozovatele a vedoucího dětského tábora. Praha: Sondy.
ČINČERA, J. (2007). Práce s hrou: pro profesionály. Praha: Grada.
LANGMEIER, J., & KREJČÍŘOVÁ, D. (2006). Vývojová psychologie (2. aktualiz. vyd.). Praha: Grada.
RELLICHOVÁ, L. (2015). Taneční tvorba pro děti a s dětmi: ukázky taneční tvorby jako výsledku výchovně vzdělávacího procesu (Druhé vydání). Praha: NIPOS-ARTAMA, Národní informační a poradenské středisko pro kulturu.
ŠVAŘÍČEK, R., & ŠEDOVÁ, K. (2007). Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál.
VÁŽANSKÝ, M., & SMÉKAL, V. (1995). Základy pedagogiky volného času. Brno: Paido.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.