Cílem této práce je připravit, zrealizovat a zhodnotit fotografický kurz pro dospělé. Jedná se o základní kurz, který navštěvují lidé bez zkušeností. Práce se zabývá specifiky cílových skupin dle věku a využitím adekvátních vzdělávacích prostředků a přístupů. Práce je rozdělená do dvou částí: část teoretická a část praktická. Teoretická část je zaměřená na definice základních pojmů z oblasti vývojové psychologie, pedagogiky a fotografování. Praktická část se zabývá realizací kurzů, popisem jejich průběhu a popisem individuálního přístupu ke každému účastníkovi. Závěr je věnován zhodnocení všech proběhlých kurzů. Hodnocení se týká potřeby mého individuálního přístupu k jednotlivým účastníkům dle jejich věkové kategorie. Zároveň zde hodnotím i přístup účastníků k výuce na kurzu.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor thesis is to prepare, realise and evaluate a photography course for adults. It is a basic course for attendants with no previous experience. The thesis focuses on specifics of targeted groups according to the age and on using appropriate educational methods and approaches. The thesis is divided into two parts: the first one is theoretical and the second one is practical. The theoretical part defines basic terms from the sphere of the developmental psychology, pedagogy and photography. The practical part is devoted to the realisation of the courses and describes the progress of it and the individual approach to each attendant. The resume is dedicated to the evaluation of all realised courses. The evaluation takes to account needs of my personal attitude to separate participants according to their age category. I also evaluate the attitude of the participants concerning the tuition.
Klíčová slova
pozdní adolescence, mladší dospělost, střední dospělost, zážitková pedagogika, kurz fotografování
Klíčová slova v angličtině
late adolescence, young adult, middle adult, experiential pedagogy, course of photograph
Rozsah průvodní práce
73 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je připravit, zrealizovat a zhodnotit fotografický kurz pro dospělé. Jedná se o základní kurz, který navštěvují lidé bez zkušeností. Práce se zabývá specifiky cílových skupin dle věku a využitím adekvátních vzdělávacích prostředků a přístupů. Práce je rozdělená do dvou částí: část teoretická a část praktická. Teoretická část je zaměřená na definice základních pojmů z oblasti vývojové psychologie, pedagogiky a fotografování. Praktická část se zabývá realizací kurzů, popisem jejich průběhu a popisem individuálního přístupu ke každému účastníkovi. Závěr je věnován zhodnocení všech proběhlých kurzů. Hodnocení se týká potřeby mého individuálního přístupu k jednotlivým účastníkům dle jejich věkové kategorie. Zároveň zde hodnotím i přístup účastníků k výuce na kurzu.
Anotace v angličtině
The aim of the Bachelor thesis is to prepare, realise and evaluate a photography course for adults. It is a basic course for attendants with no previous experience. The thesis focuses on specifics of targeted groups according to the age and on using appropriate educational methods and approaches. The thesis is divided into two parts: the first one is theoretical and the second one is practical. The theoretical part defines basic terms from the sphere of the developmental psychology, pedagogy and photography. The practical part is devoted to the realisation of the courses and describes the progress of it and the individual approach to each attendant. The resume is dedicated to the evaluation of all realised courses. The evaluation takes to account needs of my personal attitude to separate participants according to their age category. I also evaluate the attitude of the participants concerning the tuition.
Klíčová slova
pozdní adolescence, mladší dospělost, střední dospělost, zážitková pedagogika, kurz fotografování
Klíčová slova v angličtině
late adolescence, young adult, middle adult, experiential pedagogy, course of photograph
Zásady pro vypracování
Cíl:
Příprava, realizace a zhodnocení fotografických kurzů pro věkově heterogenní skupiny dospělých
Požadavky:
Práce s odbornou literaturou
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Pravidelná práce se skupinou dospělých
Metody:
Pozorování
Zásady pro vypracování
Cíl:
Příprava, realizace a zhodnocení fotografických kurzů pro věkově heterogenní skupiny dospělých
Požadavky:
Práce s odbornou literaturou
Pravidelné konzultace s vedoucí práce
Pravidelná práce se skupinou dospělých
Metody:
Pozorování
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. (2003). Základy andragogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF.
Bouška, L., Lukeš, M. (2017). Fotografujeme digitální zrcadlovkou: (DSLR). Praha: Grada.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido.
Hanuš, R., & Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
Kelby, S. (2017). To nejlepší z digitální fotografie: jak dosáhnout profesionálního vzhledu fotografií krok za krokem. Brno: Zoner Press.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (Vyd. 2., dopl. a přeprac). Praha: Karolinum.
Seznam doporučené literatury
Beneš, M. (2003). Základy andragogiky. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Filozofická fakulta v nakl. MJF.
Bouška, L., Lukeš, M. (2017). Fotografujeme digitální zrcadlovkou: (DSLR). Praha: Grada.
Gavora, P. (2010). Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozš. české vyd. Brno: Paido.
Hanuš, R., & Chytilová, L. (2009). Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada.
Kelby, S. (2017). To nejlepší z digitální fotografie: jak dosáhnout profesionálního vzhledu fotografií krok za krokem. Brno: Zoner Press.
Vágnerová, M. (2012). Vývojová psychologie: dětství a dospívání (Vyd. 2., dopl. a přeprac). Praha: Karolinum.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Průběh obhajoby je zveřejněn pouze přihlášenému uživateli.